{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.270 visninger | Oprettet:

Wish - MC udstyr fra Kina {{forumTopicSubject}}

Har i dag modtaget mine sommerhansker, som jeg har bestilt på Wish. Alverdens ting og sager (og meget ragelse) fra Kina. Til ingen penge.
Handskerne sidder perfekt og der er lidt beskyttelse og god luftindtag.
Handskerne kostede kr. 45,- forsendelse 28,- ialt kr. 73,-
Tidligere på året købte jeg en jakke - hvor jeg også blev positiv overrasket. Sidder perfekt og utrolig billig. Næsten ikke til at fatte!
Nogen der har erfaring med ekstraregninger med moms eller importafgift ? Eller er det bare sådan det fungere?
(Jeg tænker meget af vores gear som vi køber i butikkerne fremstilles i forvejen i østen og så bliver belagt med importafgift, moms, importørfortjenste, forhandlerfortjeneste.)


Kommentarer på:  Wish - MC udstyr fra Kina
  • #1   20. jun 2018 Ingen efter regninger, bliver pakken taget i tolden så vil du få brev herom med betaling af gebyr og moms som skal betales inden pakker kommer videre.



  • #2   20. jun 2018 Når du køber fra wish, og tolden ikke tager den den, skulle der ikke komme nogen ekstra regningere

  • #3   20. jun 2018 Told om moms er ingenting i forhold til PostNords administrationsgebyr på 160kr. smiley

  • #4   20. jun 2018 Ved ikke med wish, men når noget fra eBay bliver snupset i told, så skriver du bare til sælgeren og får for det meste pengene tilbage eller sendt en ny smiley
    Hvis varens værdi er under 80kr ryger der ikke noget ekstra på!

    https://www.postnord.dk/modtag/spoergsmaal-og-svar


  • Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #5   20. jun 2018 Fra Kina kan man få som regel varer der overstiger 80 DKK i værdi uden problemer. Husk at det er varepris plus porto der skal være højst 80 DKK. Kommer varer fra USA bliver der hver gang snuppet af tolden og ud over moms og toldafgift skal man betale 160 for æren at blive fortoldet ! Schweinerei kalder tyskerne meget elegant det kutyme.

  • #6   20. jun 2018 lige med sikkerheds udstyr, der tør jeg sku ikke lege gætte konkurrence om der er sikkerhed i det eller ej.. Der er jo en grund til at producenternes tøj er så dyrt, med alle de sikkerheds tests osv

  • #7   20. jun 2018 #5
    Ja det er 80kr i værdi af varen og så er det lige meget hva fragten koster!
    Nogen steder kan du bestille den samme vare for 178kr med fri fragt eller 78kr + 100kr i fragt, sidst nævnte skal der ikke betales told af hvis den bliver taget men det skal der på den første smiley


  • Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #8   20. jun 2018 #7 Satans osse! Så blev jeg snydt af skattevæsenet. De skiderikker har bøffet mig med en vare fra Kina der kostede 85 kroner med fragt. De skrev oven i købet at 25% moms skal betales af de samlede beløb! BTW, har du også haft fornøjelsen at betale løsepenge?

  • #9   20. jun 2018 Som du siger, meget skrammel også.
    Hvis der ikke findes flere uafhængige reviews af den specifikke vare jeg kigger på, så køber jeg ikke.
    Har fået rigeligt junk. Man får hvad man betaler for i de fleste tilfælde.
    Men mange ting er både fin kval og billigere end i dk.
    En undtagelse er f.eks. kabelsmører.
    De fåes ikke billigere fra kina end i biltema. Ikke i enkeltvis bestilling. Og så er der ventetiden, så selvom den fås 5 kr billigere går jeg hellere i dansk butik når jeg kan og ikke skal betale for meget avance


  • #10   20. jun 2018 #8
    Hvis prisen på varen var 81kr og så 4kr i forsendelse, så har de gjort det rigtigt nok.
    Det er den pris man har betalt for varen. Eller rettere... den pris (man har bedt sælger om at få) skrevet på pakken smiley

    Hvis prisen på varen er over 80 så betaletr man moms af hele beløbet inkl forsendelse.

    Når en af mine varer er taget i tolden, så bestiller jeg en ny. Det har kunne svare sig de gange jeg har prøvet. I stedet for at betale afgift.
    Så stor er risikoen for at tingene bliver tjekket heller ikke.

    Det er ikke alle sælgere der skriver custom import labels efter kundens ønske, selvom man spørger pænt smiley


  • Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #11   20. jun 2018 #10 Jeg har lige kontrolleret det. Varen kostede 63 kroner, resten var fragt.
    I øvrigt, som du skriver er det meget sjældent det bliver snuppet så alt i alt kan det aligevel betale sig fint. Kun varer fra USA bliver knaldet hver eneste gang. Har kineserne en stille aftale eller er mængden så stor at det ville kræve flere ansatte i skat?


  • #12   20. jun 2018 Mængden der gør det.

  • #13   20. jun 2018 Forsendelsessystemet er også råddent. Ikke at postnord ville være en guldgrube, men det er da tankevækkende at en pakke fra Kina leveret med postnord koster mindre at sende end et brev fra Fredericia til Middelfart?

    Grunden skulle bl.a. være at Kina regnes som et Uland.... fordi det var et uland i 1969.

    I 1969 var jeg en skaldet baby på eet år.... jeg er blevet skaldet igen, men jeg er fandme ingen baby mere smiley

    http://nyheder.tv2.dk/tech/2017-07-28-derfor-kan-kineserne-sende-pakker-billigt-med-posten-i-danmark


  • Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #14   20. jun 2018 #13 I 1969 var jeg 22 og flygtede over grænsen til Italien! Da var Kina faktisk en slags u-land. Man kendte ikke ret meget til dets potentiale fordi Mao Tse Tung var ikke meget for besøgende fra Europa eller USA. smiley Det voksede til at være det største leverandør til bogstaveligt hele verden. Både EU og USA, Canada, Australien og sydamerika ville gå i stå hvis kineserne følte sig fornærmede og stoppede leverancer.


  • #15   21. jun 2018 @Andrzej, helt enig mht Kina.... og meget forbavset over man ikke ændrer postsystemet da Kina de sidste 10-15 år overhovedet ikke kan betegnes som et uland. Jeg arbejder i et internationalt firma og har flere gange besøgt afdelinger i Shanghai. Medarbejderne der har mindst vores levestandard, ofte højere.

    Flygte over grænsen til Italien i 1969.... så har du jo haft chancen for at køre en tonti-guzzi fra ny smiley


  • Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #16   21. jun 2018 #15 En flygtning hade ikke råd til at køre andet end en Simca1500 på franske nummerplader efterladt i Triestes gade under halv centimeter støv med død batteri. Den stod ned ad bakken så det var rimelig nemt at starte den. Senere har jeg haft chancen at køre "italienske køreapparater" og elskede det.!! smiley
    I øvrigt tænker jeg på Italien nu. Alle kigger skævt fordi de nægtede at modtage et skib med flygtninge. Urettferdig, da Italien var altid oversvømmet med flygtninge fra Etiopien og i tresserne fra østblokken. Nu vælter der flygtninge fra Afrika og Afganistan. Italien er for de sidste 3 år under en virkelig stor pres og andre EU lande er ikke alt for flinke til at lette presset. Jeg har selv haft det "fornøjelse"at være i italiensk flygtningelejr i Padriciano og Latina. Forholderne var mildest sagt spartanske og mængden af flygtninge var meget mindre end det er nu! Det svenske flygtningelejr jeg landede efter det italienske var 6 stjærnet hotel med super høflig betjening.


  • #17   21. jun 2018 Tusind tak for de mange input. Og vi er godt nok kommet vidt omkring. Med Italien og flygtningelejre og USA m.m.
    Rart at få belyst emnet hele vejen rundt.
    - og jeg er blevet rigtig glad for min handsker. De skal prøves rigtigt i dag.


  • #18   22. jun 2018 Min erfaring siger, at du kan bestille stort set hvad som helst fra Wish uden nogensinde, at komme i klemme - unge damer, narko, våben og strips. Mere eller mindre uanset pris. Og det handler nok lidt om volumen: jeg synes, at erindre, at der kommer 40.000 pakker DAGLIGT alene fra Wish og det vil være en umulig opgave at tjekke dem. Wish er det rene slaraffenland. I øvrigt tilbyder de - på udvalgte varer - ekspreslevering således det er fremme indenfor en uge.

    Jeg har endnu (7-9-13) at blive snuppet i tolden fra Wish. Fra USA er det stik modsat og man godt regne med, at bestiller man noget derfra, så bliver det snuppet og du bliver straffet.


  • #19   22. jun 2018 @18, Stripsene er jeg med på, men jeg har ikke fundet hvor man bestiller de unge damer? Kunne du sende et link?

    ps- de har også fukssvans med orange håndtag


  • #20   22. jun 2018 De har mange kopivarer - eller det der ligner - pudsigt nok skal man blot søge på f.eks. Casio, så får du er rigtigt Casio-ur til 14 kroner smiley

    Damerne er lidt mere i det skjulte derinde smiley


  • #21   23. jun 2018 Jeg har et par handsker magen til bare i rød/sort som jeg har haft et års tid. Jeg må sige at syningerne er ikke de bedste og jeg er lidt bekymret for at hvis man ryger på røven en dag ,at så skiller handskerne helt ad.
    Men jeg har efter syet mine handsker, hvor de er gået op og håber det bedste.


  • #22   24. jun 2018 Glæden ved at kunne være kræsen mht pasformen når det gælder handsker o.lign. udstyr. Afgørende for komfort. Der er jeg glad for at give lidt ekstra. Har lige givet 280kr for handsker hos kg import.
    Kunne bytte dem hvis ikke they fit like a glove.
    Det gjorde de næsten.. ku godt bruge 1cm mere til håndleddet men ellers fine handsker.

    Lidt sloppy udført nogen af finger spidserne... giver ikke det bedste tactile feel når man skal skrive på det lille tastaur på telefonen... men de virker fint på skærmen. Og så er det ægte clarino (synt læder) i håndfladen, og syningerne er stærke.

    Til forår efterår bruger jeg Hestra Tactillary (mener modellen hedder tactillary)
    De har den til 299,- kr i spejder sport.
    Skal ikke sidde her og reklamere. Men

    Jeg kan gå ind i en spejdersport og prøve størrelserne. Og så få et par super labre hestra handsker for 299. Uden ventetid. Nem retur/garanti ordning. Og holdbarheden er for vild.

    Jeg har selv været ellevild med det kina grej.
    Ku også godt lide at købe ting jo.
    At de ikke holder så længe, bliver både retfærdiggjort af prisen, men vel også til dels glæden ved at shoppe.

    Det blev dog sat i et lidt andet lys da jeg kiggede på større parti varer fra dhgate.
    Dhgate er en slags engros wish.

    En af dem fremviste stolt arbejds faciliteterne.. og arbejderne i deres uniformer på deres arbejdspladser..
    Det blev lidt til en rød pille, der så småt fik mig til at stille spørgsmålstegn ved næsten alle aspekterne af det kina trick vi har haft kørende.

    Forrige år læste jeg om danske krigsskibe der blev bygget i polen... af NORDKOREANSKE "gæste arbejdere" (slaver).
    Historien i artiklen gik på at dette forhåbentlig ikke var foregået, mens sanktionerne mod nordkorea var gældende....
    smiley

    Jeg køber stadig produkter i ny og næ, lavet af underbetalte lønslaver i en situation der reelt binder dem til trældom. Og bliver udnyttet.
    Køber sågar fakes eller blatant ripoffs af produkter fra firmaer der har lagt blod sved og egne penge i udviklingen af produkterne.

    Men kan ikke lade være med lige at rømme mig.
    Sorry.
    Ville ønske jeg ku holde min kæft oftere. Især lørdag nat haha.
    Menøh. Vil bare lige sige der også er en bagside af discount livet
    God morgen og god søndag smiley
    https://youtu.be/Hkk-oYB1MNw


  • #23   27. jun 2018 En ekstra stemme herfra, har købt henholdsvis et par handsker til 150kr og en fuld body armor til 600. Ingen af delene havde problemer i tolden (men har hørt andre skulle have oplevet, at told har taget stikprøver). I mit tilfælde var der ingen efterregninger, og mine pakker gik lige igennem told uden problemer.

    Hvad kvalitet angår, så tror jeg dog at de varer som vi køber i DK går igennem lidt større kvalitetscheck, da jeg synes man godt kan se det ikke er er den bedste materialekvalitet der er typisk bruges i varer udbudt på Wish (i hvert fald i mine to tilfælde). Er dog overordnet helt fint tilfreds, da prisen er så lav at det mere end gør op for den lidt lavere kvalitet jeg ville forvente af tilsvarende varer solgt i DK smiley


  • #24   27. jun 2018 Selvfølgelig holder lortet ikke hvis du falder på røven, man får hvad man betaler for. At risikere, at blive flået i stykker fordi man ikke gider betale for noget ordentlig forstår jeg ikke.

  • #25   27. jun 2018 Hvem kunne have gættet, at kvaliteten ville halte. Chokerende! Men hvis man alligevel ikke skal bruge sine hænder efter et styrt, kan det jo være ligemeget. smiley

  • #26   27. jun 2018 To uger tihihi

    profilbillede
  • Tom M
    Tom M Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Svar: 17
    #27   28. jun 2018 Hvis udstyr involverer ens personlige sikkerhed, ville jeg aldrig stole på noget fra Kina. Men sådan er vi jo så forskellige. Og forresten er denne holdning ikke bygget på gætteri og teori, men på erfaring med kinesiske varer.

  • #28   28. jun 2018 #27
    >>Hvis udstyr involverer ens personlige sikkerhed, ville jeg aldrig stole på noget fra Kina...<<
    Bortset fra at ALT hvad du køber KOMMER fra kina, uanset..


  • #29   18. jul 2018 Kvalitet har sgu ikke så meget at gøre med, om det kommer fra Kina eller ej. Langt det meste "kvalitetsudstyr" har op til flere dele der er produceret i Kina. Det der faktisk har noget at skulle have sagt, er kvalitetskontrol. Det er den slags der kræver de store summer for producenterne, ikke bare hvilket land deres fabrikker ligger i. Når det så er sagt, så ville jeg ikke stole med mit liv på noget købt over Wish, I hvert fald ikke sådan noget som hjelme / sko/ bukser / jakke / osv. Købte en body armor og et par handsker, som faktisk lader til at være meget slidstærke. Jeg regner bare ikke med at de holder til flere års brug, men hvis jeg styrter er det langt bedre end en t-shirt og bare hænder.. Forstår ikke folk der kører uden

  • #30   20. jul 2018 Altså hvis man hiver sådan en 4cylindret bandit rigtig hårdt i ørerne mellem vejtræer, skilte, grøft, modkørende englændere osv
    Kun iført et par handsker, et par støvler, lidt kure turs egnet stof på knæene og evt en skive 3d0 på hofteknoglen.
    Så tænker nogen måske at det kan være lige meget med rygskjold. Så hellere aflives. Selvom morfinen kan være lokkende for nogen. Så ku godt være man sku tage en hjelm på, bare så der er en chance for gratis fix resten af livet smiley

    Jeg kører selv gerne 100 i 60 zoner iført hjelm handsker sweater shorts og kondisko.
    ALTI alti comando

    Har en brynje.
    Men den er beregnet på når jeg ved der er øget risiko for småstyrt ved lavere fart.
    Offroad/mtb/vinterferie m.v.

    Mangler stadig en kevlar afdeling i min garderobe.
    Men det er planen der skal være en...
    Læder er ikke til mit hverdagsbrug.

    Havde et styrt i en rundkørsel sidste år der gav en afskeabning på anklen som først var helet 4 måneder senere. Kunne kun gå i ultra lave sko, ellers gnubbede såret på.
    Fik også lidt på hoften, men havde brynjen på da jeg var ude og køre for at fjolle rundt.

    Den reddede albuen.
    Og handskerne hånden.

    Har siden da kigget på sko der går op over anklen......
    Det bliver de næste jeg køber.

    Har nogen cross shorts med hofte haleben og lår beskytter.
    Men nøj de er ubehagelige at have på og køre med.

    Plus
    Mange cross shorts dækker lige præcis IKKE på knoglen, det yderste punkt som jeg plejer at lande på når jeg lægger mig..

    Og halebens beskyttelse er da ulideligt at sidde på?
    Eller er det bare mig?

    Den store hvide plasric klods lige i op i enden.
    Og mit hofteled sidder lige mellem lår beskyttelsen og de stykker skum øverst til den øverste del af hoften.
    Mine næste bliver nogen med blødt materiale der også dækker hofteleddet!?
    Og så uden det anale kyskhedsbælte der.
    Sædet på offroaderen er da rigelig hårdt i forvejen...

    Ok kan godt se hvor det kan komme til sin ret....
    Men husk
    rettidig omhu. Og alt med måde. osv
    Alti alti


    profilbillede
Kommentér på:
Wish - MC udstyr fra Kina

Annonce