{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
540 visninger | Oprettet:

Gs500 som første mc {{forumTopicSubject}}

Gs500... hva syntes folk om den.. har lige fundet en ved en forhandler.. som jeg har fået handlet ned til 35000... Den har kørt 17000 og ejet af en mand på 50 siden 99.. (da den var ny)...

Er bare meget i tvivl om jeg skal købe den.. for er bange for at jeg kommer til at fortryde de heste den har...

Eller skal jeg skide på det.. og blive go til at køre først

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gs500 som første mc
  • #1   29. maj 2007 skid på det vil jeg sige, og få noget erfaring først.

• Kim C
    Kim C Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Emner: 21 Svar: 105
    #2   29. maj 2007 He he Kasper det er vist ikke første gang du bringer gs'en på banen.. Personligt har jeg valgt én jeg kan udvikle mig på i mange år. Jeg har købt en cbr 600 f, som jeg får leveret på fredag:-)

• #3   29. maj 2007 Hvad er behovet?
    hvis der er til at køre europa tyndt vil jeg nok foreslå en anden, men hvis det er til alm. kørsel engang imellem, når der er godt vejr eller til kørsel til og fra arbejde er den fin.

Det sjoveste på en MC er alligevel sving og der er hk ikke så afgørende

• #4   29. maj 2007 Kim C >> nej.. er ved at blive sindsyg.. kan bare ikke finde ud a hva jeg skal ha..! der både godt og dårlige ting ved alle syntes jeg

• #5   29. maj 2007 Går ud fra, at du har prøvet den? Syntes du allerede nu, at den er kedelig? - Så er den nok for - hmm ja kedelig...

Men det er jo smag og behag. På den anden side tror jeg ikke du kommer til at miste vildt meget på at køre på den et års tid.

Held og lykke med det... Men jeg syntes du skal prøve et par andre cykler før du bestemmer dig.

• #6   29. maj 2007 Er ved at ta kortet.. men vil bare ha en stående til den dag jeg består.. ! Køre på en cb500 lige nu til undevisning.. den syntes jeg er godt nok ryk i

• Kim C
    Kim C Tilmeldt:
    mar 2007

#7   29. maj 2007 Mit råd er at du skal vælge den du aller helst vil have og har råd til, så længe du kan styre det med farten. Jeg har kørt på gs'en på køreskolen og det er en fin cykel, men jeg tror jeg personligt ville blive hurtigt træt af den. Jeg ved det selvfølgelig ikke for jeg er lige så "grøn" som du er.

• #8   29. maj 2007 Tjaeee, nogle er glade for deres GS'er og har den et par år, andre bliver trætte af den inden der er gået et år, og sælger den igen.
    Det er som regel fordi den er ganske svag, så den bliver hurtig for langsom.
    Men man skal køre mange snoede km på et år, før man kender den til hudløshed. Altså ment på den måde, at mange af dem der hurtigt sælger den videre, mangler stadig at lære noget af det køretekniske inden de sælger den.

• Kim C
    Kim C Tilmeldt:
    mar 2007

#10   29. maj 2007 Er helt enig med Bo, hvis du er i tvivl så vent lidt med at købe. Det kan jo være du falder over noget andet

• #11   29. maj 2007 Jeg er startet på en gs 500 og er ganske godt tilfreds med at have startet på den. Den er hele tiden et skridt foran. Så der skal meget til før det går galt også for en uerfaren. Det er rigtig den har ikke så mange hk, men så længe du ikke har tænkt dig at køre til italien er det ikke umulig. Men mere vil have mere så du får nok lyst til noget større med tiden.

• #13   29. maj 2007 Bo S: Der er så det i det, at unde MC'ister gang på gang viser de ikke kan magte en for stor begynder MC... Hvorfor tror du reglen med de 34 heste blev indført? Det har endda hjulet på skadesstatestikken for de 18 årige...

• #15   29. maj 2007 Bo S: Der er ingen der køber en R1 for kun at bruge 45 hk... Det handler altså også om tryghed. Kører du som nybegynder på en snoet landevej, skal man på en GS500 og lign, ikke være bange/opmærksom på at give for meget gas ud af svingene, og man kan derfor koncentrere sig om at få et ordentligt flow i sin kørestil. Kører man med en 150+ hestes maskine, ligger det hele tiden i baghovedet, at kommer man til at give for meget gas ud af et sving, så kan det gå galt ved at baghjulet mister grebet. Så der har man ikke ligeså meget fokus på selve kørestilen.
    Du kan også se det på race-verdenen. igen af dem der kører den stor GP klasse, er bare kommet ind i den klasse, uden at have kørt i de mindre klasser, for at lære teknikken.

• #16   29. maj 2007 glem den gs 500 og køb noget større, nå ja hvis du spurgte mig om det..

• #17   29. maj 2007 ->Bo S
    "Men det ændrer ikke på at jeg ikke mener at det er farligere at køre en hurtig mc end en langsom. Det vælger man fuldstændig selv med sin kørestil. Tænk på at man har MEGET bedre bremser og styreegenskaber med en R1 end en GS500.."
    Det har du for så vidt ret i. Men, og det er stort men, en hurtig motorcykel opfordrer også hurtig kørsel, hvilket især ikke er smart som ny mc'ist. Selvom en racer har bedre bremser og køreegenskaber end en standardcykel som GS'eren, så er det sjovt nok også dem, der er involveret i langt de fleste ulykker.
    Jeg syntes det er rigtigt, rigtigt dumt at købe +100hk mc, som første mc - man har ikke simpelthen ikke erfaringen til de mange hestekræfter uanset, hvad man selv mener.
    Jeg har selv kørt mc i 13 år og bliver til stadighed "forskrækket" over, hvor nemt jeg kommer til at køre for stærkt på min 67hk V-strom - En nervøs trækning på højre hånd og jeg har rundet 80 i byen. Det er ikke smart uanset hvem man er, men jeg trods alt en længere mc-erfaring end en nyudklækket mc'ist.
    Det skal lige nævnes , at jeg kørte på en GS450 de første 6 år af mit mc-liv. Den transporterede mig mange kilometer, blandt andet en tur til Frankrig.

• #19   29. maj 2007 jeg kiggede også meget på GS500E, men endte op med en CB400SF ( se evt. mit galleri )

den cykel er der meget mere kvalitet over end GS500E, ligger bedre i svingene osv. osv. osv.

problemet er bare at de er svære at finde... alternativt kunne man købe en CB1, det er samme cykel bare ældre årgang.

kan også anbefale SZR'en... men det er en meget speciel cykel det kræver en del tilvænning før man bliver rigtig glad for den.

• #21   29. maj 2007 Og i fortsættelse til Johns indlæg, så kan du også overveje en GSF 400 Bandit. Samme stil som de 2 Honda'er John omtaler, men til en lavere pris (og lidt dårligere finish)

• #22   29. maj 2007 ->Bo S
    Det er bare et dårligt argument, du kommer med. Man vælger desværre ikke helt selv kørestilen. Det er for nemt at køre for stærkt på en kraftig cykel og de mange kræfter skal man lære at tøjle, men først skal man lære at køre motorcykel og bevæge sig i trafikken på 2 hjul. Set på det statistisk eller reelt, svaret er det samme - man kommer til at køre mere agressivt og er indblandet i flere ulykker på en racer.

Men ja, det røg emnet lige ud på en ekskurs.

-> Kasper J
    En GS, CB, ER er fin at starte på og standardmaskinerne holder deres prisen ganske fornuftigt, så hvis du bliver hurtigt træt af den, så kan du sælge den til næsten samme pris.

• #24   29. maj 2007 Det er sgu en udmærket maskine at starte på, den kunne du sagtens samle erfaring med et par sæsoner og så skifte over til noget større, hvis du skulle få behov for det!!
    35.000 er da også billigt, og så har du flere penge til noget ordentligt udstyr, som du jo stadig kan bruge til den næste cykel..

Men alt i alt vil jeg sige, køb den begynder cykel som DU mener er den rigtige for dig, og køb ikke efter hvad du mener andre vil synes om... Og det er ikke ment sådan at man ikke skal spørge om råd og informere sig om de forskellige modeller, det er sgu altid en god idé....

Go for it....

• #26   29. maj 2007 -> tror det er et fint køb .... hvis den er pæn er prisen nok også fair (dog dig godt at du kan finde en nyere til samme pris, hvis du køber privat)

Jeg synes du skal overveje modellen med fuldkåbe ... (bedre vindbeskyttelse samt sejere look)

• #27   29. maj 2007 dog dig = tror dog

Kommentér på:
Gs500 som første mc

Annonce