1.378 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
23 Svar
Motard holder det i længden ? Motard holder det i længden ?
jeg søger lidt info fra folk der har prøvet at skifte fra sport/racer til super motard, da jeg selv overvejer det ret kraftigt , er bare lidt bange for at jeg kommer til at savne V2 lyd, bundtræk og selvfølgelig farten .
men det er jo pga. jeg kører lidt for hurtigt og vil gerne beholde mit kort lidt endnu ( har et klip tilbage)
Så kom frit frem jer der kører Motard , og var nu ærlige er det virkelig til at holde ud at kører mere end 25km ad gange på sådan en frækkert ?
0 synes godt om
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.717
En rigtig motard indbyder til alt for meget bøllekørsel, så simpelt er det.
Køb du dig en virago 250 hvis du har problemer med at køre forstærkt og ikke kan holde forhjulet i jorden....
bare et fornuftigt råd.
mvh Offslow
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
Klart det sjoveste så længe det ikke er på motorvej .)
megta letkørt, 640éren trækkede konstant på hjul og man kørte sidelænds igennem lyskryds. Moment er der masser af, den lave gearing, den lette cykel gør at man kører en 640 på bundtrækket! Valgte altid 640ér fremfor TL´er sålænge jeg ikke skulle på længere ture,
Personligt gad jeg ikek lange stræk, da jeg synes det var hårdt. Men dr er flere der kører langt åp dem udne problem
Har nu solgt begge da superduken afløser dem begge. Den har stort set samme køreegenskaber som en motard, bare med 1000ccm v2 motor.
mar 2004
har en drz 400 hjemme nu, den er lidt mere civiliseret selvom den sagtens kan bide fra sig. Er til salg for 55k i en hurtig handel
jul 2004
Følger: 43 Følgere: 35 MC-er: 13 Emner: 44 Svar: 135
Jeg har haft forskellige superbikes og racere, det holder heller ikke i længden. Køreglæde kontra pris, er der ingen tvivl om at motard er vejen frem. Men man tager den ikke og køre på langtur....
/Lars
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 52 MC-er: 3 Emner: 54 Svar: 941
Og V2 lyd kan du nu godt få.
Omend den bliver bekostelig og er noget mere "race" end det du nok lige regner med.
Aprilia er svaret, og nøj en skøn maskine.
Men som de øvrige også påpeger.
Motorvej er no-go på en motard.
mar 2004
mar 2004
... Sure løg!
Og hvorfor fanden blander du nu rullefelts udskrifter og kørsellære ind i det her. Tag dig dog sammen mand!
mar 2004
Det er fandeme da børnehave uden lige til tider..
okt 2005
Følger: 77 Følgere: 75 MC-er: 5 Emner: 187 Svar: 2.904
okt 2005
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 45 Svar: 938
Personligt vil jeg lige medgive at jeg synes især Yamaha XT660X er en udmærket maskine. Til daglig brug er den da fin.
Jeg tror Sebastian og K2 er gået lidt forkert måske endda skævt af hinanden. :-|
I har hver jeres favoritter, måske ikke favoritter men "hjertebarn" som I er glade for. Der skal ikke meget til før man føler sig fornærmet eller læser en kritisk kommentar som kritik.
Jeg selv blir stødt når jeg hører dårlig omtale om mit eget eks barn, min SZR 660. Man værner jo om det man har og har haft kært.
Det er jo det vi alle bruger penge, tid og ressourcer på.
Jeg tror ikke Sebastian har ment sin kommentar som en kritik som i alt fald ikke skal tages personligt.
Det er det der sker med det skrevne sprog. Men ja, der er nok mere bølle over en KTM, Husquarna osv end en XT660. Men tror ikke det skal forstås som om en XT er en lååårdemaskine.
Jeg vil til ro.
Kan I nu have en god (snart weekend).
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.621
Jeg havde sådan en drz 400 Sm Som jeg havde fået smidt en fed leo vinci potte og stort forrør på og skåret i luftkassen samt kn filter, men jeg kom hurtigt til at mangle fart, og solgte den pga jeg begyndte at få 45 km på arbejde.
Savner den godt nok nu, men det var ikke holdbart for mig i længden , hvis det var den eneste cykel man havde.
mar 2004
Der er da et fact et xtr´ern er mere landevejs egnet og komfortabel end mange andre motards. Sådan er det og det er der intet negatvit i.
Hvis ikke du kan tåle en lille smule kritik af samme mc som du har er det da godt nok dig der har problemet. Så fin dig da et andet sted at lukke dit junk ud og sammenlign pikstørrelse. Der er stort kritik dagligt herinde af mc´er. Både poitivt og negativt.
Det er da da pattebarnsagtigt at begynder på det crap der.
Du himler straks op om din egen maskine og sammenligner med min maskine fordi der e
r lidt kritik af en xt´er. Det er da sørgeligt
Arne det har INTET at gøre med at jeg har en favorit. KTMeren har også sine svage punkter hvor fx XT´eren er bedre. SÅdan har hver mc sine forcer og ulemper
mar 2004
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=46579
Lars mon ikke du skal ud og prøve et par forskellige cykler selv og vurdere om du kommer til at savne noget og hvilken stil du er til.. Du måtte meget gerne prøve min eks 640 og selv vurdere, men den er solgt desværre.
Der er jo også masser af andre alternativer, fx dr-z400´eren. Jeg har sådan en hjemme og køre på pt. Du skal være velkommen til at komme og prøve den.
Jeg synes den mangler lidt ccm, men det er nok et spørgsmål om at køre den ved lidt højere rpm end fx en 640´er. Jeg er vant til at køre KTM´eren på momentet. Drz´eren sparker fint af, men skal have lidt flere rpm. Den er dog lidt for lille til mine 192cm sådan rent fysisk, der passer KTM´eren bedre til mine 192. Jeg ved ikke hvordan en xt kører der er lettet for 14kg, men perosnligt synes jeg at en standard Xt´eren er for tung og træg som jeg har skrevet før uden at ville fornærme nogen. affjeridringen er efter min mening for blød ( den mangler en ordentlig USD gaffel) og så savner jeg aggresivitet i motorgangen.. Til gengæld er den fantastisk til allroundbrug, både i byen og på landevejene, hvilket den jo også er bygget til.
Du kunne også gå efter noget racing motard som fx husaberg, husqvarna eller KTm racing modeller. Der taler vi tørvægt på 110kg-120kg og hk over 60! Dog er der generelt mere skruen i de motorer end de motorer der er bygget til gadebrug. Der er mange der kører sådan nogle her på galleriet også. Hør evt dem af. Henrik S hreinde kan helt sikkert fortælle dig en masse om diverse racing motards osv. Tag evt fat i ham
mar 2004
Men prøv lige at se hvem det er der er udafreagerende her. Jeg skriver om en standard Xt´er at jeg synes den er træg og tung og ikke bisset. Straks himler du op med din egen xt, der ikke har noget at gøre med en standard xt at gøre, da den jo netop har fået en tur af de gode mht vægten osv. Du tager en simpel kritik af en ganske normal mc personligt og bliver derefter direkte grov og, drager min kørsel ind i det, kalder mig mærkesnobet og kalder mig papirslæser.. ehmmm.?
Og nu her i dit sidste indlæg er jeg pludselig også dum at høre på fordi jeg forsøger at forklare dig hvad det egentlig var jeg mente med den xt, altså at det var en standard jeg refererede til, at det ikek var personligt og at det bare var en simpel kritik af den, ligesom der er dagligt herinde af stort set alle mc´er.
Ja du må da meget undskylde hvis jeg trådte dig over tærerne ved at sige at en standard XT er træg og tung. Det var ikke meningen. men hvis kan tage det personligt så har man sq et problem.
aug 2005
Følger: 47 Følgere: 44 MC-er: 4 Emner: 32 Svar: 3.494
Jeg kan se at jeg vist skal en tur til hinnerup.. Villadsens motor , de KTM cykler er bare for sprøde
( er der nogen der vil købe en lettere ombygget SV1000) :o)
okt 2005
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 45 Svar: 938
Skal vi sammenligne diller størrelser?
Ork. Sebastian prøver at bløde op og række en lådden pote frem til en løsning så man kunne løse det MCist til MCist.
Det lader ikke til at være muligt så mere kan der vel ikke gøres her.
Jeg kan ikke sende flere udstemmer til dig Sebastian. Hvor får man flere?
mar 2004
Nej du, der er sq mange af de tykpannede typer herinde efterhånden. Det er sørgeligt... men sandt. Håber da han selv kan se det nu jeg igen har forsøgt at forklare ham det.
dec 2004
Følger: 37 Følgere: 37 MC-er: 5 Emner: 23 Svar: 1.076
mar 2004
pudser saltvogne på jer to!
mar 2004
dec 2004
Følger: 37 Følgere: 37 MC-er: 5 Emner: 23 Svar: 1.076
mar 2004
aug 2005