{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.515 visninger | Oprettet:

Tur til Norge i 2019 {{forumTopicSubject}}

Haløj alle mc`ister smiley

Jeg og konen har planer om at tage en tur til Norge på vores nyindkøbte Yamaha MT-09 tracer til sommer 2019.

Vi har snakket om at sejle over ved Hirtshals - Kristiansand vil tro det bliver 1 uge vi vil afsted, som nok vil ligge i en af disse uger 27,28,29

Vi har ikke planer om at vi skal sove i telt, men eventuelle Campinghytte eller hotel.

Er der nogen der har en ide hvilken rute man skulle vælge for at se så meget som muligt?

Er der andre der vil med på sådan en tur må i da gerne sige til.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tur til Norge i 2019
  • #1   21. sep 2018 Kør ad vestkysten og lav en fin bue indover landet på hjemvejen - hytter m.m er pissedyre i Norge så hav et fornuftigt budget smiley
    Men lækkert land....damn et lækkert land...


  • Christian W
    Christian W Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 3 Emner: 2 Svar: 90
    #2   21. sep 2018 Definer svinedyr? Har ligge været afsted med overnatninger i fine hytter/B&B til en gennemsnitlig pris på under 300kr pr. Person pr. Overnatning. Ikke dyrt i min bog.
    Man skal til gengæld ikke løbe tør for øl...


  • #3   21. sep 2018 Kørte til Nordkap og zik-zakkede hjem gennem sverige og norge, hytterne koster i gennemsnit 3 gange så meget i norge.
    300kr pr person er enten dyrt eller billigt afhængig af antal af personer
    vi gav tit 300pr person for 4 pers hytter - 1200kr for en overnatning er pænt dyrt.


  • #5   21. sep 2018 Der er skønt i Norge næsten uanset hvor du tager hen..

    Vil evt anbefale dig Facebook gruppen mc Norge...


  • #7   22. sep 2018 Hvis I er lige så glade for sving som mig, så læg turen forbi RV520 ved Vikedal og Sauda, følg den helt op til Røldal ( hvis I kommer fra syd ), det er SINDSSYGT flot og virkelig fed vej.

  • #8   22. sep 2018 Lidt fra en af mine Norges ture her, måske der r lidt tips i ka’ bruge smiley
    I får bedre vejr ( selvom vejret aldrig er dårligt i Norge (heller!! smiley )
    Norge er ideelt MC land smiley god tour !!
    https://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/diverse-mc/18886-4_dages_roadtrip___sydlige_norge___sept_12
    smiley


  • #9   22. sep 2018 En løs ide til en rute med start i Kristiansand kunne være:

    - Lindesnes fyr (Norges sydligste punkt)
    - Følg kysten vestpå forbi Flekkefjord
    - Drej nordpå omkring Egersund, da turen langs kysten til Stavanger ikke er særlig spændende.
    - Besøg Stavanger hvis I vil se lidt Norsk byliv
    - Tag færgen over ved Lauvvik og smut forbi Preikestolen, det tager 1-2 timer at gå der op fra parkeringspladsen, men udsigten er hele turen værd!
    - Tag tilbage med samme færge og kør til Lysebotn med de berømte hårnålesving. Besøg gerne Månafossen på vejen (Et vandfald der kommer ud mellem klipperne)
    - Hvis I er vilde med at gå kan Kjeragbolten stærkt anbefales, men det er en lidt længere tur (regn med 2-3 timer hver vej!)
    - Kør over Suleskard passet (vej FV978/FV337) husk at kør op på dæmningen i kommer til ca. halvvejs.
    - Besøg (evt. overnat) på Dalen hotel det er flot både udefra og indefra
    - Kør til Geilo og se den fantastiske natur ved Hardangervidda ved at køre mod vest af vej 7.
    - Kør op og tag færgen ved Vangsnes til Hella (Besøg evt. Gaularfjellet hvis I kan nå det, men det er en lille omvej.
    - Fra færgen ved Hella følg så vej 55 nord/øst og kør igennem hele Sognefjellet (En smuttur forbi Tindevegen kan anbefales hvis I kan nå det, men det koster bompenge og er igen en omvej)
    - Besøg den berømte bager i Lom hvor vej 55 slutter
    - Kør til Geiranger og snyd ikke jer selv for den fantastiske udsigt fra Dalsnibba (koster lidt penge at komme op, men helt sikkert turen værd.
    - Trollstigen skal også besøges når I alligevel er på disse kanter
    - Det bliver måske for langt, men Atlanterhavsvejen ligger kun et par timers kørsel nord for trollstigen.

    Jeg har ikke lige overblik over hvor mange km denne rute er, men dette er i hvert fald en flot tur i nordlig retning. I må selv vurdere hvor langt i skal køre per dag, men planlæg ikke meget mere end omkring 300-400 km/per dag i gennemsnit. Der skal også være plads til pauser, nyde naturen osv.

    I må selv finde ud af at komme sydpå igen smiley Jeg har været i Norge de seneste 5 år og har allerede planlagt at skulle der op igen næste år. Glæd jer hvis I ikke har kørt på motorcykel deroppe før!

    Evt. kan i tage færgen fra Bergen til Hirtshals hjem


  • #10   26. sep 2018 har kørt en del i norge , og der er voldsomt mange flotte steder :Et sted som jeg synes er voldsomt overdrevet er atlanterhavs vejen , det er ganske ikke turen værd !! der er 100vis af andre steder som er klasser over

  • #11   17. feb 2019 Konen og jeg har talt om Norge til sommer, men nok væsentligt senere. Måske jeg kunne finde på at tage en ekstra solo-tur; sidste år blev det til 27k i alt. Der er så lige det med hvordan cyklerne cykler sammen, jeg køre Bond r1200c, men giv evnt en sms/ring på 27892931 hvis dette stadig er relevant.

Kommentér på:
Tur til Norge i 2019

Annonce