3.393 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 36 Svar

Totalvægt på MC'er Totalvægt på MC'er

Nu er vi så heldige at vi i vores kommune får en betalings bro der åbner sidst i september, det heder sig at mc'er skulle komme gratis over, men nu ser jeg at det er kun hvad de kalder alm mc'er under 400 kg totalvægt det gælder og det er der vist ikke mange "alm" mc'er der er under de 400 kg totalvægt.
Er der nogle der vil tjekke jeres totalægt på registeringsatesten, jeg har forgæves søgt på google.

https://fjordpay.dk/da/prices

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Totalvægt på MC'er
  • #1   15. aug 2019 Det tror jeg ikke bliver tjekket ,,,

• #2   15. aug 2019 Mon ikke det sker automatisk, det er vel ikke meningen at man bare skal skide på reglerne og være lidt lovbryder for at krydse kommunen

• #3   15. aug 2019 Du burde kunne finde oplysningen på motorregister.skat.dk - gå til fanebladet "2. Tekniske oplysninger".
    Du må en tur til syn og få den nedvejet smiley

Jeg gad nok vide om de har tænkt sig at slå hver mc op på nr plade... det bliver vel lidt mere bøvlet når pladen sidder bagpå eller hur?

• #4   15. aug 2019 Med en egenvægt på 340 kg og 570 kg total (HD Road King) er der ikke meget at nedveje hvis der skal være en Pilot på den smiley

• #5   15. aug 2019 Jeg kommer lige til at tænke over at det kan være svært at gøre automatisk - hvis du har en mc i flere udførsler - solo og sidevogn, så er der jo også to forskellige totalvægte.

• #6   15. aug 2019 Det skal være et ordenligt lokum for at veje over 400 kg - hvis ikke føreren (og jeg mener ikke Adolf Hitler smiley ) regnes med!

• #7   15. aug 2019 #4 - smiley nej, det bliver nok lidt svært at nedveje den - medmindre du selv går på seriøs slankekur smiley

• #8   15. aug 2019 MCér kommer gratis over fordi de ingen nummerplade har foran, så deres skanner kan ikke se nummeret. smiley

• #9   15. aug 2019 #8 det er ikke helt rigtigt, der bliver skannet både forfra og bagfra

• #10   15. aug 2019 #8 jeps.. fuldstændig som på Øresund, Storebælt og kombardobroen du bliver taget for & bag.. smiley

Basse.. du må bare køre over i vildskab. NU.!
    smiley så er du lissom på forkant inden taxameteret tæller.. smiley

Jeg kan trøste dig med, andre har taget mødommen på prinsessebroen. smiley smiley

• #11   15. aug 2019 Jeg fandt lige dette citat på tv2.dk:
    Ifølge formanden for Fjordforbindelsen Frederikssund, Leif Tullberg, fotograferer broens betalingsanlæg bilernes nummerplader både forfra og bagfra for at kunne genkende dem.
    - Men motorcykler har kun nummerplade bagpå, så det kan ikke lade sig gøre at opkræve betaling for dem, siger Leif Tullberg til Frederiksborg Amts Avis.

Leif Tullberg har udtalt det samme på sn.dk den 23. juli 2019.

Det lader altså til at selskabet ikke helt styr på hvad det er, der skal meldes ud...

• #12   15. aug 2019 https://fjordpay.dk/da/prices Nu er Tullberg jo ikke det største geni i min verden, så nej de har sgu ikke helt styr på det, jeg prøver at give Fjordpay et opkald imorgen og ser om de kan give et klart svar

• #13   15. aug 2019 Nå.. men de har hele tiden refereret til at det bliver som på store-broerne..? Hmm. smiley
    de gange jeg kører igennem Storebælt på brobizz banen ( med brobizzen i brystlommen)
    Kan jeg på regningen først se det fulde beløb og gerne 3 - 4 dage senere bliver det krediteret ned til 100,-kr med en nr.by plate markering udfor beløbet.. smiley

Bruger jeg tid på at tage den analoge betaling hos den søde Anna ( inderste højre vognbane) boner hun mig 100 spir på stedet..(kommer ikke på prinsessebroen..)

Igen krediteres alle tilbuds tilbud smiley en dags rabatter osv.. nogle dage senere.. smiley
    (Sidste år blev afgift gennemsnittet incl. Div. Rabatter 89,-kr/tur..)

• #14   15. aug 2019 det er de færreste mc som kommer over 400 kg i totalvægt, det afhænger selvfølgelig af ankeret bagpå

• #15   15. aug 2019 Har lige set på registreringsattesten.
    Yamaha FZ8: egenvægt 216 kg, tilladt totalvægt 410 kg.

• #18   16. aug 2019 Nu skriver skriver de jo på fjordpay at der gælder en grænse på 400kg totalvægt for mc. -Og ikke 400kg tilladt totalvægt, som er det tal mc'en er typegodkendt til, og fremgår af vores registreringsattest. Så noget tyder på at der er en vejesensor involveret i bropassagen. Under alle omstændigheder giver det ikke mening at snakke om nedvejning, da det vil kræve automatisk nummerpladegenkendelse og et automatisk opslag i motorregisteret for at kontrollere. Og de kan jo ikke engang klare den første del... smiley Noget helt andet er så, at jeg stadig ikke kan forstå at det ikke er gratis at køre over den bette bro, ligesom Storebælt burde være. Nej så skal der oprettes endnu et firma der skal sidde og administrere 14 og 41 kr, og et hav af nye regler for overkørsel og abonnement.??

• #19   16. aug 2019 I "Lov om en ny fjordforbindelse ved Frederikssund" står der om betaling:
    § 17. Fjordforbindelsen Frederikssund opkræver betaling for passage af biler, jf. færdselslovens § 2, over den i § 1, stk. 1, nr. 1, nævnte højbro, jf. dog §§ 20 og 25.

Henvisningen til Færdselsloven definition af biler - også hentet fra Retsinformation:
    § 2. I denne lov forstås ved:
    2. Bil:
    motorkøretøj, der er forsynet med 4 eller flere hjul eller med bælter, valser, meder eller lignende, samt motorkøretøj på 3 hjul, hvis egenvægt overstiger 400 kg.

Som loven om broforbindelsen er formuleret er motorcykler slet ikke omtalt - for en motorcykel er jf. Færdselsloven defineret som et køretøj med en egenvægt på maks 400 kg (2 eller 3 hjul):
    13. Motorcykel:
    motorkøretøj på 2 hjul, med eller uden sidevogn, og motorkøretøj på 3 hjul, hvis egenvægt ikke overstiger 400 kg.

Jeg kan dermed ikke lige få øje på hvor der er hjemmel i loven for at afkræve betaling for dit lokum af en motorcykel.
    Sagt på en anden måde - hvilken aftale/lov mener selskabet der giver dem mulighed for at afkræve betaling for din mc?

• #20   16. aug 2019 Fjordforbindelsen er bare kommet til at skrive totalvægt i stedet for egenvægt så.

• #21   16. aug 2019 #20 - den udlægning er forkert. Der eksisterer jf. Færdselsloven ikke nogen motorcykel med en egenvægt over 400 kg - overstiger egenvægten 400 kg, så er det jf. Færdselsloven en bil.
    Det kan dog sagtens være du har ret og at selskabet prøver at skære ud i pap at de vil have betaling for biler på 3 hjul som ligner en motorcykel smiley Men teknisk set er det altså ikke en mc.

Ved godt det er lidt sprogspasser-agtigt... det minder mig om skiltet på Kronprins Frederiks bro: "Stop motoren når broen er åben"... altså som bilist vil jeg jo mene broen er åben når den er åben for trafik, så vil de virkelig have jeg skal trille over med stoppet motor?? smiley

• #22   16. aug 2019 Ja de skulle blot have skrevet "Motorcykler - gratis." Jeg skal da prøve en tur over broen, når den åbner smiley

• #23   16. aug 2019 Tja min ged har en egenvægt på 219kg, og en totalvægt på 455kg.. Sq noget af en færge smiley

• #24   16. aug 2019 Nu kommer der jo mange forskellige svar på dette, men jeg har talt med Fjordforbindelsen i dag, det korte svar er at alle MC'er bliver filmet bag fra og alt hvad der har en max tilladt totalvægt på 400 kg og derover vil blive opkrævet 14 kr og et gebyr på 20 kr hvis ikke den er tilmeldt Fjordpay, regningen komme i e-boks.. At geniet Leif Tullberg har udtalt andet til div medier kan de ikke forstå på kontoret, men hende jeg talte med var da glad for at hun kan irette sætte Geniet Tullberg. Go'weekend Basse

• #25   16. aug 2019 Ha..ha.. du ææælsker ham bare... smiley (NOT)

• #26   16. aug 2019 Det giver absolut ingen mening. Hvis kontor kællingen mener at mc'en bliver slået op i motorregisteret via nummerpladen, så vil de hurtigt se at den står registreret som værende, ja, en mc. Min lille SV1000 har en tilladt totalvægt på 420kg. -Det er altså ikke nogen stor tung mc... Jeg tror hverken Kontor kællingen, denne Tullberg eller for så vidt os andre helt ved hvordan det kommer til at foregå... smiley

• #27   17. aug 2019 Min MC har en egenvægt på 216 kg og en totalvægt på 343 kg smiley

Så jeg går fri ! smiley

• #28   17. aug 2019 ST 1300: Tilladt totalvægt 520 kg. Dette overskrider vi ganske ofte......…Køreklar vægt 321 kg, 2 personer 190 kg, bagage 25 kg. Har dog aldrig hørt om, at nogen er blevet kontrolleret.

• #29   21. aug 2019 Jeg er spændt på hvad der sker når i kører over, det er nok en helt tredie ting smiley

• #31   9. sep 2019 Nu er de kommet så langt at de har erkendt deres fejl, som var forkert oplysning på deres hjemmeside, nu er det rettet til at det er EGENVÆGTEN som skal være under 400 kg for at slippe for betaling.. og så er vi alle vist fri for at betale med mindre man kører Hoss Boss .. https://fjordpay.dk/da/prices

• #32   9. sep 2019 Hhhmmm synshaller kan nedveje men hvor kan jeg blive nedvejet...

• #34   10. sep 2019 #33 Jamen dem kender jeg godt. Jeg har betalt til dem i flere år og jeg er overhovedet ikke gået ned i vægt!

• #35   28. sep 2019 De krøb til korset i sidste ende og måtte erkende de ikke havde hjemmel til at afkræve betaling for motorcykler. Det klassificerer dog stadig et køretøj med en egenvægt på min 400 kg og tre hjul som en mc - det er i færdselsloven forstand en bil. Det er dog underordnet - det er nu som der står i anlægsloven.

• #36   30. sep 2019 Der var sgu ikke meget at se af den nye bro i morges da den åbnede - bortset fra mørke og regn... samt masser af politi til at "bane vejen"

profilbillede
  • #37   30. sep 2019 Udsigten fra første bil fra nord på vestsiden

profilbillede
  • #38   30. sep 2019 Jamen så må vi jo have mødt hinanden derude midt i fjorden i morges smiley

• #39   1. okt 2019 Jeg kom side om side med en hvid volvo som de første genmem scanneren fra vest mod øst, så mødte vi politi og de første fra øst ude på broen..

Kommentér på:
Totalvægt på MC'er

Annonce