Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Start med hjælp fra bilen?
  • #1   4. nov 2007 det kan du godt, men husk at lade bilen stå uden tænding mens du gør det, så kan det ikke gå galt

• #2   4. nov 2007 ja sagtens jeg har starten havetraktor om volvo amazon med min mc så man kan vel også gøre det modsat

• #3   4. nov 2007 Som Allan skriver intet problem. Husk at sætte minus på mc'en på stellet og ikke minuspolen på batteriet. Ellers kan batteriet eksplodere. Lad bilen stå uden tænding.

• #4   4. nov 2007 Lars M

kan du ikke lige uddybe der der lidt?

• #5   4. nov 2007 jeppe M, Lars M mener du skal finde et andet sted til stel forbindelsen end på batt, da det udvikler gas som kan eksplodere ved en gnist, sæt kablerne på dit batt på mc sæt + på bil batt og stel på et andet sted på bilen feks motorblokken

• #6   4. nov 2007 Jeg har før i tiden startet MC ved hjælp af bilen. Jeg har sat kabler på batteripolerne på både MC og bil, startet bilen op og så startet MC'en... Det har virket fint og batteriet har ikke taget skade. Men jeg er da meget interesseret i at høre forklaringen på at man ikke skal have bilen startet og at man ikke skal sætte minus kablet direkte på polerne? Ja ikke at jeg ikke tror at man ikke må det, men vil da gerne lære noget nyt smiley

• #7   4. nov 2007 Plus -->Plus
    Minus --> Stel
    Gælder også fra bil til bil.
    Troede det var almen viden. Modtagerbatteriet KAN blive overophedet og dermed sprænge. Der er mere modstand ved at gøre det gennem stel, og derfor bliver energioverførslen ikke ligeså voldsom.

• #8   4. nov 2007 AHA! OK nej det viste jeg faktisk ikke... har altid sat fra pol til pol.. nåmen det vil jeg da huske at modtageren kan blive overophedet... hvad så med at tændingen ikke skal på afgiveren? Skal bilens lader ikke køre når man trækker på dens batteri?

• #9   4. nov 2007 Har ikk noget med overophedning at gøre, faren ligger i at den gas der dannes i et batt ,kan eksplodere ved gnist når du sætter klemmen på enten plus eller minus

• #10   4. nov 2007 Det virkede, bil motoren var slukkede, plus til plus og minus fra mc batteriet til bilens motorblok. Den gik igang med det samme, og der var ikk noget at mærke på bilen`s batteri bagefter.
    Så mange tak for hjælpen........

• #11   4. nov 2007 ved normal start bil - bil stopper man den bil der skal af med strøm imens man forbinder hvorefter man starer igen og først derefter den anden, det er for ikke at tømme begge bilers batteri ved svær start, men en mc har derimod så lille batteri at det ikke er noget problem og mange nyere mc'ere + batteri kan godt være følsom overfor pludselig overspænding fra en bils generator, derfor: bil - bil = startet, bil - mc = stoppet, mc - bil = STARTET + vente lidt med at starte bil for at skåne det stakkels lille batteri + kabler

• #12   4. nov 2007 Super!! Tak for den gode forklaring.... Det vil jeg da huske, hvis jeg skulle få behov en anden god gang *SS*

Kommentér på:
Start med hjælp fra bilen?

Annonce