{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gamle bilister
  • #1   26. maj 2018 Side 2

profilbillede
  • #2   26. maj 2018 Side 3

profilbillede
  • #3   26. maj 2018 Side 4

profilbillede
  • #4   26. maj 2018 Side 5

profilbillede
  • #5   26. maj 2018 Side 6

profilbillede
  • #6   26. maj 2018 Side 7

profilbillede
  • #7   26. maj 2018 Den med at 90% af skaderne laves af personer under 75år, den er ubrugelig.

Hvor stor en del af befolkningen er under 75år?
    Hvor stor en del af de +75 årige kører overhoved bil og hvor mange km kører de om året?

• #8   26. maj 2018 Tommy - jeg er ikke helt sikker på jeg forstår hvor du vil hen med at den omkring de 90% ikke er gangbar - kan du forklare dig?

Med den formulering jeg har anvendt, er det helt underordnet hvor mange der bruger kortet og antal km der køres... og det gælder for begge aldersgrupper.

Det lyder som om du er ude på at finde en "MTBF-ish værdi" - og det giver også god mening. Og det synes jeg da du skal arbejde videre med - for det er da absolut en interessant vinkel...

Jeg kender ikke på stående fod størrelsen af den del af befolkningen som er under 75 år; du kan finde det på Danmarks Statistik. Det sidste spørgsmål må du også nok ud og grave lidt efter... smiley

• #9   27. maj 2018 hvad skal det til for ????? spild af tid at koncentrere sig om dette

• #10   27. maj 2018 #9...Ingen tvinger dig jo til at følge tråden.... smiley

• #12   27. maj 2018 #8
    Den ligger da lige for, hvad jeg mener med de 90%

Antager vi at alle over 25 år kører bil, så har vi fjernet 7 år fra statistikken og taget dem under 25 år, som kører bil og erstattet dem ind for dem over 25 år, som ikke kører bil.
    Dertil kommer så at størstedelen bruger bilen til og fra arbejde, hvilket dem over 75 ikke gør.

Personer over 75 år udgør 480.000 ( taget ud fra https://www.dst.dk/da/Statistik/emner/befolkning-og-valg/befolkning-og-befolkningsfremskrivning/folketal )
    Personer under 75 år, men over 25 år udgør 3.700.00

Set ud fra disse tal, så udgør "de gamle" kun 13% af befolkningen, men de står for 10% af skaderne.
    Det synes jeg er et meget højt tal, set i lyset af at de kører utroligt få km hvert år.

Den statistik, som der er angivet i emnet er skudt helt ved siden af, grundet manglende data.

De mangler data, så som årlige kørte km, så de kunne tage udgangspunkt i følgende:
    Når en person under 75 år har kørt 10.000 km, så har de lavet X antal skader.
    Når en person over 75 år har kørt 10.000 km, så har de lavet Y antal skader.

Se det er interessant.

Hvis vi bare ser på min, som et eksempel.
    Jeg kører lige over 30.000 km om året.
    Min mor på efterløn kører under 10.000 km om året.
    Dette er en antagelse, så det er jo også fyldt med fejl, men antager vi at dem under 75 år kører 3 gange mere om året, end dem over 75 år, så ender vi med at ved 10 % af skader og 13% af befolkningen, så laver dem over 75 år cirka 2,5 gange flere skader per kørt km end dem under 75 år.

Hvilket er langt mere interessant.

Gad vide hvordan at det tal så ser ud for dem over 80 år, hvor der næppe er ret mange tilbage, som kører bil.

Jeg ser mange gamle skære over halve baner i 2 spors rundkørsler, uden at se om der er andre i rundkørslen.
    Så er det ikke de gamle som får skaden, nej det er den unge, som æder en kantsten med sin lavprofil fælg, men det er den gamles skyld.
    De kører dog bare videre, uden at have set noget som helst.

• #13   28. maj 2018 Jeg tænker lige som ham der var irriteret over ham den gamle
    som kun kørte 60km/t på motorvejen , at det let kommer til
    en ulykke når man lige er ved at skrive en vigtig sms,
    kan man jo næsten ikke undgå at køre op i det gamle fjols. smiley

• #14   29. maj 2018 OU812 - du må jo tro hvad du vil - for den gode tones skyld, så tror jeg, at jeg nøjes med at konstatere, at jeg har et noget andet syn på det...

Når det så er sagt, så synes jeg det var en interessant tråd du havde startet - selv om dine meninger - jf. bl.a. undersøgelser lavet af DTU - mest af alt bygger på myter.

Jeg har ingen interesse i at jokke dig - eller andre - over fusserne... det var bare den nemmeste både at sikre tråden på. Hvis du har gode argumenter, så vil jeg da gerne lave tråden om - f.eks. ved at gengive den gamle tråd som et summarisk referat... det giver så måske blot et andet problem... at f.eks. du måske så mener, du er refereret forkert. Men, har du et konstruktivt forslag til en løsning der også passer dig, så er jeg lydhør...

• #15   31. maj 2018 @ Peter

Jeg syntes det er noget provokerende du copy paster en tråd, som du ikke selv har startet, over i en ny tråd. Selv private har ophavsret.

Hvis emnet interesseret dig så kan du jo starte en tråd selv.

Jeg taler nok for døve øre men syntes bestemt det ville være på sin plads du slettede din kopiering af min - min - tråd.

Kommentér på:
Gamle bilister

Annonce