{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.983 visninger | Oprettet:

Fikret  F
Fikret F
Følger: 1 Emner: 23 Svar: 23

45-scooter {{forumTopicSubject}}

Hej.
Er der nogle som sidder med erfaringer om 45-scootere?
Hvis det skulle være tilfældet vil jeg høre, om Kinesiske Giantco er noget værd, eller om man skal investere i noget andet.

Kan 4-taktsmotorere anbefales til disse 45-kværne?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  45-scooter
  • #1   15. maj 2007 Hey. Jeg arbejder sammen med en, der har haft erfaringer indenfor begge katagorier. Det har ikke været en god oplevelse indtil videre.
    Han startede med en 4-takter. Den skulle forvarmes i omkring 3-5 min, før den overhovedet kunne trække, og så kørte den ikke længere på literen end en 2-takter. Det blev han hurtigt træt af, så han lavede en byttehandel med en forhandler, så han fik en kineser istedet for. Ved ikke hvilken model, dog kun at det var en kineser. Den har hidtil holdt ekstremt meget på værksted, og forhandleren fortryder efterhånden at han solgte sådan en, da der kun opstår det ene problem efter det andet.

Håber du kan bruge det til noget smiley

/Stephan

• #2   15. maj 2007 generelt ka jeg sige at man skal holde sig fra de billige eu scootere og kun gå efter de anerkendte mærker, dvs, aprilia,honda,yamaha,kymco(kawasaki)benelli osv osv og en pgo er altså også et discount produkt

• #3   15. maj 2007 har ikke hørt noget godt om kineserne...
    men havede en kammerat der havede en pgo hot50 som han havede moget gavn ud af... den kørte 12000km med stort tun og fuld gas uden de vilde promlemer.. i dag har den gået over 20 men nu er det gode vist også gået af den :)) ved de 12 røg krumtappen da den skulle køre fra århus til grenå.. selvfølgelig også med fuld gas smiley

• #4   15. maj 2007 Ja.
    Køb Aprilia, Gilera, Piaggio, yamaha, eller holda.

Så går du ikke galt i byen.

• #5   15. maj 2007 4-takteren på en 45'er er en god idé. Piaggio har blandt andet lavet en Zip4T, og den går rigtig godt.

Men de billige mærkers motore skal man passe på med. Deres holdbarhed et yderst begrænset, og det samme er lageret af reservedele. Derfor skal der ofte ventes meget længe på delene hver gang man skal bruge noget.

• #6   15. maj 2007 Enig med de andre her. Ligesom så mange andre ting i livet er det dumt at købe FOR billigt.

• #7   15. maj 2007 jon: vi har så selv en pgo gmax, den har nu kørt knap 6000 km og alt er snart skiftet på den, stempel og cylinder er skiftet, udstødningen rustede op i løbet af 1½ år, alle plastdele falder af el sidder løse pga vibrationer, alt på den scooter er lavet i så dårlig kvalitet så det gør helt ondt og billig var den squ ikke, knap 18000 kr incl nr plade

• #8   15. maj 2007 Har en Piaggio NRG, der snart har kørt 16.000 km (uden begrænser) og den får tæsk hver dag i sne slud og regn. Affjedringen er gået på den, da jeg aldrig sætter farten ned for bump... men ellers har der ingen problemer været overhovedet. Bare benzin og olie på og så skifte ruller ved hver 5000km, men det kan man nemt gøre selv og det koster ca 100kr. Trods at den bestemt ikke er blevet behandlet pænt har den det fint og starter perfekt hver dag.

Havde en Peugeot før og der var kvalitetsindtrykket også rigtigt godt, hvis ikke bedre. Ingen problemer de 12.000km jeg nåede at køre på den, inden den blev stjålet ;-(

Peugeot'en gav jeg 6600kr for brugt, med 700km på tælleren, Piaggioen 7500kr med 1700km på tælleren og har ingen problemer haft med nogle af dem.
    Sådan en kinøjser skal altså ikke gå mange gange i stykker før besparelsen er væk!

• #9   15. maj 2007 køb ikke en 4 takt efter min mening, trækker den ikke særlig godt, har lige haft en aprilia sr50 2-t, rigtig god scooter unden plomberinger, men ja hold dig fra china!. prisen for en god 45 scooter af de anerkende mærker kan du nappe en for 5 k. aprila-yamaha, osv.

• #10   15. maj 2007 Skuffende at høre johnny, men desværre ikke enestående.Jeg har prøvet en PGO engang og har siden skruet i nogle stykker.

Så kan man bande over at der er 1000 skruer i plastikken på en aprilia og at den er svær at komme til på*, men maskinen holder bare godt, og plastikken også, Den kan tåle at blive crashet på en del gange faktisk.

* (Leonardoen er faktisk super nem. underligt nok)

• Peter N
    Peter N Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 268
    #11   15. maj 2007 Har selv en Gilera Runner som jeg har kørt 24000km på uden problemer overhovedet, så den kan jeg varmt anbefale. Den kører 85 ved at fjerne de begrænsninger der er på den fra fabrikken. Den kører langt på literen og den er behagelig at køre på.

• #12   15. maj 2007 Peter N: Og den har ikke en gang fået nye stempel-ringe eller noget? Ikke tosset så!

Min går efter 16.000 km også som ny (eller bedre), så regner med at der er mange km tilbage, før der skal gøre noget videre ved den. Kom dog i tanke om jeg næsten lige har skiftet variomatic på den, men det kostede kun 500kr, så deeet...

• Peter N
    Peter N Tilmeldt:
    jan 2007

#13   15. maj 2007 Jeg har overholdt service intervallerne på den og så er der blevet skiftet dæk et par gange og det er det. Hvis man husker at fylde olie på virker den næsten uopslidelig.

• #14   15. maj 2007 Ja det er jo lige det!
    Kkører altid kun på shells bedste fuldsyntetiske olie til scootere, da jeg heller vil bruge penge på olie end værkstedsregninger.

Har rigtig gode erfaringer med Michelin Pilot sport dæk til scooteren. De holder en evighed og står super godt fast, også i regnvejr!

• Peter N
    Peter N Tilmeldt:
    jan 2007

#15   15. maj 2007 Bruger samme olie...husker lige det med dækkene!
    Cheers

• #16   16. maj 2007 Har efterhånden prøvet en del forskellige olier og synes personligt at Shells 2-T olier er helt fantastiske.

• #17   16. maj 2007 Hej jeg har en peugeot buxy 45...2 takter. den kører hele vinteren uden problemer. starter altid. kører ca 20 - 25 km/liter. Utrolig stabil scooter. Dog med et mærkeligt højt tyngdepunkt....
    Det er mit reservekøretøj, når mc ikke kører. Jeg skal have ordnet sædet på mc-en, så bliver scooteren taget frem igen.

Kommentér på:
45-scooter

Annonce