{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
952 visninger | Oprettet:

Gert J
Gert J
Tilmeldt:
10. okt 2016
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 31

Hvad gør i ved salg {{forumTopicSubject}}

Hvordan sikrer man sig, hvis en evt. køber skal ha' en prøvekørsel.
Godt nok skal man jo ikke være paranoid, men når man udleverer nøglen, så er der jo en risiko for at man selv kommer til at "hænge på den" hvis man skulle være uheldig at rende ind i en svindler.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gør i ved salg
  • #1   11. jul 2019 Tag et billede af hans kørekort og sygesikringsbevis. Samtidig får du konstateret om han har kørekort og du får hans adresse.

  • #2   11. jul 2019 Jeg gav et betydeligt depositum til køber,(hvis ikke alle pengene) hvis man er seriøs, har man vel også pengene klar

  • #3   11. jul 2019 #1 Ville du selv udlevere dit cpr. nr. og alt hvad der ellers kræves til at man kan tage din identitet? Ikke engang politiet har krav på de oplysninger, kun navn, fødselsdag (ikke de sidste 4 tal i cpr.) og fødested!

  • #4   11. jul 2019 Så dæk nummeret til med en finger før foto. smiley

  • #5   11. jul 2019 Plejer at tage billede af kørekort og så ellers afsted. Og man har jo talt med gutten eller gutinden på forhånd så man har jo lidt en følelse af hvem man står med. Og ellers forhører jeg mig altid indtil handlen inden - for hvis de ikke er villige til at give prisen er der jo ingen grund til de prøver.

  • #6   11. jul 2019 Har en bekendt som mistede sin KTM de skulle fra Sønderborg til kbh på noget montering så de aftalte at mødes i Nyborg han var efter sigende fra Svendborg. Vi er desværre ikke så mistroisk i Sønderjylland så han vidste et kørekort og kørte op for enden af vejen vendte rundt forbi dem og ud på motorvejen.. Mojn mojn til KTM. Blev senere fundet at polisen med lidt små skader.????

  • #7   11. jul 2019 Jeg har tidligere brugt dette stykke papir, hvor både du som ejer mc'en og ham eller hende der skal prøve den skal udfylde lidt.

    https://www.mctc.dk/media/76277/kontrakt_provekorsel.pdf

    Nogle gange kan det være rart, at der står på skrift, at prøvekører selv hæfter for eventuelle skader smiley

    Som andre skriver, kommer det selvfølgelig meget an på typen, men man ved jo aldrig hvordan folk er, hvis de kommer til at skylde en penge.


  • #8   11. jul 2019 Jeg solgte til en forhandler smiley

  • #9   11. jul 2019 Da jeg solgte min cbr 600 kørte jeg bagefter ham på min Ninja, solgte min Ninja til forhandler, min cbr 1100 Black bird, bliver solgt med en prøvetur bag på mig, medmindre jeg har noget som er hurtigere. Aflevere ikke min mc, og risikere bye bye.

  • #10   11. jul 2019 man kan godt have falsk kørekort og sygesikring, så et billede af det hjælper ikke en dyt, og tro mig, forsikring er ligeglade med alle jeres hjemmestrikkede sedler og aftaler

  • #11   11. jul 2019 Giver dem nøglen og ønsker dem god tur. Har heldigvis kun mødt ærlige folk, er de typer som vil stikke af med den så kan du ikke sikre dig.

  • #12   11. jul 2019 Da jeg solgte min bil fik jeg nøglen til køberens bil imens, det var 2 rumænere med italiensk kørekort, men de kom da tilbage og jeg fik mine penge. Det er åbenbart ikke alle østeuropæere der er tyve og svindlere smiley

  • #13   11. jul 2019 Når man har noget til salg, er det formentlig fordi man har et ønske om at sælge varen.
    Jeg har lige netop solgt 2 stk mc'er på 2 dage, i går og i dag (10.&11.juli.)
    1.salg i går, en Honda CX 500 E, køber kom i bil med sin søn, som jeg stod og små sludrede med, under købers prøvekørsel. Jeg så kørekort, pæn mand, medio 40, han betalte, vi omregistrerede, og han kørte den hjem.Sønnen fulgte efter i bil.
    2.salg en Harley FX 1200, køber kom tirsdag (9. juli) i sin Mercedes cabriolet, som blev holdende på min grund, med nøglerne i. Jeg så kørekort, han spændte hjelmen, og kørte en tur. Vel tilbage, ordnede vi handlen, og han ville hente i dag torsdag. Kom som aftalt, penge omreg. Osv...
    Jeg mener ikke at man har grund til paranoia. Se folk i øjnene, tal med dem, og aflæs kropssprog og signaler, og husk nu, at det er dig der har noget til salg. Man køber jo heller ikke et par bukser, uden at ha prøvet dem.
    Min klare overbevisning er; RIGTIG mange private handler med mc'er går " i vasken" pga.sælgers tilbageholdenhed og restriktioner, netop i forbindelse med prøvekørsel.
    Stadig mange anser deres mc for at være " hellig" uha ingen andre end jeg kan håndtere den.
    Magen til sludder og vrøvl, skal man lede længe efter. Så la da vær' med at sætte den til salg, hvis du ikke vil give køber en fair mulighed, for at bedømme køretøjet.
    Hvor mange biler bliver prøvekørt hver dag??
    Hvor mange af dem bliver stjålet? Nej vel..
    Brug din sunde fornuft, og la vær' med at se spøgelser ved højlys dag.
    Dette er blot min erfaring, og jeg har gennem årerne solgt en del mc'er alene 3 stk i år.


  • #15   11. jul 2019 hvorfor skulle han betale skat ved en overførsel?

  • #17   28. sep 2019 Havde en kammerat engang, Jens, han ringede og fortalte hans bil var væk, en ung mand havde prøvekørt den og var ikke vendt tilbage, han ville melde den stjålet så, men fik forklaret ham at det ikke kunne lade sig gøre, så vi ventede på at noget skulle ske.
    Næste dag ringede politiet og spurgte om ikke han manglede sin bil, hvad han så svarede ja til, for de vil gerne have den Harley som Jens havde taget med under en prøvekørsel nede i Tønder, det havde han så ikke, men Jens var ikke stolt af situationen, men fik sin Opel 2.2 tilbage efter en tur til Tønder.


Kommentér på:
Hvad gør i ved salg

Annonce