{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.292 visninger | Oprettet:

Søren R
Søren R
Tilmeldt:
8. maj 2005
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Touring eller Racer MC til motervej? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Touring eller Racer MC til motervej?

Jeg er temmelig grøn hvad angår MC'ere.
Jeg har en del spørgsmål som jeg vil poste i forskellige indlæg, så bær over med mig med det.

Jeg skal bruge en pendler cykel, som skal være behagelig at køre 130 på motorvej på dagligt.
Jeg går ud fra at en fuldkåbe er et must.
1. Hvad er jeres mening om det?

Jeg har en forstilling om at maskinen skal være tung for ikke at blive generet af lastbiler og busser.
2. Er det ikke generelt at jeg så skal have en mange cc maskine for at få en tung maskine?

3. Hvis jeg nu skulle vælge mellem en 600 cc Racer og en 1000 cc Touring, hvordan ville i så beskrive forskellen i oplevelsen af at køre 130 på motorvej?

I begge tilfælde vil jeg vælge en gammel maskine fra måske 1985, så det ikke bliver så dyrt.
4. Kan i anbefale nogle modeller?
Faktisk håber jeg på at kunne nøjes med at give kr. 30.000.

5. Vil i iøvrigt fraråde at købe så gamle cykler og i stedet købe en lillebitte nyere maskine til samme penge?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Touring eller Racer MC til motervej?
  • #1   9. maj 2005 Min Yamaha XJ 750 årg. 1984 med ca. 28000 Km. på klokken er til salg for 30000kr.

  • #2   9. maj 2005 Jeg har en XJ 600 til salg for 31.200 - den er fra 1989 og kører kanon....

  • #3   9. maj 2005 Genneralt kan man sige at de små racere er mest beregnet til landevejskørsel med masser af sving og acceleration ved høje omdr., De er lette og har en hidsig motor.
    En turing maskine er derimod beregnet til at køre langt. Den er tung, har en rolig (langsom) styring, høj fart ved lave omdr., og en stor kåbe til at tage vinden.
    Hvis du skal køre 130km om dagen SKAL du have en mc med kåbe.
    Mine bud: honda vf1000
    yamaha fj1100
    eller en gammel bmw alla: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=899

    Håber det kan bruges /Jan


  • Søren R
    Søren R Tilmeldt:
    maj 2005

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #4   10. maj 2005 Tak for hjælpen.

    Ja, det ser fornuftigt ud med din MC, Per E, men jeg er slet ikke klar til at købe endnu. Der kommer til at gå adskillige måneder, hvor jeg er ude at sondere terrænnet.

    Jeg har iøvrigt haft en vf1000f for 12 år siden i Australien. Den kostede kr. 18.000 incl. forsikring. Det er svært at forstå at det skal være så urimeligt dyrt herhjemme.

    Hvorfor bliver prisen på gamle maskiner iøvrigt holdt så kunstigt højt af told&skat?
    Hvis de gamle maskiner fik lov at falde i værdi, som med biler gør, så kunne man i det mindste få noget OK at starte med til få penge.


Kommentér på:
Touring eller Racer MC til motervej?

Annonce