{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.071 visninger | Oprettet:

Peter E
Peter E
Tilmeldt:
21. mar 2007
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 22

Køb af SV650S - hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg står overfor at skulle købe mig en SV650s til omkring 60k. Jeg har kigget på følgende cykel:

http://www.mymc.dk/se_detalje.asp?id=84

Såvidt jeg kan vurdere kører cyklen godt, men den har jo altså kørt 50.000 km, hvilket jeg måske synes er lidt meget. Er det for det første noget jeg skal være bekymret om?

Dertil har cyklen det problem, at nummerpladeholderen/bagskærmen er knækket fra det røde plastic under sædet. Det er ikke noget, der er synligt, men er det noget man skal tage med i sine forholdsregler?

Cyklen bærer ikke præg af at være passet og plejet vildt godt, men har været en brugscykel. Er det noget man skal tænke over, eller er det bare at give den en god gang voks og så mærker man intet til det?

Jeg har desværre ingen venner i København, som har forstand på mc, og jeg står derfor alene med beslutningen. Er der noget, jeg skal være særligt opmærksom på, også mht videresalg.

I den forbindelse, der er en Arrow potte på, samt små blink. Det ser godt ud og lyder godt, men betyder det noget, at de originale dele ikke indgår? Er det så svært at få den solgt igen?

Puha, langt indlæg, men jeg håber I gider tage jer lidt tid til at svare, så jeg kan komme igang med mit mc-liv smiley

// Peter


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af SV650S - hjælp!
  • #1   22. apr 2007 Hej peter.. jeg vil gerne hjælpe dig hvis du stadigvæk har brug for hjælp med hensyn til køb af din cykel... klart der er meget du skal være opmærksom på når du køber cykel... og 50.000 på klokken er sgu en del nu det ikke er en Honda smiley og du siger selv at det ser ikke ud som om du er passet så godt.. for mig lyder det som en cykel du skal holde dig fra... men giv lyd fra dig hvis du får brug for hjælp.. and good luck

  • #3   22. apr 2007 50.000km er godt nok meget og for 60K kunne det godt lyde som lige i overkanten.

    Min havde kørt 37.000 og jeg gav 65K inkl. lidt udstyr m.m. Da jeg købte den, havde den brug for nyt bagdæk, nyt kædekit og så har jeg selv skiftet blink m.m.

    Hvis du køber den for 60.000 skal du være sikker på, at der intet må være med den ud over de mange km. for ellers inden du ser dig om, har den lige fået nye bremser, bagdæk m.m.

    Du tvivler på den, pga de mange km...så du skal huske, at når du måske skal sælge den videre med de xtra km du kører, vil diverse købere tænke det samme som du gør.


  • #4   22. apr 2007 50.000km er meget? NEJ det er ikke, men det kommer an på hvordan den er plejet, og som du siger ser det ikke sådan ud, og så kan 50.000 godt være for meget, men det kan 20.000 også hvis den har fået klø fra dag 1.

    Jeg synes prisen ser fornuftig, specielt når det er hos forhandler, men kommer selvfølgelig an på om den kører ordentligt.


  • #5   22. apr 2007 Jeg synes den lyder for dyr som du har beskrevet den

  • Peter E
    Peter E Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 22
    #6   22. apr 2007 Tusind tak for svar,

    Og det lader til, at min tvivl er begrundet - desværre! Til dig Dennis: Jeg vil meget gerne have din hjælp på et tidspunkt, hvis du virkelig mener det. Det ville være rart at have en med, der kan se på lidt andet end om den skinner flot!

    Til dig Frank: Ja, jeg har tænkt mig at bruge den på arbejde, og har 30 km hver vej. Så det går jo hurtigt opad på klokken, og det er jeg også meget urolig for. Hvem gider købe en, der har gået 70-80 tusind km?

    Og Chris: Havde faktisk set på den du nævner der. Den ser nemlig virkelig velholdt ud. Kommer oprindeligt fra Frederikshavn, så derfor var det lokkende. Men problemet er, at min forhandlergaranti jo ikke er det store værd, hvis jeg står i København og cyklen i Frederikshavn. Derfor valgte jeg den fra indtil videre. For forhandleren har vel ikke krav på at komme og hente den, hvis der er problemer, vel?




  • Peter E
    Peter E Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 22
    #7   22. apr 2007 Et andet spørgsmål: Hvis man har 60K til rådighed, hvilken maskine vil I så mene er det bedste køb? Nu har jeg jo set mig lidt blind på SV'eren, men er I enige i det?

  • #8   22. apr 2007 Gud og enhver har jo efterhånden en SV'er.
    Syntes den ser fed ud og kunne godt tænke mig at prøve en, men lidt af det sjove går af det når de 9 andre i nabolaget også ejer en.
    Syntes jeg.
    Personligt ville jeg kigge efter en Gixer eller en CBR.


  • Peter E
    Peter E Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 22
    #9   22. apr 2007 Ja, havde også tænkt de tanker. Problemet er så bare, at den for det første bliver meget gammel for 60k, og så er sandsynligheden for, at den er vold-kørt jo ret stor. Endelig er forsikringsprisen jo en helt anden, så der dør den nok desværre smiley

  • #11   22. apr 2007 Peter E- Jeg sidder og brygger på lidt hjemme Teorie ang- at vold køre maskiner.. Kunne det ikke tænkes at hvis man har en racer maskine der løber de 240 + km/t at så bliver de ikke så meget voldkørt da det nok ikke er alle der tør at fyre sådan en maskine af til grænsen af hvad den kan, hvorimod en mere slap maskine får mere tæsk fordi den ikke kan køre stærkt , og man gerne vil ha noget fart ud af den, så den bliver kørt til smertegrænsen da den ikke er så høj som en racer maskine ?

    Sad jeg lige og tænkte lidt over forleden.

    Ang. forsikring, hvis det forholder sig sådan som jeg tror, så har GF nogle faste prisrammer imellem 125 ccm og 999 ccm, som virker rigtige billige. Så jeg tror bestemt at den er til at betale sig fra , ihvertfald for ansvar.


  • Peter E
    Peter E Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 22
    #12   22. apr 2007 Casper: Kan godt være, der noget hold i din teori. Men mht forsikring er der det i det, at jeg bor på indre Vesterbro, og bliver nødt til at have kasko på, hvis jeg vil kunne sove om natten. Det kan jeg få for 3660,- årligt hos IF uden anciennitet. Så det trækker jo en del.

    Chris: Det kan godt være, en Bandit kunne være et alternativ. Jeg er bare blevet så forelsket i V2'eren på SV'eren, men det kan man jo ikke bruge til noget, hvis det ikke kan lade sig gøre :-(. What to do?


  • #15   25. apr 2007 Hej peter E.... du Råber bare op når du vil ha hjælp til købet af din nye cykel så finder vi bare en dag hvor vi tar en snak om det..

    Mvh. Dennis


Kommentér på:
Køb af SV650S - hjælp!

Annonce