{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
970 visninger | Oprettet:

Suk.. nogle bliver FOR gamle {{forumTopicSubject}}

(link fjernet)

Håber ikke personen er for hårdt kvæstet!

Det er altså utroligt der ikke bliver gjort mere opmærksom på problemet med ældre/langsomme bilister også.. at det ikke kun er os MC'ister der skal stå for tur..

Bevares.. mange mc'ister kører da med hovedet under armen til tider, men jeg synes at der bliver skåret lidt rigeligt over en kam for tiden..
Ja jeg har sågar oplevet at folk har presset sig ind foran mig mere aggressivt den sidste uge bare.. HELT bevist.. Jeg tror godt det kan give nogle farlige situationer når man bliver hængt ud som "racer folk"

Hvad siger i?.. har i oplevet noget..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suk.. nogle bliver FOR gamle
  • #1   29. maj 2007 Det er skræmmende - håber ikke han er for medtaget.

    Om vi oplever mere aggressiv kørsel? Har ikke selv været ude for noget, men ser man på antallet af indlæg, kan man fristes til at tro det.

    I dette tilfælde, kan jeg nu ikke se en 81-årig i bedste "Dave Allen" stil sidde og sige: "Got'm". Hun har nok regulært overset/fejlbedømt ham.


  • #2   29. maj 2007 :-).
    Ja ok Knud

    Det var ikke lige i forbindelse med "bedste" her... Der har nok bare lige været lukket for "forbindelsen" da hun kom til krydset,..

    Jeg kan nemlig også frygte at der bliver en hetz fra nogle typer af mennesker.. "sådan en mc bølle skal ikke tro han kan køre foran mig".. Men jeg håber da naturligvis det bedste.


  • #3   29. maj 2007 trist - jeg håber at han er ok. . .

  • Peter N
    Peter N Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 269
    #4   29. maj 2007 Folk over 80 år der kommer fra en sidevej er mit værste mareridt på mc...der skal man bare gå udfra at de ikke overholder deres vigepligt!
    Synes også selv jeg har oplevet at folk føler sig provokeret af at man kommer på mc, men om det er blevet værre på det seneste ved jeg ikke rigtig.


  • #5   29. maj 2007 Jeg så en morfar med blød har pakke lige så stille og rolig ind i en holdende bil. Han kunne ikke se den. Selv om den næsten ikke kunne være mere tydeligt. Og for at gøre det være.....
    Han var ved at bakke en damen ned som kom gående bag ved på fortovet.

    Stadistikker siger at det er de 18-24 og 65+ som står for de væreste ulykker i Danmark. Men ALLE tiltag er henvendt på unge mennesker. Hvorfor. ?

    Fordi det er alle de gamle røvhuller som har penge, magt, og som er gode til at stemme og få deres stemmer til at betyde noget.

    Man skulle skrive ind til trafikministeren og gøre opmærksom på dette. IGEN - IGEN.

    Jeg så er debat engang. Hvor de nævente dette.... Ikke en gang blev de ældre nævnt. Selv efter at formanden for rådet for større færselssikkerhed sagde dette. 18-24 - 65+....Ikke en gang. Det grænser da til det kriminelle når politikkere ikke VIL gøre noget ved et problem.


  • #6   29. maj 2007 Enig Fenris..

    helt enig.


  • #7   29. maj 2007 Uha det lyder da ikke godt... men jeg håber han klarer frisag og snart er blandt os andre på vejen igen...

    Jeg tror desværre ikke politikerne vil ændre noget ang. ældres kørsel - men man kunne da starte med at sige at det IKKE er egen læge der skal tjekke om man er egnet til fortsat at beholde sit kørekort.. for han kender ofte personen for godt og kan ikke "nænne" at tage det fra dem...
    Hvor uhyggeligt det end lyder - så kender jeg en ældre herre på 71 år som ikke har brugt sit kort siden han var 37 år - og nu er konen blevet syg så nu er han begyndt at kører bilen igen.... Jeg forstår ikke at man kan beholde sit kørekort hvis man slet ikke har brugt det så længe.. men desværre er det fra den virkelige verden... så pas nu rigtig godt på jer selv derude...


  • #8   29. maj 2007 Det skulle være en læge som KUN lavede dette. Og alle over 65+ skulle til prøve hvet år. (lægetjek) og til en køreprøve og samtale med en køresagkundig (betjent) og læge prøve hver andet år.

  • #9   29. maj 2007 og mere benzin til bålet

    (link fjernet)


  • #10   29. maj 2007 åhhh ja, havde han/hun dog bare haft flere køretimer, så han han/hun naturligvis bedre kunnet huske på at man ikke må køre så stærkt !!!

  • #11   29. maj 2007 Og for lige at kommentere det opridelige emne, så vil mange af de personer der i dag er varme fortalere for at ældre meget tidligere skal fratages retten til at køre bil, sikkert være ligeså varme fortalere for retten til at bevare deres kørekort når den tid kommer.

    Ældre mennesker er vant til at være mobile, har været det det meste af deres liv, og oplever det derfor som voldsomt krænkende hvis nogen stiller spørgsmål til deres evner som billister. De mener sig i deres gode ret til at køre, også selv om de ikke reagere så hurtigt - så man alle de unge lømler jo bare tilpasse sig så der også er plads til de knapt så hurtige...

    Ikke for at forsvare nogen - det var blot en tanke...


  • #12   29. maj 2007 Jamen helt sikkert Pia..

    jeg kritiserer heller ikke nogen. Der er da med garanti mange ældre der kører fint.. Men selvfølgelig også nogle der burde have taget pappet for længe siden.. (Men det samme kan helt sikkert siges om en masse andre aldersgrupper der kører som tosser, med sprit osv.)

    MEN det samme kan helt sikkert også siges om en masse mc'ister.. (jeg gør mig ikke mere hellig end andre, men nogle kører mere råddent end andre)..

    Men faktum er at det er lige før de skriver at det er fordi "alle motorcyklister kører som død og helvede" at folk bliver slået ihjel.. og så er det ellers ligemeget om det skyldes en fuld idiot med 200+ i en stor BMW der pløjer op i røven på en veteran mc..


Kommentér på:
Suk.. nogle bliver FOR gamle

Annonce