{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.285 visninger | Oprettet:

Forsikring / selvrisiko / Tyveri {{forumTopicSubject}}

Hej....
Et par generelle spørgsmål omkring forsikring.

I min police står der: "Ved tyveriskader beregnes selvrisiko med 20% af erstatningen".
Jeg kan forstå at jeg ikke er den eneste der har denne klausul i policen, men er det alm. praksis ???

Min cykel står inde i huset vinteren over. Min kone og jeg havde en diskussion, om den så skal være låst...
Efter samtale med Alm. Brand, vedr. dette fiktive forsikringsproblem, fik jeg den besked at den skal være låst og det er i øvrig cyklens egen forsikring der dækker. Fint nok.....
Det næste problem der meldte sig var så, hvad nu hvis tyven finder nøglerne, låser cyklen op og tager den med sig... Det kunne i øvrigt også være nøglerne til en af bilerne i indkørslen tyven kom i besiddelse af ved indbrud.
Det har jeg ikke kunne få et klart svar på...
Jeg ved godt at vi er ude i marginalerne hér, men det kan ikke være ualmindeligt at evt. indbrudstyve finder nøgler til biler, cykler mv., på deres vej rundt i skabe og skuffer....
Er der nogen forsikrings kyndige eller andre vel-informerede kunder i det her forum, der har svar på dette ??

Anders


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring / selvrisiko / Tyveri
  • #1   8. nov 2007 tryg har også -20% af cyklens handels værdi ved tyveri, if har hun -10% smiley jeg har tidligere hørt alm.brand og det med låsen.....men hvordan F...vil de kontrollere det??? jeg spurgt engang tryg efter det og de sagde at hvis huset var monteret med godkendte låse ville de ikke se noget problem! men tjek det helre hos dem... jeg havde en chef engang som fik indbrud og der løb de sgu med bilen pga nøgle fund.... men det dækkede de men ikke villigt!

  • #4   8. nov 2007 Sanne (-:

    Thanx.... Jeg tror jeg har fat i det...

    A


Kommentér på:
Forsikring / selvrisiko / Tyveri

Annonce