613 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

CB400 four som begynder mc - drosling? CB400 four som begynder mc - drosling?

Hej.

Jeg skal snart ud at have en mc. Har kigget meget på de lidt ældre CB400 f'ere, men da de ligger inde med 37 hk som standard, ved jeg ikke om den skal drosles. Loven siger jo 34hk ved 400 kubik, men jeg ved ikke om grænsen er markeret så grovt. Er der andre der har kunnet køre på en fuldt ud standard cb400 f, uden at loven har åndet jer i nakken?

Vh. Ebbe J

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Kyoto kommode / delvist samlet 500 kr.
  • Klipning hæk 1.400 kr.
  • Udskifte vandhane til opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Nedtagning af radiator. 2.380 kr.
  • Montering af parasol på fod 1.000 kr.
  • Ophæng af tv og diverse 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  CB400 four som begynder mc - drosling?
  • #1   6. jul 2007 34 er grænsen, den kan ikke "bøjes" !!!!

• #2   6. jul 2007 det er 34 hk +/- 0 hk.
    dokumentation skal være fra et anerkendt prøvningslaboratorium evt. TuV
    og hvert droslingskit er godkendt på stelnummer !
    og kan kun anvendes til den enkelte cykel ...
    og i tilfælde af uheld er det op til din forsikring at vurdere om de vil dække den skade du forvolder !

• #3   6. jul 2007 Der er ikke så meget at rafle om, 34hk er grænsen.
    Hvis du hopper på en CB350Four slipper du for det med drosling, den har 34hk som standard.

• #4   6. jul 2007 mmmm.... ja 34 er grænsen, men gør politiet noget hvis de ser Ebbe på en cykel med 37????? Det skulle undre mig meget, men jeg ved det jo selvfølgelig ikke... skåret fuldstændig firkantet ja så skal den jo drossles... men det kunne være fedt at høre om der er nogen der har oplevet at blive taget på en lign cykel???

• #5   6. jul 2007 Problemet er vel ikke at blive taget af policen... Men mere hvis man er skyld i et større uheld, hvor ens forsikring ikke vil dække. Ikke sjovt at skylde over 1 mio væk som 20 årig... Uden at have fået noget for dem. Man kan jo ødelække ens chancer for senere at have råd til noget som helst.

Er det chcncen værd? 3 heste?? Jeg ville ikke... Så hellere købe en større, og drosle den. Så er der måske chance for mere moment.

• #6   6. jul 2007 Hejsa - Jeg lå og kørte rundt på sådan en - og vidste egentligt godt at den lå lige over, jeg blev også stoppet af politet... De gjorde ingenting.
    Det var min brors cykel og jeg kunne låne den mens han var i USA. Jeg ved ikke om forsikringen kunne finde på at gøre regras mod en der har kørt på en cykel med 3 HK mere - Det er nemmer at få tilgivelse end tilladelse.

• #7   6. jul 2007 Men det kan være for sent..... Så hellere en større, som er droslet. Du kan jo ikke mærke de 3 HK alligevel. Men momentet kan du.

Bare min mening. Og jeg ville ikke risikere, at forsikringen sagde stop

• #8   6. jul 2007 helt enig - der må være en klar grænse - tænkte ikke lige over det med forsikringen... smiley

Kommentér på:
CB400 four som begynder mc - drosling?

Annonce