{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
880 visninger | Oprettet:

Custom udstødning {{forumTopicSubject}}

Jeg skal til og lave lidt på min GSX600F, og vil i den forbindelse gerne skifte/ændre standard udstødningen.
I teorien er det vel underordnet hvilken pot jeg finder og tilpasser, så længe jeg tilpasser ophænget samt i samlingen, ikk? Eller er der andre faktorer der spiller ind over?
Og bør man skifte røret hele vejen, eller er potten som sådan nok?
Har kun "erfaring" med biler, derfor jeg spørger.
Hilsen Lasse


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Custom udstødning
  • #1   16. aug 2018 Tjaeh, der er jo firmaer der specialicerer sig i model specifikke udstødninger og hævder de giver mere effekt, bedre lyd osv.. Så helt ligemeget er det ikke.

    Jeg har prøvet forskellige udstødninger på de MC'er jeg har haft og i mine tilfælde var der stor forskel på både lyd og motorgang om man kørte med en åben dragpipe eller en potte med mere modstand.

    Jeg vil nok anbefale dig at bruge noget kendt i stedet for selv at makke noget sammen. Chancerne for at du får en bedre udstødning end en fabriksfremstillet er ret lille og er du rigtig uheldig kan du brænde udstødningsventilerne af.


  • #2   16. aug 2018 Hvis du skal ekspermentere, så vil jeg beholde originale forrør, for at beholde dele af modtrykket. Er der ingen fløjte i bagpotten, men direkte gennemgang, vil du få mindre modstand oveni. Der bør være en slags kanal for også at dæmpe larm og få lyd..

    Det bedste er vel at finde en potte som er lavet til cyklen og som kan overholde støjkrav - også er der en dæmper som kan skrues i og ud igen.

    Det med udstødningsventiler som brænder af, er vist mere et spørgsmål om at køre med hvide tændrør længe nok. Det vigtigt din forbrænding er brunlig, så din motor ikke render for varm. Det vil ændre sig, når du ændre udstødningssystemet, så spring ikke over denne vigtige justering.
    (Lad for guds skyld din indsugning forblive standart)!


  • #3   16. aug 2018 Modtaget, tak for de gode tips!
    Jeg søger som sagt mere lyd, (uden det bliver for meget) samt gerne en kortere en også.
    Jeg har søgt og søgt på google, men synes det er rimelig svært at finde dele til den model generelt. Dog tænker jeg det er grundet den ældre årgang.
    Hvis i har nogle links eller noget, så ville det være fedt! smiley


  • #4   16. aug 2018 Hvis du går ind på ebay.de og skriver GSX600 F auspuff får du 219 hits..... i alt fra komplette systemer til kineser slipons der ligner Akrapovic potter.

    Det burde være muligt at finde noget der passer både mc og pengepung


Kommentér på:
Custom udstødning

Annonce