{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
800 visninger | Oprettet:

Køb af MC - Hvad skal man gå efter? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg står og skal købe min første motorcykel og har kigget en del på ZX6R og R6 årgang 2007-8 ca.

Er der eventuelt andre motorcykler i den klasse der kan anbefales?
Og kan de to ovenstående overhovedet anbefales?

Hvad skal man kigge efter ved disse modeller, og hvad med kørte kilometer osv. hvornår har en motorcykel kørt meget?
Jeg kan se at de oftest ligger omkring de 25-35.000 km. Men det siger mig ikke rigtig noget.

Håber at nogen vil dele lidt ud af egne erfaringer mht. Alt ved førstegangs køb ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af MC - Hvad skal man gå efter?
  • #1   5. feb 2019 Alle maskiner kan anbefales.

    For nogle maskiner er 400.000 meget og for andre er 10.000 meget.

    Personligt vil jeg mene at det er pløk åndsvagt at købe en racer som første
    maskine, men jeg er også livrem og seler typen smiley

    Du vil nok opleve at få ret mange forskellige råd med sådan en tråd smiley

    Min erfaring med r6 er at man sidder røvdårligt på dem og man skal køre over 100km/t før vinden hjælper en på plads - men det er igen MEGET begrænset erfaring (5 min køretur) smiley


  • #2   5. feb 2019 I den kategori er Honda CBR600 og Suzuki GSXR 750 også en mulighed. Men det vigtigste er nok hvad den skal bruges til og din alder, den type MC du nævner her er efter min mening også ulidelige at køre på, så hvis du vil andet end køre på bane og vende hoveder i byen, så bliver du muligvis træt af den. Og er du under 30 kan forsikringen være tårnhøj = samme niveau som cyklens værdi i årlig præmie.

  • Lasse L
    Lasse L Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18
    #3   5. feb 2019 Hej Emil.
    Min første rigtige MC var en gsxr 750. Den var jeg rigtig glad for og den har gode nogle køre egenskaber, samt den kunne komme fremad.
    Det var en k5 og de kan fås til nogle gode penge. Jeg var glad for min racer som første gangskøb. Nogle mener det er voldsomt, men jeg synes den passede godt med det hele og ikke blev "kedelig" efter kort tid.
    Ellers må du ud og prøvekøre et par forskellige og se hvad du føler for smiley
    God fornøjelse.
    Mvh Lasse


  • #4   5. feb 2019 Start med at kigge på forsikringspriser...

  • #5   5. feb 2019 Tak for svar alle sammen.

    Der skal selvfølgelig prøvekøres før køb, det kan jo være jeg ændre mening.
    Lige pt. Kigger jeg mest udseende.

    Jeg har tidligere kigget forsikring og har fundet ansvars forsikringer til 1400 i måned, hvilket jeg egentlig også syntes var helt vanvittigt.

    Må man spørge hvad du gav for din Gsxr Lasse?


  • Lasse L
    Lasse L Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 18
    #6   5. feb 2019 De kan fås til omkring en 55000-60000kr. Jeg købte min gamle fra dødsbo og fik den meget billigt.
    Jeg gav dengang 2100kr om året i ansvars forsikring gennem GF og der var jeg 24 år.


  • #7   5. feb 2019 Hej smiley
    Jeg har selv en R6 06.. jeg har købt drenge drømmen..men jeg må indrømme at jeg til tider kan fortryde at jeg ikke valgte en mere alsidig MC^_^ den skal have en del at leve af før den er sjov... den er ulidelig i byen da den kører varm af h... til og bare hænger i 2-3000rpm. Den liver først op ved 8000 og op.

    Komforten på den er mhm blandet. Jeg har personligt ingen problemer med sædet eller siddestilling, selv på lange ture synes jeg den er god. Det er smag og behag smiley

    Til Forsikring har jeg Aros, dem har jeg haft i godt 3 år nu... og jeg har fuld kasko for. 3700kr årligt smiley vil dog tilføje at under 25 er det et levende helvede mht forsikrings priser....

    Jeg har til den nye sæson købt mig en translogic quickshifter og blipper så der er lidt at se frem til.

    God jagt smiley


  • #8   5. feb 2019 Hej Lasse, tak for svaret.
    Det gav et meget godt i indblik i hvad jeg kan forvente.:)

    Daniel M.
    Den skal nok bruges hovedesageligt til bykørsel og så er det ellers bare weekend ture, så det kan godt være at jeg skal overveje noget andet. Tak for svaret smiley


  • #9   5. feb 2019 Jeg købte en R1 som første cykel, synes du skal starte på en 1000 cc. da 600 cc hurtigt bliver kedelig. smiley

    Men som svar på dit spg findes der.
    Yamaha R6
    Kawasaki ZX6R
    Suzuki gsxr 600/750
    Honda CBR600RR

    Så det vel bare at tage den man får mest for pengene og som der er kræset mest for.


  • #10   5. feb 2019 Hvis du skulle overveje noget andet, så kig på Yamaha FZ6. Den har en let droslet motor fra R6, til fordel for en anelse mere træk i mellemområdet, men motoren har stadig den skrigende og sportslige karakter fra R6, så man kan sagtens få racerfornemmelsen på den. Bare mere komfortabel og billigere at forsikre.

  • #12   6. feb 2019 Mange tak for de gode bud!
    Jeg undersøger sagen nærmere. Så må jeg se hvad det ender i


  • #13   6. feb 2019 Med hensyn til den meget høje forsikring, er det fordi, at du er under 25 år.
    Langt de fleste selskaber har set sig sure på os unge mennesker og vil ikke forsikre såkaldte r-modeller til os. (Og dem der vil kommer med så høj en pris, at de lige så godt kunne sige nej)
    R-modeller er altså kun for gamle mennesker (over 25 smiley )


  • #14   6. feb 2019 Jeg synes, du skulle nappe en Kawasaki Versys 650:-) Så kan du bedre se hen over bilerne, inde i byen, med den tætte trafik. Den kører jo på 17" hjul og har efter sigende fint overskud til sjov og ballade

  • #15   6. feb 2019 Ellers gå hele vejen og nap en Kawasaki ZX9R. Den skulle både være god til hyggeture og ræs. Hvis du er typen, som er proppet med selvkontrol/selvtillid, så tror jeg også, at en 600cc kan blive en kende træls i længden, fordi den har så lidt bundtræk. Jeg har dog også hørt, at Kawasakis racermaskiner, også er lidt sløve i bunden og virker først rigtig, når de får pisk. Ellers er der jo også den sagnomspundne Fireblade fra Honda

  • #16   6. feb 2019 Der bliver ikke nævnt mange maskiner der gør sig i byen, hvilke er det trådstarter skal bruge...

  • #17   6. feb 2019 Racere er oftest gode til tre ting: elendig siddekomfort, dyr i forsikring og uegnet til bykørsel. Bevares - de kan så nogle andre ting, men bykørsel er ikke en af dem.

    Var det primære behov bykørsel, så ville jeg kigge på alt andet - naked, street, offroader, motard. Så bliver det endda også sjovt.


  • #18   7. feb 2019 Det kan være jeg skal kigge nærmere på noget som mt07/9?

  • #19   7. feb 2019 MT-07, er jo et kæmpe hit og nogen bruger den sågar til touring. Jeg har dog aldrig prøvet den. MT-09, er vist ikke just, en begynder maskine. Men ok. Nogen begyndere kører jo både Fireblade og måske det, der er vildere. MT-09, kræver noget mere hård på brystet, end den "lille" 7er. Just a heads up

    Og nogen MT-09 modeller, skulle have en "småtræls" gasrespons, som følge, af en mere eller mindre ringe benzin indsprøjtning. Ved ikke, om det også gælder 07eren


  • #20   8. feb 2019 MT09 er absolut ikke god til en begynder, den er alt for aggressiv i motoren og vil alt for nemt på baghjul, jeg har ikke prøvet en 07. Men jeg har haft en Kawa er6n, det var en fin begyndercykel og egner sig godt til byen. Jeg har pt. også en Yamaha xj6 diversion. Den egner sig også rigtig godt til en begynder. Du kan se dem i mit galleri.

  • #21   8. feb 2019 Suzuki sv650s

  • #22   8. feb 2019 Jeg startede sidste sæson på en er6n fra 2008 og det var virkelig en fin begyndermaskine. Efterfølgende har jeg solgt denne og ledt efter noget lidt nyere med ABS hvor mt-07 i mine øjne er rigtig lækker i forhold til køre egenskaber og lyd. Synes dog brugtpriserne er alt alt for høje på mt-07 så jeg faldt over en 2017 Kawasaki z650 hvor man i mine øjne får rigtig meget maskine for pengene. De er letkørte og har en fin siddestilling, samt godt bundtræk. På med en anden udstødning og en tail tidy og så ser den også fin ud. Jeg gav 1500 kroner for ansvar på den første.

Kommentér på:
Køb af MC - Hvad skal man gå efter?

Annonce