{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.088 visninger | Oprettet:

GS500E, Problemer? {{forumTopicSubject}}

Er netop vendt hjem fra Thytræf da min GS500E pludselig ikke helt vil tage ordentlig gas.. Der er ingen problemer med max pres og ved gearskift. Problemet viser sig først når den får de passende omdrejninger i de forskellige gear. (jævn kørsel).

Er der nogen der har et godt bud på hvad dette kan skyldes.

Ellers god vind til jer..:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GS500E, Problemer?
  • #1   16. aug 2004 Hej Bjarke.

    Jeg har været utrolig opmærksom på at der hele tiden har været olie på cyklen. Den er hel fuld faktisk. Herved tror jeg ikke det er problemet?

    Den kan også godt tage mere end 4000 rpm.. Der er ingen problemer ved opstart og så hurtig acceleration. Problemet er netop når den får de optimale omdrejninger til gearet.

    Nogen forslag.


  • #2   16. aug 2004 Har netop snakket med en venlig mekaniker hos motorhjørnet i Viborg. Han mente at det muligvis var luftfilteret der skulle skiftes. Lyder de sandsynligt?

    Er der evt nogen i Århus området der har mulighed for at give en hælpende hånd med at skifte sådan en fætter? Eller bare et godt råd til hvad der ellers kunne være galt?


  • #3   16. aug 2004 Jeg kommer til århus onsdag og jeg kan sagtens skifte det for dig, hvis du er interesseret!

    Umiddelbart lyder det bare mærkeligt at luftfilteret forårsager en ujævn motorgang i et bestemt register. Hvis det er modent til udskifting burde den gå underligt lige fra tomgang og så mere jævnt jo længere man kommer op!
    Jeg syntes mere det lyder som en karburator der trænger til en rensning!

    Mvh Jacob.


  • #4   16. aug 2004 Hej Bjarke og Jacob.

    Jeg er helt klar på at få det lavet snarest muligt. Umiddelbart lyder det fint at få det lavet onsdag, men skulle det vise sig at være karburator rensning der er påkrævet er det vel også et større projekt. Kan du stadig hjælpe med problemet Jacob? Endvidere skal jeg jo have købt delene inden onsdag så.. Skal jeg mon have fat i nye dele end et luftfilter så?

    Har du erfaring i karburator rensning Jacob? Kræver det at meget skal skilles ad?

    Vh Peter


  • #5   16. aug 2004 /Bjarke

    Hvis det ikke lykkedes mig at få lavet cyklen inden weekenden er jeg klar på at vi snakkes ved. Hvis jeg dog skulle være så heldig at Jacob kan hjælpe mig af med problemet er jeg ellers med på en søndagstur, såfremt vejret holder en smule. Ville også gerne vide lidt mere om den club du snakkede om. Leder stadig efter et godt sted at være social med andre motorcyklister:)


  • #6   16. aug 2004 Det tager lidt længere tid, hvis det er karben der skal renses, men det er ikke voldsomt! Det er det absolut heller ikke at skifte luftfilter. Jeg vil faktisk tro at du selv kan gøre det, hvis du har en skruetrækker og et topnøglesæt!
    Jeg syntes du skal smutte ned til et mc værksted og lige få dem til at lytte sig frem til hvad det kan være. Det tager ingen tid for dem, og de kan sige præcis hvad det er når de lige hører den gå. Det er ikke nogen stor operation at rense karburatoren. Man risikerer at der lige skal en ny pakning i bundkaret, ellers skulle der ikke være noget.
    Men prøv lige at forhør dig inden vi aftaler noget.
    Har du kigget ned til luftfilteret om der ligger et blad eller noget andet stort og blokkerer.

    Mvh Jacob.


  • #7   16. aug 2004 Hej Jacob.

    Nej jeg har ikke fået kigget om der skulle være noget skidt i luftfilteren. Mangler lidt en manual eller andet der fortælle mig hvorledes dette gøres. Har du mulighed for at give mig et lynkursus så jeg selv lige kan kigge efter.

    Vil du hellere skrive mig mails kan du fange mig på mail@petern.dk


  • #8   17. aug 2004 Hej Jacob.

    Jeg har nu haft ringet til samtlige forhandlere. Alle mener at det er en karburator rensning der løser problemet. Har du erfaring i dette eller har du forbindelser? Det koster jo en krig at få lavet hos en forhandler.

    Vh Peter


  • #9   17. aug 2004 /Jacob

    Vidste du noget om hvordan man renser en karburator eller? Alternativet er naturligvis at benytte en MC forhandler til formålet. Det koster jo bare desværre en krig. Som tidligere skrevet kan jeg også fanges direkte på mail@petern.dk hvis nogen havde mulighed for at hjælpe.

    Vh
    Peter


  • #10   18. aug 2004 Så er cyklen sq kørt til mekaniker. Afventer nu bare pris og en motorcykel der køre perfekt. Håber ikke det kommer til at koste "røven ud af bukserne":)



  • #11   1. okt 2004 Hej Peter..

    Hvad var der så galt med din gs´er ?

    Mvh
    Peder


  • #12   8. okt 2004 Hej Peder.

    Sorry at jeg ikke har fået skrevet på dit indlæg før.. Grunden til den ubehagelige situation med cyklen var at der var røget en pind i karburatoren. Efter mekanikerens udsagn havde han ikke se et lignende tilfælde før:) Problemet opstod pludseligt og i roligt tempo så jeg ved ikke hvad der skabte problemet. Rep kostede omkring 1000 kr. så det var ikke så slemt som det kunne have været.

    MVH
    Peter N


Kommentér på:
GS500E, Problemer?

Annonce