{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.312 visninger | Oprettet:

Ny motorcykel men hvilken? {{forumTopicSubject}}

God aften der ude

sidder og kigger lidt rundt på nettet efter en ny kværn til næste sæson.
Regner med at smide ca 35000-40000 kr efter det.

Dem jeg har lidt i tankerne er:
Sv1000
Fz6
Nyere Er-6 eller ligende med abs.

Er bange for at sv 1000 ikke bliver "sjov" da jeg mere er typen der tager de små veje, med sjove gearskift.
Er mest til street/naked
Hvad har folk ellers af bud? det må gerne være af nyere årgange


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny motorcykel men hvilken?
  • #1   2. nov 2019 Du skal absolut ikke være bange for sv ikke er sjov..... Har haft en tl'er engang, det var den sjoveste og mest udfordrende cykel jeg nogensinde har haft....

  • #2   2. nov 2019 Der er faktisk en tl'er til salg herinde. Hvis jeg var i din situation ville til en hver tid købe den. Det ser ud til og være et godt køb.

  • #3   2. nov 2019 Kawasaki zx9r hvis du kan styre så mange hk

  • #4   2. nov 2019 har tidligere haft en er6, den synes jeg var sjov at kører på, men det kan godt være jeg bare skal kaste mig ud i en sv1000 smiley

  • #5   2. nov 2019 Hvis det var mig ville jeg til enhver tid vælge en tl'er. Fordi sv'er kører der mange af, tl er ik så mange af....

  • Joakim M
    Joakim M Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 82
    #6   2. nov 2019 Hvis vi snakker de små snoede veje ville jeg klart gå efter en mindre og lettere cykel.
    Jeg har en kammerat som kører på en Fz6n og den er sindssyg nem at kaste rundt på de små veje og kører ekstremt nemt rundt i sving.

    Jeg kører selv cbr600rr og der skal man arbejde for at få den rundt på de små snoede istedet for Fz6n som bare triller rundt som ingen ting.


  • #7   2. nov 2019 har også overvejet en z750


  • #8   2. nov 2019 Vi er heldigvis forskellige.
    SV 1000 er den cykel jeg har haft der mindst sjovt på. Byttede den til en CB 900 Hornet. MEGET sjovere !!!


  • #9   2. nov 2019 Har haft både fz6 og sv1000 marked, ville ta en sv'er - klart, bare en fed maskine til billige penge.

    Det med der er mange af dem har så aldrig generet mig, da jeg ikke kører MC for at skille mig ud og få opmærksomhed - har aldrig helt forstået den vinkel med at man ikke vil ha en cykel " da der er mange af dem"


  • #10   2. nov 2019 Jeg har en er6f med abs til salg hvis det var noget, så er der også lidt penge tilovers smiley

  • Joakim M
    Joakim M Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 82
    #11   2. nov 2019 Z750 er bestemt også et godt bud. Kører meget lig en Fz6n.

    Der er dog noget med årgangene man skal passe på da de ældre havde lidt svagheder. Hvad de er og hvad årgang kan jeg ikke huske men det har været oppe herinde et par gange så det må kunne findes.


  • #12   3. nov 2019 # 5 med den logik, kan jeg også anbefale en Trabant, dem kører der heller ikke mange rundt af smiley

  • #13   3. nov 2019 Se min yamaha xj6 diversion abs. Den er væsentlig kønnere end fz6. Og har stadig ktafter nok til sjov.

  • #14   3. nov 2019 Hvis det er et krav, at det skal være en nyere MC, så ser du bare bort fra mit forslag. Hvis du vil have en stærk, nærmest uopslidelig MC, med fine tekniske løsninger, en stærk og sprød V4 motor med mere end 100 hk, monobagsvinger mm. så bør du absolut tjekke Honda VFR800 - De findes til dit budget med omkring 50.000 km. på tælleren, og de kører nemt 100 til 150.000 km. UDEN problemer, frisk og velkørende smiley

  • #15   3. nov 2019 Køb en super black bird, go at køre stærkt på

  • #17   4. nov 2019 MT-09 2020 Quickshift er fantastisk I A - mode

  • #19   4. nov 2019 #18
    Kva din alder har du jo heller ikke den store erfaring til at snakke med.
    smiley


  • #20   4. nov 2019 #18 når man gerne vil over 110 km er det nødvendigt med hk

  • #23   4. nov 2019 En mc, skal kunne køre for stærkt, og jeg syntes det er kedeligt at skulle bruge 12 sek for at nå 110 i modvind,

  • #25   4. nov 2019 Tag nu bare en tl1000s, og dit liv begynder! De hved ikke hva de snakker om alle de andre.... Nææææ nej min ven suzuki, SÅ kører det for dig du.....

  • #26   4. nov 2019 #21
    jeg er nået til nummer 123 - for at være helt nøjagtig.
    smiley


  • #28   4. nov 2019 #27 Men min pik er den største! Hvad fanden er det for noget bavl, bare fordi du ikke kan finde ud af at styre en hurtig motorcykel, så mener du ingen skal have lov at købe en, du er godt klar over, at man kan holde igen på gasrullen og det får motorcyklen til at opføre sig som en med færre kræfter?

  • #30   4. nov 2019 Der er ikke noget mere øreblødende end en 250ccer der kæmper for sit liv i høje omdrejninger.
    Jeg kan ikke tale med om svingædere da det ikke siger mig en dyt at ligge ned i sving - jeg kører oprejst. Men 600cc lugter af et minimum herfra smiley


  • #31   4. nov 2019 #28 jeg behøver ikke og har ikke lyst til hverken at bevise noget for dig på en bane, jeg synes bare du lukker lort ud smiley

  • #33   4. nov 2019 Øhh bevist hvad? At du har en mening, og at du ngibeligt har siddet på en motorcykel med fingrene stripset fast?

  • #35   4. nov 2019 Nu bliver du vist for intellektuel for mig, jeg forstår simpelthen ikke hvad du mener, men jeg tror egentlig også jeg er helt ok foruden smiley

  • #37   4. nov 2019 Oftere og oftere går der nationen i det, Tom snak og fordrukken ævl.
    Andre gange er det ADHD børnehaven der bræger.
    Yamaha MT 07 kan så knap findes til budgettet men er et godt bud.
    En SV 1000 kører som en pakke pølser efter min mening, ER6! er for kedelig.
    Så er der Hornet 600/900 der faktisk er ret så fornøjelige, mekanikken er også 112% i orden.

    Uanset har min far mere hentehår end jeres!


    profilbillede
  • #38   4. nov 2019 Af dem du nævner, så klart FZ6.
    Gå udenom Z750. Det er en tung maskine med blød affjedring sammenlignet med FZ6.
    Altanativt, så overvej en Versys 650. Motoren kender du, men personligt synes jeg den er sjovere end ER6’eren


  • Kasper L
    Kasper L Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Svar: 1
    #39   6. nov 2019 Har en 2001 Honda vtr1000f til salg hvis sådan en kunne friste.

  • #40   6. nov 2019 Jeg har absolut ikke meget erfaring (2 år) men deler gerne lige et par synsvinkler.
    Jeg har haft en cruiser vn900 (v2’er) rigtig hygge cykel med fedt bundtræk i alle gear 50hk). Så fik jeg smag for lidt sport og fik fat i en gammel GPZ900R 115hk på 4 cyl. Og se det er hylene morsomt at køre motorcykel. Men en 900’er som inline 4 cyl. er tung og ikke speciel let kørt i de slå sving og der skal arbejdes lidt. Men det bliver ikke ved at være sjovt når man er på 100 i 2. gear.
    Så fik jeg fat på en GPZ600R 78HK på 4 cyl. se så begynder det at ligne noget. Let kørt og Fuld smadr på omdrejninger og 3. gear er ikke ulovlig på motorvejen.
    Så fik jeg skiftet vn900’eren ud til en CBF1000F godt 100HK med inline 4 cyl. det er en 1000ccm der er tunet ned til at have et bedre bundtræk - motoren er næsten den samme som en Honda Firebird med 150HK og KÆFT den er hyl. Men 1. gear så er man på 105 og 2. gear ja så skal man til at tænke sig om.
    Trods disse forskelligheder kan jeg ikke skille mig af med min 600’er men kører mest på CBF1000 pga motorvejen til/fra arbejde.
    Tog kørekort på en Honda NC750 - en 3 cyl. som trækker som en diesel maskine.

    Jeg ville kigge efter en ældre 400/600 inline 4 cyl. istedet for V2’er eller Parallel 2’er - synes jeg helt klart er sjovest.
    Men lige nu drømmer jeg om en prøvetur på den nye Kawasaki Zx25R inline 4 cyl. wow smiley
    Og sådan bliver det ved - er det ikke fantastisk???


  • #41   6. nov 2019 Jeg ville tage en mt07 hvis det var mig. Billig nem at holde. Masser af dem så prisen kan presses.

  • #42   6. nov 2019 tænker bare ikke jeg kan få dem med i 40000 kr

  • #43   7. nov 2019 Er det egentligt ikke helt ligegyldigt hvilken cykel du vælger... at køre på små snoede veje... handler vel om “nydelse” og ikke fart... !! Har en kamerat der har en Yamaha DT 250... en af militærets gamle 2taktere.... Hold dog nu lige kæft... !! Hvor den sjov at køre på... specielt ude på landet og topfarten kommer ikke en dag over 100... ??

  • #44   7. nov 2019 Der er mange måder at nyde motorcykelismen på, det må være konklusionen. smiley

    Jeg afprøver stadig nye maskiner, kun en ting er sikker. Bliver bliver aldrig en række 4 igen.


  • John R
    John R Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 13 Svar: 2
    #45   13. nov 2019 Prøv nu lige at køre en tur på en blackbird. Det er fin mekanik der vil noget. Det kan TL 1000 slet ikke følge med. De 4 cylinder kører meget mere lækkert frem for 2:)

  • #46   13. nov 2019 Enig med# 45 smiley

  • #47   13. nov 2019 I snakker så røven blaffer.....

  • Skalde
    Skalde Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Svar: 3
    #48   13. nov 2019 Hej Mikkel,

    Jeg stod i lidt samme situation som dig for noget tid siden, og mit valg endte på en SV650S.

    Rigeligt med kræfter til landevej og motorvej, og skulle du ha lyst til at rive den rundt - så er der helt sikkert også mulighed for det.

    Kig evt. efter 2008 modellen med ABS, så burde du kunne få en der har gået 20-30.xxx km til en pris af 40/50.000 kr.

    Med tanke på hvor let det er at køre for hurtigt ved et snuptag på denne 75hk maskine, så ville jeg slet ikke turde tænke på hvor nemt det ville være på en 100hk+ bæst.

    Held og lykke med hvad du vælger! smiley

    /Skalde


  • #49   13. nov 2019 jeg havde nok gået efter en Kawasaki z750 i det prisniveau smiley Der får du en ok moderne street bike

Kommentér på:
Ny motorcykel men hvilken?

Annonce