{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.833 visninger | Oprettet:

Hyosung - skal man undgå Koreanere?? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.
Jeg er ny på forummet da jeg lige har taget kørekortet til MC, og vil forhøre mig hvad i synes om nogle af de spørgsmål jeg går med.
Som overskriften siger vil jeg høre om der er nogen som har erfaring med mærket Hyosung?
Det meste jeg kan læse online er at dem som ikke har prøvet dem hater, og dem som har kørt dem er mindre skeptiske. MC Motorcykler har en til salg til 30k og jeg overvejer om det skal være min første MC.
http://www.mp-motorcykler.dk/mc/7812.html

En anden overvejelse i samme forbindelse er om det er smadder dumt ikke at køre med ABS som nybegynder... Men det er måske et emne til en anden tråd.

Keep it clean.
Mvh.!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hyosung - skal man undgå Koreanere??
  • #1   18. okt 2018 Folk har kørt uden abs for evigt, det er ikke nødvendigt, men det kan hjælpe i nogen pludselig opståede situationer. Det hjælper ikke hvis man kører over evne.
    Hyosung har jeg også kun hørt om aldrig prøvet eller ejet. Jeg kommer heller ikke til det dog, god jagt og velkommen i motorcykeoverdenen smiley


  • #2   18. okt 2018 Lidt ligesom Andreas skriver. Jeg har aldrig ejet en cykel med ABS,det er ikke et must for mig,hvis jeg handler cykel. Hva det andet angår kunne jeg aldrig finde på og sætte penge i sådan en,har aldrig prøvet en,aldrig ejet en,kommet heller ikke til og eje en. Personligt synes jeg de er tude grimme. Og så er jeg jo en Suzuki mand til finger spidserne. Men hvis det er en cykel,du mener er noget for dig,så synes jeg du skal købe, og så være pisse ligeglad andres meninger og holdninger. Det drejer sig om du er tilfreds og glad for det. smiley

  • #3   18. okt 2018 Jeg har ejet en. Altså... den var sku egentlig okay, indtil motoren gik totalt kaput og jeg fik mig en Suzuki. Der fandt jeg pludselig ud af hvor god en MC kan være. Alt fra vibrationer, kvaliteten på håndtag, motorkraften, det elektroniske (specielt det elektroniske har været noget bøvl på min hyosung) bremse evnen. Det føltes som at skrue 20 år frem i tiden til moderne teknologi at skifte den til et kendt kvalitetsmærke.

    Men hvis man passer på den, hvilket jeg ikke var så god til, da det var min første MC og var ung og dum, så tror jeg den er ok:=) men prøv selv en Suzuki eller Yamaha osv og prøv samtidig den hyosung. Tror du vil mærke forskel


  • #4   18. okt 2018 BTW jeg har to motorcykler med abs og en uden, jeg tør meget mere på den uden efter jeg har prøvet abs. Så det er sundt at prøve at køre med abs, for at lære hvor hårdt man kan bremse, når man har lært det, så er det ikke så nødvendigt længere smiley

  • #5   18. okt 2018 Jeg har lavet en del rep på forskellige modeller Hyosung og kvaliteten er rigtig dårlig, du skal huske du får hvad du betaler for, længer er den ikke....

  • #7   18. okt 2018 Asswipe....?! Det gør motorcykler jo....indtil at de pludselig ikke gør.
    Hvis trådstarter som sin første mc har muligheden for at vælge bedre kvalitet er det vejen frem. Og det er jeg 90% sikker på. smiley


  • #8   18. okt 2018 Jeg har ikke et problem med Koreanere som sådan. Men jeg hørte som dreng, at f..... sidder vandret på dem.
    Jeg ville lytte til nogle af dem, som har arbejdet med Hyosungerne og holde mig fra mærket, hvis jeg havde mulighed for at købe bedre kvali.
    Med det forbehold, at der er forskel på modeller og årgange på alle andre cykler. Så måske er de nyere Hyosunger "bedre." Men jeg tvivler. Og så er der måske større risiko for, at du får en æv-oplevelse som din første cykel.... smiley
    Det ville jeg være ked af at læse om....


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #10   18. okt 2018 De rettede ikke op på det - omend det måske blev 10% bedre. De nyere smider stadig ventiler og har stadig masser af fejl, både mekanisk og elektrisk. Om igen...

    Jeg er ved at brække mig over at man bliver stemplet som "hater" blot fordi man siger sin ærlige mening, baseret på at man har skruet i MC'er i nogle år, og derfor har set "giraffen" fra nogle vinkler som andre ikke gør.
    At en MC starter og kører hver morgen, er ikke en speciel egenskab eller en banebrydende fantastisk evolution ud i mekanik.
    Det har de fleste velservicerede motorcykler kunne gøre siden 60'erne...

    Jeg har aldrig ejet en Hyosung, men jeg har skiftet motor på et par stykker, lavet fejlfinding på et par stykker og lavet service på en håndfuld af dem - det er absolut ikke et køretøj jeg nogensinde kunne drømme om at købe, låne, leje eller anbefale til andre. Det er ikke skrammel af værste skuffe så længe Harley Davidson findes, men det er tæt på.

    For 30.000 vil du sagtens kunne finde en fin brugt SV650, som til hver en tid giver større køreglæde og vil tabe mindre værdi i løbet af den tid du ejer den, samt kræve langt mindre opmærksomhed.

    Ja det er gratis at prøve, men det fortæller intet om cyklen som helhed.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #13   18. okt 2018 #11 - Nu handler hele tråden ikke kun om dine kommentarer, lille skat... smiley

    Mit svar var til 0# og sådan mere generelt - ikke til dig specifikt. Hvis det var det, så havde jeg jo skrevet at det var til dig... smiley


  • #15   18. okt 2018 Ingen erfaring med mc'en, men dog med forhandleren. De har tidligere solgt mig en mc som værende nyserviceret og nysynet. Da jeg havde hentet den, fandt jeg ud af, at motoren gik rigtig dårligt ved jævn fart, samt at der var slør i bremseskiverne. MP sagde bare at den var jo ikke ny?! De ville ikke udbedre fejlene. Heldigvis ville han så tage den retur og som han sagde, sælge den til anden, som ikke brokker sig over fejlene.
    Jeg handler så ikke der længere smiley


  • #17   18. okt 2018 Min Hyosung er 10 år gamel og har aldrig været gået i stykker.
    Den kører super fint.

    Jeg turde godt købe en igen, men alle motorcykler kan gå i stykker.
    Jeg har altid kørt pænt, jeg ved ikke om det har noget at sige.


  • #18   19. okt 2018 Har haft en som jeg kørte til Kroatien på. Fin nok maskine den tid jeg havde den.

    profilbillede
  • #19   20. okt 2018 Har kørt på en og skruet i et par stykker , kvalitet er et fremmedord , manglende fornøjelse ved at køre mc'en ... forkert tyngdepunkt og alt for billige dæmpere , forkert /underlig sidestilling ... generelt billigt gennemført

  • #20   20. okt 2018 Køb du bare en Hyosung, har selv haft en - som jeg netop har skiftet ud med en Kawasaki.

    De fungere, starter og bremser hver gang.. Dog er der som ved køb af en Dacia, Hyundai mv. vs. køb af en Audi, VW osv. kvalitets forskel på alle parametre.

    Er det økonomien der begrænser dig, så vent en sæson og køb en kvalitetscykel, du køre ikke mange kilometer før du har lyst til noget andet.


  • #21   24. okt 2018 Jeg har for nyligt set en sv650 fra 2003 (modellen med indsprøjtning) til 30k med lidt over 30k km på klokken og til foråret stiller jeg min egen sv650n til salg til lidt over det så du kan skam godt finde japansk kvalitet i den prisklasse smiley

  • #22   24. okt 2018 Jeg ville sige at vil du have fuldkåbe så er en Kawasaki Er-6F en rigtig god vinder - Den havde jeg i 3+ år og var en tro følgesvend og lækker motor.

    Der er også Suzuki som er et solidt køb
    SV650
    GSX 750F
    GSF Bandit

    Yamaha er også en af de gode mc'er
    MT-03
    FZ6 / S

    Alle ligger +- imellem de 30-40.000 og nogle af dem ser rigtig fine ud smiley


  • morten o
    morten o Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 7
    #23   24. okt 2018 Køb den , den ser da godt ud kør næste sæson og se om det er noget for dig at køre mc der efter kan du jo tage stilling til om du skal beholde den eller du vil købe en dyre maskine. Du får selvfølgelig ikke den kvalitet som en maskine til 200000 kr. men du er kørene og det er det vigtigste og skid på hvad andre siger smiley

  • #24   25. okt 2018 Og at basere sine fremtidige valg på billigt og misvisende grundlag er bare fint ???

  • #26   25. okt 2018 25#
    Godt eksempel på at Wikipedia er en ringe kildehenvisning smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #27   25. okt 2018 #25 - Men Suzuki og Hyosung har ikke en eneste del til fælles, så det er ikke to "ens" cykler til to forskellige markeder.

    Om igen.


  • #28   25. okt 2018 27#
    Men men men! Det er da en sv motor der sidder på hyosungen ikke? De er jo begge to en V2 smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #29   25. okt 2018 Ja der findes rent faktisk fjolser derude som tror det. smiley

  • #30   25. okt 2018 Gad vide om de aldrig har set en ssang young eller hvad de nu hedder, det er da sole klart hvis man har stået ved siden af dem begge, at de deler absolut intet ud over to hjul og en v-motor på ca. 650 kubik

  • #31   25. okt 2018 Min KTM har også V2 motor. Er den så i virkeligheden så en Hyosung i forklædning? smiley

  • #32   25. okt 2018 #31 præcis

  • #33   25. okt 2018 Hyosung forklædt som KTM 1190 Adventure til salg. smiley

  • #34   25. okt 2018 33#
    Jeg giver gerne en 20k ca, hvis den da kan klare sig igennem vinteren, og leveres med fuld tank!


  • #35   25. okt 2018 Forklædningen er meget fin, så prisen skal en hel del højere op. smiley

  • #39   26. okt 2018 38#
    Du skulle vel aldrig være en smule træt af selv at eje en Kina knald Bang knallert? smiley
    Jeg mener.. Siden du har behovet for at lave så latterlig en sammenligning? smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #41   26. okt 2018 Du følger med andre kørere, da det er 90% køreren det kommer an på - ikke cyklen.

    KTM er måske overhyped i dine øjne, men os som ejer og har ejet nogle stykker af dem, ved godt hvorfor folk taler så positivt om dem. smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #43   26. okt 2018 Ja den kan starte sådan en lille lortebil - det er da godt. smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #46   26. okt 2018 Så fordi de har brugt samme affjedring uden link, og blæsere på kølerne, er det det samme som KTM?

    Seriøst?

    KTM har kun en blæser på deres offroad modeller - så betyder det så at din er dobbelt så god, eller betyder det at de blæsere du har, er for svage hvis det kræver to - eller betyder det at dine kølere er for dårlige hvis begge har brug for blæsere?

    Min 450 har kun en blæser, og der kan jeg møve rundt længe i skoven uden den koger over.

    En Bugatti Veyron bruger runde hjul og din lingdong har også runde hjul, så den er lige så god som en Bugatti Veyron. smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #48   26. okt 2018 Det jeg læser, er at din fLongdong producent laver en MC MED AFGIFT der koster under en tredjedel af en tilsvarende KTM / Husqvarna UDEN AFGIFT - og så læser jeg at du forventer at det er samme kvalitet og teknologi.

    Nu må du ikke tage det ilde op, men.... Er du dum?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #50   26. okt 2018 Nåe ja - så kan vi tage SWM mens vi er igang.

    De bygger vist et ok stel, med ihvertfald middelgod affjedring... Og så smider de en 10 år gammel Husqvarna redtop motor i - en maskine som er notorisk kendt for ikke at holde så længe ad gangen, omend den yder hvad den skal for at være konkurrencedygtig.. 10 minutter ad gangen. smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #51   26. okt 2018 #49 - Jeg læser det DU skriver - jeg forholder mig ikke til en fiktiv og urealistisk salgs strategi du har fundet på nettet.
    Men fortæl så lige os allesammen hvordan det gik med Europe Motocross World Championship siden 2016. Hvor mange vandt de?

    Nemlig... smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #54   26. okt 2018 Har du røget noget du ikke kunne tåle?

    Hvem snakker om Kawasaki eller KTM?

    Det er shinedingdong der havde en plan om at vinde hele pisset i 2016. Hvordan gik det med det?


  • #55   26. okt 2018 Læs sidste nummer af Touringnyt. Der står hele den lange smøre om SWM på dansk og der er også lavet en test af en af modellerne.
    Samme model har jeg selv kørt på et par dage og den kørte ganske udmærket. Vil dog ikke bytte med min KTM.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #56   26. okt 2018 Jeg abonnerer ikke på TN.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #59   26. okt 2018 Mere power gør en crossmaskine hurtigere - færdig bum...

    Det forudsætter ens dæk og kører osv, men en 250 med 40hk vil altid være hurtigere end en 250 med 26hk.

    Der er intet galt i at du køber sådan en, men lad være med at bilde folk ind at den er lige så god som en der koster 4-5 gange mere i sidste ende.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #62   26. okt 2018 Det kan jeg godt.

    Den ene er bygget af en flok japanere med sans for ypperste kvalitet, hvor de bygger ALT selv, så de styrer hele byggeprocessen fra A til Z.

    Den anden er bygget i Kina, af outsourcede dele, på en produktionslinje som laver alt lige fra kopi Lego klodser til digitalkameraer, med lav pris som suverænt første prioritet.

    Så er det fuldstændig ligegyldigt om den er "magen til", "beslægtet med" eller "lavet på basis af"...

    Lad være med at tro den er lige så god som en Honda motor der er bygget i 80'erne. smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #63   26. okt 2018 Det er akkurat lige så dumt som at påstå en Hyosung GT650 er "det samme" som en Suzuki SV650, fordi de begge er 650ccm V2'ere.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #65   27. okt 2018 #64 - Jeg ved ikke hvor i verden du tror den der logik, giver nogen som helst mening.

    Sidder du seriøst og drager paralleller mellem Subaru BRZ / Toyota GT86 / Scion FR-S bilerne, som ingen nogensinde har lagt skjul på, er et teknisk samarbejde mellem 3 bilfabrikker - og så til din ShineLingDong og at den skulle være en videreudvikling af noget Honda og KTM grej?

    Alle ved at en VW LT35 varevogn bare var en Mercedes Sprinter med en Transporter T4 motor i.
    Alle ved at en Fiat Ducato, en Opel Vivaro, en Renault Trafic og Nissan Primastar er et teknisk samarbejde mellem 4 bilmærker.
    Alle ved at en Skoda, en Seat, en Audi og en VW deler mange reservedele, men er henvendt til forskellige pris segmenter og kundegrupper.

    Men der er LANGT fra de ting, og så til en masse oppustet salgsgas om at overtage nogle teknikere fra gud ved hvornår, købe nogle dimser fra en italiensk producent og hvad for en masse andet fyld der er i den tekst du pastede højere oppe, med henblik på at genoplive fordums storhedstid og traditioner indenfor offroad motorcykler.

    Filmen knækker dog når de så har ambitioner om at udkonkurrere de etablerede mærker indenfor deres spidskompetencer - som er verdensmesterskaber indenfor Motocross.

    Alle og enhver kan tage styregeometrien, PDS dæmper/svinger fra KTM, en gammel motor som Honda ikke kan få miljøgodkendt mere, skrue det sammen med nogle omsmeltede cykelstyr, og skrive en masse salgsgas for at validere deres beslutninger, og forsøge at sælge det som værende "lige så godt eller bedre end KTM/Honda"...
    Det kræver ingen teknikere eller udviklere at kopiere andre menneskers arbejde - det kræver bare at man skyder nogle penge i projektet, og så kræver det at man forstår at man skal satse på ældre teknologi, så dem der oprindeligt udtænkte det, ikke gider bruge tid på at sagsøge en - derfor en Honda motor fra 80'erne og noget PDS montering af bagdæmperen. PDS kan de jo ikke kalde det, men de tror at et billede af det, er lige så godt og beviser at det er godt.

    Der er masser af de der 50, 80 og 125ccm kina mini motorcykler som har bagdæmperen monteret direkte på bagsvingeren - og de kører allesammen som en spand fugtig muldjord når det går hurtigere end 50-60km/t. Ikke direkte på grund af det, men fordi de er lavet med alt for store tolerancer og af alt for dårlige materialer.

    Ingen siger din cykel er noget lort, for det er vitterligt rart at se at man kan komme på 2 offroad hjul for de småpenge - men træerne gror altså ikke ind i himlen, og du behøver ikke bruge tid på at lægge ord i munden på mig, med den der gang bræk du lige skrev.
    Det viser bare at du ikke kan overskue at debattere, men griber efter halmstrå og opfinder nye tangenter at styre ud af, når du render tør for fakta eller argumenter.

    Jeg har ikke skrevet nogle steder at KTM er et perfekt mærke som aldrig laver fejl - det er der absolut ingen mærker der kan prale med, heller ikke Suzuki eller nogle af de andre japanere.
    Men der er stadig langt ned til kineser/koreaner/inder produkter som f.eks ShineLingDong, Hyosung, MC4You, Lifan, Bajaj og hvad de ellers hedder.

    Din koster 35.000 kroner med afgift - den er set ned til 24.999 i 2015 da de havde travlt med at komme af med dem...
    En tilsvarende KTM 250 EXC-F koster vel omkring 60.000 uden afgift.

    Hvis ikke det er kvaliteten der er sparet på, hvordan forklarer du så den prisforskel?

    Vekselkursen? smiley
    At de er bedre til at pakke dem i en container når de skal sende dem, så fragten bliver billigere? smiley smiley


  • #69   27. okt 2018 Tak for alle jeres meget konstruktive og on-topic inputs.
    Hvordan lukker man tråden?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #71   27. okt 2018 #66 - Så du sammenligner en næsten 5 år gammel MX maskine med din som er helt ny?
    Husk på at ingen af os kender vedligeholdelses historikken på Yamahaen, men typisk er 5 år lang tid med mange ejere, som kan have misligeholdt den groft. Det er mere reglen end undtagelsen.
    Forstår du selv hvor irrelevant den sammenligning er??

    #67 - Du vælger bare "Følg ikke" oppe i toppen - så får du ikke notifikationer mere.

    #68 - Det er set, og jeg er på ingen måde imponeret. Den lyder som om den dårligt kan slæbe sig afsted når det går lidt opad bakke, men det passer meget godt med at det skulle være en NX motor - den er temmelig astmatisk på en crossbane, omend velkørende i sit rette element. Sådan en NX250 har jeg kørt mange km på, og det har aldrig været, og bliver aldrig andet end en grusvejs fræser. Den er simpelthen for svag...
    Det ville du vide hvis du havde kørt Enduro på et lidt teknisk spor

    #70 - Men du skriver følgende:
    I følge Wiki så er Hyosung en billigudgave af Suzuki. Det skal forstås sådan at de laver dem til deres marked og deres normer samt krav.
    Det betyder at en brugt Suzuki er mere værd end en Hyosung nogensinde bliver. Medmindre Suzukien er direkte import fra Korea !


    Hyosung er et billigere produkt end Suzuki, og de har forsøgt at kopiere en MC ide som var populær, akkurat som kineserne gør. Europæerne er dog ikke solgt på ideen.
    De har samarbejdet om små 2 takt motorer i Suzuki LT50 og LT80 og et par andre MC'er til hjemmemarkedet.
    Suzuki til EU markedet, bliver ikke produceret i Korea. smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #73   27. okt 2018 Det har stadig meget lidt med cyklen, og temmelig meget med køreren at gøre.

    Hvornår forstår du det?


Kommentér på:
Hyosung - skal man undgå Koreanere??

Annonce