{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.044 visninger | Oprettet:

BMW K100 RS - Råd vedr. anskaffelse {{forumTopicSubject}}

Jeg står med en K100 RS på hånden. De har jo ry for at være evighedsmaskiner... Men alt har vel også sin ende smiley og det er jo ikke just nye maskiner mere.

Den har kørt 190.000 km, hvilket normalt ville virke afskrækkende for de fleste... men har det nogen betydning for sådan en ged?

For at understrege mit spørgsmål. Skal man forvente renovering og reparationer, eller æder den glad 100, 200, 300.000km mere? Forudsat den serviceres som den skal.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW K100 RS - Råd vedr. anskaffelse
  • #1   22. feb 2019 Min gode ven Jønne, havde kørt 554.000 km. på hans K100, da sæsonen sluttede sidste år. Det skal bemærkes, at motoren endnu ikke har været åbnet, men passet som et lille barn gennem årene.

  • #2   22. feb 2019 Satme dybt IMPONERENDE!!!!!!

  • #3   22. feb 2019 Super smiley

    Med andre ord bør der så ikke være noget at være nervøs for, hvis den ellers ser pæn og velplejet ud.


    profilbillede
  • #4   23. feb 2019 Transmission , gearkasse og kobling er nok det svageste led samt generatorens gummi-kobling , skivetykkelse eller slør i skivernes nitter og tjek feks tændkabler de er ret dyre så bliver nok sjældent skiftet , ellers generel vedligehold/service

  • #5   23. feb 2019 Af egen erfaring, så bør du tjekke at strålerne på kardan/bagtøj ikke er slidte (bagtøj skal afmonteres for dette, derfor bliver det sjældent tjekket og smurt!). Tjek også ALLE gummislanger og indsugningsgummier for revner, det er også en kendt fejl på K-modellerne. Ellers hvad #4 skriver.

    https://youtu.be/lFvU31heFkA


  • #6   23. feb 2019 Jeg havde min K100RS i 10 år; bortset fra et sprunget koblingskabel på en af de første ture har der intet været udover dæk, bremseslid mm. Service kits mm købes super billigt ved Motobins; der fandt jeg også bremseskiver og andet til fornuftig pris. I forbindelse med salg skiftede jeg forkæden; da havde den gået ca. 100000. Men det er nemt og hurtigt gjort, og komplet sæt kæde, strammere, pakninger mm. kostede kun ca. en tusse

Kommentér på:
BMW K100 RS - Råd vedr. anskaffelse

Annonce