525 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Mc Rookie Mc Rookie

Hej...

Er ny bruger herinde.... smiley Starter på kortet mandag...bliver lækkert... Så må vi se hvor lang tid der går før det er i hus.... Planen er en R6.... Nogen kommentar/bemærkninger om den cykel??

Og hvad med forsikring?....Hvor er et godt sted at tegne det?

Kan man bruge ancanitet (eller hvorn det staves) fra den tid man har kørt bil??...

Hjælp en Rookie med lidt spørgsmål...tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mc Rookie
  • #1   3. maj 2007 Hidsig cykel som en 1. cykel, men det må være op til en personlig vurdering. Du kan godt bruge bil anciennitet.

• #2   3. maj 2007 Prøv lige at søge lidt i forummet.. Der er 1000 svar på dine spørgsmål...

• #3   3. maj 2007 Oki lækkert nok, da jeg har kørt bil i 7 år....så ville da være rart at det kunne hjælpe på en MC forsikring...syntes dog ikke det ser ud til at TRYG forsikre MC´er..... :S

Hidsig cykel?...hmm er den så vild da...flot er den ihvertfald...

• #4   3. maj 2007 Du kan lige så godt regne med at forsikringen på den R6 bliver ret pebret, hvis du skal have den kaskoforsikret.... De fleste forsikringsselskaber er ikke glade for R-modeller...;o)

• #5   3. maj 2007 Nej og heller ikke en med RR på, har jeg lige fundet ud af...

• #6   3. maj 2007 Bg forsikring som jeg bruger (det samme som Top danmark) fik jeg ancienniteten med over fra min bil da jeg skulle forsikre min første motorcykel.

Men skal ikke kunne sige om de gør det andre steder

• #7   3. maj 2007 jeg skulle betale 12000 for kasko uden anc.... på en R6´er

• #8   3. maj 2007 hos tryg sry

• #9   3. maj 2007 Det er en ret hidsig cykel for en begynder, men heldigvis er du da ikke helt grøn.

Sådan nogen cykler med R i navnet er altså dyre at forsikre.

Hvis du har kørt skadefri i bil, kan du muligvis opnå lidt ved at sætte dit forskringsforhold samlet i spil mellem Tryg og et andet selskab.

• #10   3. maj 2007 ja den er da hissig.... men hvis man nu bare køre med hovde på sin ratte plads ( og har vedt hjelmen rigtig) og der er god kontakt mellem højre hånd og hovde så skulle der vel ikke være noget i vejen.....

bare min mening

• #11   3. maj 2007 Ja jeg håber da på at ku få et ordenligt tilbud gennem Tryg, når jeg har de 7 år, snart 8 hos dem...Bil forsikringen er dog lige afmeldt, da det handler om MC nu...

Har også tænkt mig at køre ordenligt...har set hvor mange der mister livet, næsten hver uge smiley

Eneste grund til jeg hælder mod R6 er fordi den er flot, og gerne vil have Yamaha...og ser ingen grund til at skifte Mc med det samme....så en ordenlig fra start smiley

• #12   4. maj 2007 Jeg startede også på en R6 (læs 1 mdr siden)
    Hvis jeg havde startet på de klassiske begyndercykler, tror jeg, som du også selv skriver, var blevet hurtigt træt af den og skulle skifte igen indenfor kort tid.
    Den kræver blot en smule omtanke og respekt.

Men held og lykke med det. Jeg har ikke fortrudt en R6

• Peter N
    Peter N Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 269
    #13   4. maj 2007 Du kommer højst sandsynligt til at slippe 12k hos Tryg. De kører ikke efter anciennitet men efter "under 25", "over 25", "over 30". Prisen er blevet halveret da du er fyldt 25 og bliver det igen når du fylder 30. Ved at jeg selv skulle betale 12k i kasko på en r6 hos Tryg, det er så i Aalborg jeg bor, måske det er dyrere i KBH men tvivler på det.
    Held og lykke!

• #14   4. maj 2007 Oki det er til at overkomme syntes jeg....min bil kostede lidt over 18k om året, så 12k lyder jo fint for mit budget smiley

Men takker....rart at høre jeg ikke er helt urealistisk at ville starte på en R6...gælder jo bare om at køre ordenligt og være fornuftig med farten.

Kommentér på:
Mc Rookie

Annonce