{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
781 visninger | Oprettet:

Omdrejninger ved gearskift {{forumTopicSubject}}

Hej mc folkens

Jeg har bare et spg. Måske et dumt spg. Som jeg har tænkt lidt over og det er hvor langt kan man køre op i omdrejninger før man kan lave gearskift. Fx kan man sagtens køre i 3 gear på ca 8000 - 9000 omdrejninger.
Det skal live nævnes at det er en sportsmotorcykel, men jeg vil da tro at en maskine kan sagtens kan holde til det eller hvad ?

Jeg er lidt ny på området så det er derfor jeg spørger


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Omdrejninger ved gearskift
  • #1   14. jun 2019 Til rødt felt. Men lad lige motorolien få driftstemperatur (min. 60 grader), inden den får fuldt øre smiley

  • #2   14. jun 2019 Hej Morten

    Tak for dit svar. Hvor lang tid tror du der går før man er på driftstemperatur.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #3   14. jun 2019 De fleste motorer er driftvarme efter ca 6-8 minutter.

    Omkring 500 omdrejninger under det røde felt, er effektkurven begyndt at falde, så det er der man skifter gear hvis man vil accelerere optimalt.

    Hvilken MC er det?


  • #4   14. jun 2019 Når jeg bare tuller rundt skifter jeg gear ved 4-5.000, har rødt felt ved 12.000
    Så det er helt afhængigt at temperament. Men generelt ligger jeg med så lave omdrejninger som muligt, og det varierer også fra mc til mc.


  • #5   14. jun 2019 Sajmon

    Det er en gsxr 750 k7


  • #6   14. jun 2019 Den holder fint til at få max omdrejninger hvis bare den er gennemvarm. Men ved almindelig kørsel, så skifer du bare når du føler det er rigtigt smiley
    Der er en grund til at der er et rødt felt, det er nono, alt andet er helt ok smiley


  • #7   14. jun 2019 Vælg gear efter vejen du kører på, så du kan koncentrere dig om at køre uden at skulle skifte, og kør så gearet ud. Fx i svingene på Smørumovre-Hove og andre krøllede veje ude i Hove-sandkassen.

    Holder gerne 1 kRPM mere end de 4-4,5, der er passende til at rulle på flad, lige landevej på begge mine, indtil olien er driftsvarm (ca. 80c). Det passer lige med de 15-16 km her fra Sorgenfri via Vaserne og Bistrup til Farum-Ganløse, som er porten til de fleste af mine ture smiley


  • #8   14. jun 2019 Hvis jeg bare skal pendle skifter jeg som regel så tidligt som muligt, uden motorcyklen kommer til at sejtrække, skal det være sjovt trækker jeg den bare ud i gearene.

Kommentér på:
Omdrejninger ved gearskift

Annonce