{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Harley davidson
  • #2   23. sep 2018 Hvad er en almindelig Harley?
    Sportsteren har været på programmet siden 1957, så det er vel også en almindelig Harley.

    Største fordel ved en Sportster er, at man ikke skal være bange for sving når man kører på sådan en.


  • #3   23. sep 2018 Nu ved jeg ikke så meget om at køre en "rigtig mande Harley" men Sportsteren er en sjov og let kørt maskine, den kræver ikke noget videre i venderadius og den fungere godt i sving (også de sjove bjergsving i feks Frankrig) og efter at have kørt på ferie denne sommer gennem 6 lande kan jeg kun sige at jeg er meget tilfreds med min til lange ture også
    I sidste ende er det op til dit temperament og hvad du vil bruge den til og er du ligeglad med den lidt underlige indstilling med at det er en pige cykel (jeg kender en pige der kører hayabusa, er det så også en pige cykel?? ;-p) så kan jeg kun anbefale den


  • #4   23. sep 2018 Kender intet til det..!!
    Men kunne forestille mig den største forskel måske er forsikringen.. smiley
    (Afhængig af din alder og antal MC’er du har i forvejen, selvfølgelig smiley )


  • #5   23. sep 2018 Frihøjden er stadig et problem , udstødningen får nogle ridser når man vil svinge fra en japaner ??

  • #6   24. sep 2018 inden for harley verden er der et macho stor harley rigtig harley.
    og det er rent vrøvl sportster er en sportscykel og de store harley som 1340-1450 og så videre er flydere.
    ps. har selv kørt harley i 12 år.


  • #7   24. sep 2018

    profilbillede
  • #8   25. sep 2018 Alternativ er en Buell, ikke en ægte Harley men motor og lyd er Harley.


  • #9   25. sep 2018 Når du køber en Harley køber du 50% motorcykel og 50% image. Det er derfor de er dobbelt så dyre som tilsvarende cykler fra andre mærker smiley

    Det gode ved image er, at det ikke taber i værdi. Så når du køber en gammel harley der måske er halvslidt, skal du kun betale 50% af cyklens pris men hele prisen for det medfølgende image. Dvs din pris ender på 75% af nyprisen (50% af 50% + 50%)

    Det image der følger med en big twin (rigtig harley) er anderledes end det image der følger med sportsteren. Der er ikke helt enighed om hvordan man skal beskrive de to images, men mon ikke de fleste er enige om en Big Twin er for den ægte HD biker der kører med æggeskal, lædervest og helst T-shirt uden ærmer. Beklædning med beskyttelse består af kæde i tegnebogen og beskyttende tattoos op ad de bare arme, såkaldte sleeves.

    Sportsteren anses enten er for piger (883cc) pga den lave sædehøjde eller for folk der gerne vil fremad lidt hurtigere end en Big Twin (1200cc) men samtidig være en del af klubben. Sidstnævnte kan både være mænd og kvinder og som regel tillader man ejerne af disse maskiner at køre med fullface hjelm og endda beskyttelse i dragten, dog helst en bandit hjelm og en brynje under en skovmandsskjorte så det ikke bliver alt for pinligt

    Derfor er det vigtigt du først vælger hvad image du ønsker at vise omverdenen, så kan du bedre tage stilling til hvilken cykel du skal købe.

    Tænk over den


  • Niels G
    Niels G Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Svar: 10
    #10   26. sep 2018 Per T #9
    Sikke noget forvrøvlet vås du fyrre af. Lad venligst være med at prøve at bilde andre som spørger om forskellen på en Sportster og en " rigtig Harley er, så demonstrere du virkelig din uvidenhed.
    Til Claus J
    Forskellen på de 2 HDer er vægten , akselafstanden og kørecomforten, er du over 185 cm og over 90 kg vil Sportsteren som også er en rigtig Harley, hurtig virke for lille, men kan godt være en god begynder Harley . På Lørdag 29-9 er der Åben Hus hos CAPs Harley-Davidson i København og Århus hvor der er demo riders for gæster, så kik forbi et af stederne få syn for sagen. HD hilsen Niels


  • #11   26. sep 2018 @Niels - håber du i din ophøjede visdom får en god tur til CAPs.... jeg vil så ydmygt gemme min uvidenhed omkring HD'ere bort og gå over i værkstedet og skrue lidt på min shovelhead i originalt wishbone stel.

    Måske du skulle skrive lidt flere indlæg end de 10 du har skrevet hidtil når du ved så meget?

    ps - ironi og humor kan forekomme i mine to sidste indlæg


Kommentér på:
Harley davidson

Annonce