{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.000 visninger | Oprettet:

MC tur for upraktisk. {{forumTopicSubject}}

Hey folks.

Når jeg kører gennem forskellige lande er det belastende at skulle klæde om og tænke på tasker, overtræk, låse, remme og lædertøj osv.

Er der nogle løsninger til hurtigt at låse alt mc tøj og taske osv. fast til R6eren, smide overtræk over, og smide voks i håret og tage på Daisy eller bestige et bjerg ? smiley
Det tager mig 15 minutter hver gang at klæde om og finde et sted at smide bukserne osv.

Det kunne være cool med noget tøj som sidder løsere, hvor man kan have jeans på inde under, uden at gå på kompromis med sikkerheden.
Samme med overtræk og låse. Det skal gå super hurtigt. Jeg tænkte at man kunne fastmontere nogle hjullåse, som kan sidde over baghjulet eller foran, og et overtræk der er fastmonteret, så man nemt kan trække det over og rulle det sammen igen som et rullegardin.

Jeg vil køre motorcykel med samme praktiske niveau som i bil smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC tur for upraktisk.
  • #1   20. maj 2018 køb en Goldwing med plads til de tasker med låse og tøj udstyr .



  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #2   20. maj 2018 Jeg vil køre motorcykel med samme praktiske niveau som i bil

    Det kan du ikke, når du samtidig kræver at det skal være uden kompromis på sikkerhed eller komfort - og det bliver løst tøj altid. Kender jeg dig ret, skal det også være gratis og kunne laves på 44 sekunder, så det bliver et nej. smiley

    Havde det været muligt, så havde man sikkert fundet måden at gøre det på, men en topbox kommer man langt med.

    Hvad er det du skal nå, som ikke kan vente de par minutter til du har klædt om? (Hvordan fanden i helvede kan det tage 15 minutter??? smiley :D smiley )


  • #3   20. maj 2018 Med fare for at vi alle 3 -4 stk tænker på forskellige grader af 1-2-3 mor! Jeg er færdiiig! Kan jeg afsløre, at på et kvarter er jeg bare slet ikke færdig. Jo, med at tage støvler på. Og sajmon er overrasket over at det tager så lang tid!? jeg synes at et kvarter er ingenting...men jeg tænker da osse på, at det ER upraktisk at køre mc. Osse selvom "det" er kogt ned til gå-i-byen-bukser og en snotter i håret.
    Men jeg var I Fårup, jylland igår. Og på vejen hjem til Djursland kørte jeg med en gammel hvidskægget mand på en ældgammel....jeg vil sige Bsu, men måske et andet mærke...ligemeget, men han havde løsningen til trådstarteren: En trailer. Han havde selv bygget en trailer, og den var indregistreret og hele piv-tøjet. Sådan en smart udgave af den kan du vel trække efter dig på din sports-mc. Når du åbner låget, er det bare i med dine ting. Der er selvfølgelig spejl i låget og en lille hjemmebar osse på din version. Og så har din fået indbygget en fast mc-garage af den slags som har lærred monteret over bøjler. Som ved et let træk i et håndtag trækkes over både trailer og kværn. Det kan selvf godt være, at du fylder en hel vognbane med en sådan een. Men det gør du tilsyneladene iforvejen...Så 1-2-3 og så er din fede røv klar til disco-dasko. smiley Vh en fucking sløv banan.


  • #4   20. maj 2018 Hvis du har 5 stop hver dag, hvor du gerne vil tage dit normale tøj på og besøge en by eller noget andet, så er det 10 min. gange 2, gange 5! ..Over en time jeg spilder hver dag. Jeg er lige ved bare at leje bil i stedet for MC til min næste tur, men jeg kan bare ikke få mig selv til det.

    Der må sku kunne optimeres.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #5   20. maj 2018 Hvis det handler om at se flest byer med mindst spildtid, så er en bil også klart mere interessant.

    Men mange gange når man kører MC... Eller ihvertfald når JEG kører på MC ferie... Så vil jeg skide på gamle stenfigurer, springvand, malerier, museer, kirker og alt det andet skrammel som fortiden har efterladt, så lokalbefolkningen kan tjene penge på intetanende turister.
    Jeg kommer for at køre MC på fede veje med sving, bjerge og alt det andet som gør MC kørsel så fedt, spise noget god mad og gå træt i seng, med forventningen om endnu en dag i samme stil.
    Al den tid man bruger på at opfinde endnu en dyb tallerken, bare for at slippe for en dags billeje - det mener jeg ikke er rentabelt.
    Og siden det ikke er super nemt at finde folk der HAR en endegyldig løsning på det, er der nok mange der er enige med mig. smiley

    Touring folket vil nok sige at en topboks og tekstil tøj er løsningen.


  • #6   20. maj 2018 Humlen er
    1 alting skal have sin faste plads på biken..( kørebukser af og på ET sted, kørejakke fo’er af og på ET sted.. osv.. )
    2 pak ting sammen med ting der hører sammen.. (eks.. en pose med alt til en tur under bruseren, - en anden med alt til et kaffe stop på en raste plads.. osv..osv.
    3 Pak i små plast poser der ligger i den samlet pose til de forskellige aktiviteter. (IKEA har nogle gode små solide plastposer m dobbelt.lukke til ingen peng)
    4 tag kun det af biken du skal bruge.. (om natten på en camping plads f. Eks. Lad den stå pakket.. Faste tupperware kasser er en stor hjælp her JA - Men kan du ikke det? Skal alle ting udover de tidl. Nævnte poser,- ligge i yderligere tre/ fire store poser/sække du lige kan tage ud og med..)
    5 anvend kun MC egnede tasker, drybags, slåover tasker eller tilsvarende til selve opbevaringen..!
    (ikke Netto poser med stropper og elastikker om!!)
    Jeg har altid en ekstra gummi dry bag (fylder/vejer intet) med, så hvis jeg køber noget ekstra under vejs, (en fancy lænestol måske!) har jeg et kvalificeret sted at gøre af det.. under et MC elastik net.. smiley

    På denne måde vil du hurtigt kunne skifte mellem køredragt, din toxido og dine speedo’s når det er nødvendigt..

    Alt det du selv tager af, skulle gerne passe ind i det rum der bliver skabt af det du NU har taget på.. smiley

    Enjoy..


  • #7   20. maj 2018 Viser lidt princippet

    profilbillede
  • Bertil A
    Bertil A Online Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 51 MC-er: 6 Emner: 63 Svar: 1.108
    #8   20. maj 2018 Telt, sovepose et par rene undehylere og en tandbørste..mere skal man ikke bruge..


  • #9   20. maj 2018 Så kan det ikke blive lettere! smiley

    profilbillede
  • #10   20. maj 2018 Sajmon:

    Valget står mellem at leje motorcykel eller bil.
    Jeg bruger selv bestbikingroads og motorcycle diaries til at finde de bedste ruter, og planlægger turen efter det, men oftest, overnatter jeg i en by, og går i byen er og møder en masse mennesker osv.

    Hvis jeg bor på et hotel 5 km. uden for byen, og jeg skal ind, er jeg afhængig af taxi eller tog, hvor hvis jeg havde en bil, kunne jeg bare kører ind og parkere sikkert. På MC skal jeg kunne spænde hjelm osv. fast til cyklen etc. og det hele er bøvlet.

    Jeg kombinere gode veje med sightseeing og fest og druk i storbyerne smiley - Gider ikke at tage til samme land to gange, medmindre jeg skal noget specifikt der.


  • #11   20. maj 2018 Jeg tror at jeg ville overveje om jeg skulle bruge mcen med de behov, som du udtrykker. Eller bide i det sure æble og prøve med bilen som du overvejer. Især efter sajmon indlæg. For helt overordnet er jeg helt i tråd med hans indstilling til at køre mc. Det er at køre på mc og friheden det giver, det drejer sig om...Og det lyder på dig (måske har du det ikke sådan, men sådan opfatter jeg dine "problemer") -somom at det er mere hæmmende for dig, end godt er, at være en cowboy...At køre i bil, er ikke at køre på kværn. Det ved vi alle. Men det ville jeg overveje en gang til, havde jeg det, som jeg synes det lyder som du har. Og duer det ikke med bil, eller du savner mc for meget på ferien, kan du jo bare tage mcen næste år. Med mindre du da er så rig, at du kan hyre et par hjælpere, som kan tage sig af alt det praktiske. Imens hopper du bare af kværnen, ibad og så ibyen....og behøver ikke engang låse selv. Men igen: Er man så ikke et luksusdyr, undskyld, billist og ikke en motorcyklist?
    Ellers så træn på Henriks metode. Det er genialt, overskueligt og enkelt, og jeg håber at hans ferie og pakkeråd bliver stående. Men jeg tror dog ikke at jeg selv (bare lige) kunne det...det vil kræve lidt træning og selvdiciplin at være så stringent....men får man det til at sidde på rygraden, at følge de "regler" han opstiller tror jeg næppe at det kan gøres nemmere at tage på mc-tur. Under alle omstændigheder håber jeg at du får en god ferie. Og at du er glad for, at du kan...
    #9: Genialt billede. Og han kan da, om nogen, lige hoppe af "kværnen" og gå på restaurant eller disco...;-)


  • #13   21. maj 2018 Jeg har tænkt lidt over det.

    1. Jeg vil se, om det kan lade sig gøre at sy mit rygskjold ind i dragten, således at det ikke kravler opad når jeg kører, men også, så jeg ikke behøver at tænke på at låse til at fast til biken separat. Jeg bruger normalt en wirelås til cykler til alt tøjet, minus støvler.

    2. En mindre taske, som ikke er en klam topboks ;), men som alligevel nemt kan spændes fast og tages af, samt låses, og kan sidde på passagersædet, måske med noget klikhalløj ? Tanktaske begrænser bevægeligeheden på en sportcykel, synes jeg.
    Jeg runder gerne 250, så den skal helst ikke være for bulky, og skal sidde godt fast, uden brug af blæksprutte eller remme.
    - Anbefalinger?

    3. En lille pose til overtræk, samt etui til låse, som er spændt fast bag nummerpladen, således at man nemt kan tage låsene og overtræk med, hvis man vil undvære tasken, samt hurtigt kan stoppe overtrækket ind i en slags pose der er spændt fast, måske med noget elastiklukning.
    - Pladsbesparelse i tasken, og mindre tid på at pakke det ind i dets indpakning hver gang osv.

    Det er sku da innovativt! smiley Det kan i hvert fald spare mig en del tid.

    Der må sku da være nogen af jer der har lavet nogle sjove modificeringer. Come on!


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #14   21. maj 2018 1. Velcro med klister på begge sider, men hvis det kravler op, har du købt det forkerte skjold. smiley

    2. Blæksprutte eller remme er stort set et must, da vinden ellers fanger den ret nemt. Der er STYGT meget turbulens bagved dig når du sidder på cyklen... Prøv det af inden du tager afsted - og husk at en fastmonteret model med noget klik halløj er lidt svær at forberede når du skal leje en MC.

    3. Ingen kommentarer. Har ikke de problemer. smiley


  • #15   21. maj 2018 Sajmon. Jeg har købt sådan et vannuciskjold ved Louis som og dækker lænden, lidt ned i bukserne, og det kravler op, da jeg kører med todelt dragt, og jeg synes ikke at mavespændet holder rygskjoldet på plads. Efter 10 min. køresel kan jeg nærmest ikke kigge opad, fordi rygskjoldet sidder helt oppe i nakken.

    Jeg havde engang en SV1000 med et lædercover over tanken, hvor man klikker tanktasken på, og det virkede super, bortset fra bevægeligheden, og at man skal løfte den op for at tanke. Det kunne være cool, hvis man kunne et lignende system til bagpå. Måske jeg kan lave noget fusk med noget beslag, men jeg har ikke for meget tid, så en ready-made løsning er at foretrække.

    3. Hvis mine støvler ikke er spændt fast, så bliver de sku nok hugget, men hvis der er cover over biken, og støvlerne ligger på sædet, så plejer de at kunne være i fred.

    Sidste gang bruge jeg en alm. tanktaske til bagpå, som så var spændt fast med medfølgende remme, samt en baggagerem fra biltema. Den kunne godt klare de 250, men nok ikke uden den skide rem.


  • #16   21. maj 2018 Tasker der klikkes på: Tag et kig på på Kriega!

    https://kriega.com/sports/touring/

    Du installerer et par stropper under sædet som taskerne så kan klikkes direkte i. De sidder super godt og alle taskerne kan klikkes sammen så du kan udvide kapaciteten fra de helt små 5l og op til omkring 70l. Jeg har brugt en kombination af en US10 og US20 de sidste par år afhængigt af hvor meget ekstra tøj/udstyr jeg skal have med.


  • #17   21. maj 2018 Lyder godt nok som om det rygskjold er købt for ringe til dig. Har et 15 år gammelt rygskjold der oprindeligt blev købt til snowboarding, og har aldrig haft problemer med hverken hel- eller todelte dragter. Måske et der passede dig bedre ville løse den del.

  • #18   21. maj 2018 Jacob: Skal bruge noget med lås.

    Lars. Vannucci plejer at være godt kvalitet, så jeg købte bare det som Louis sagde passede til mig.


  • #19   21. maj 2018 "For ringe til dig" var måske lidt tvetydigt - her ikke ment som kvaliteten på Vanucci som sådan, men som noget der ikke passede til dig.

  • Henning n
    Henning n Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 30
    #20   25. maj 2018 sikke noget pis at skrive mc tøj er din sikkerhed under kørsel uden er det sku huden der må ta fra og det tar da ik 15min at smide en køredragt og lig i en rygsæk og trille videre

  • #21   26. maj 2018 Henning: Jeg er usandsyneligt meget langsommere end som så....men selv 15 min er der jo mange, som ikke føler at de har idag(...Men hvis man ligger der med gips over det hele, kan man jo tænke over det til den tid.)
    smiley


  • #22   26. maj 2018 Foretrækker at køre rene mc-langture ad spændende, mc-venlige veje og så tage sightseeing-ture for sig selv med bil. – ud over hvad jeg lige kan nå at se på en spadseretur fra hotellet om aftenen smiley

Kommentér på:
MC tur for upraktisk.

Annonce