{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.238 visninger | Oprettet:

Import fra Italien - køre hjem. {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg sidder lige surfer lidt på moto.it efter en BMW GS 650 til en kammerat. Er der nogen der ved om man kan få Italienske prøveplader, som man kan køre krikken til Dk på? Jeg har læst et eller andet sted at en italiensk nummerplade følger køretøjet hele livet indtil den skrottes. Men hvordan ligger det med eksport og midlertidig forsikring, hvis man selv vil køre hjem? OK den var vist en svær én, men jeg regner med at der må være en Duc/aprilia/laverda/guzzi freak der har lavet nummeret.

Regner ikke med de bruger syn dernede. Det gør de hvertfald ikke i Frankrig og Belgien.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import fra Italien - køre hjem.
  • #1   14. okt 2007 OK så skal man ha østriske og tyske plader på, når man køre ind i de respektive lande. Hvis det er sandt, så sku de immervæk komme igang med at lave en generel EU eksport plade m. 14 dages forsikring.

  • #2   14. okt 2007 OK det var så Tyskland. Hvad så med Østrig. Nogen bud?
    Mht. til den überfürungs plade, er der nogen der ved om man skal køre lige igennem Tyskland eller kan man tullre rundt så længe forsikringen gælder.


  • Jens N
    Jens N Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Svar: 15
    #3   14. okt 2007 Der er visse landes prøveplader, som man også må køre med i andre lande, men der er forskellige aftaler landene imellem. Hvorfor ikke bare køre den til den danske grænse på de oprindelige plader, og så lave en aftale med sælger at han afmelder forsikringen nogle dage senere. Jeg har ikke prøvet det fra Italien, men andre eu lande.

  • #4   15. okt 2007 Peter L
    Ja det var osse det jeg tænkte på. Hvis jeg har ret i at Italienske nrplader bliver på cyklen fra vugge til grav, så burde jeg vel kunne køre den gennem Europa som enhver anden EU borger. Bare der er plade på og der er (en italiensk) forsikring. Men det var bare lige for at efterlyse om der var nogen der havde erfaringer med landet.

    Iøvrigt kan jeg anbefale at krydstjekke moto.it med tyske handelssider. Der er en del euro at spare dernede. Og det er billigt at komme til Milano eller Rom på et Sterlingfly.


  • #5   17. okt 2007 Yep det er osse det vi påtænker.

Kommentér på:
Import fra Italien - køre hjem.

Annonce