{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.482 visninger | Oprettet:

Transport af MC {{forumTopicSubject}}

Hejsa folkens.

Da jeg skal til at have motorcyke, har jeg kigget på nogle forskellige modeller, hvor de fleste befinder sig på Jylland eller andre sjove steder smiley

Derfor har jeg tænkt at tage turen, men da jeg ikke kan køre den hjem pga. vinter, skal jeg finde på noget andet.

Kan man selv transportere motorcykel i en konventionel trailer eller burde man lade en professionel om at slæbe det mod betaling? Er det bedre at leje en motorcykel trailer?

Tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Transport af MC
  • #1   15. dec 2019 lån en mctrailer, med mindre du selv har en stor nok normal trailer

  • #2   15. dec 2019 Alm trailer eller mc trailer eller aller bedst en kassevogn. Husk en mc der transporteres må ikke stå på centerfoden og skal spændes ned i affjedringen, til det den står på. Det nemmeste er dog at køre på den.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #3   15. dec 2019 MC Trailer helt klart det nemmeste - kassevogn nummer 2.

  • #4   15. dec 2019 Lej en lukket trailer. Så får du en fin og ren mc hjem.

  • #5   15. dec 2019 Ellers så kan du sagtens køre den hjem. Bare nævn til sælger han lige skal nævne det for, forsikringen hvis han ikke har vinterdækning.

  • #6   15. dec 2019

    profilbillede
  • #7   15. dec 2019 Bare en strop hvert “hjørne” så rykker de sig ikke, det vidst bedst ikke kan lade den stå på støttefonden men det har jo nu gjort aligevel smiley

    profilbillede
  • #9   16. dec 2019 Hvis det passer med dine planer om køb i Jylland har jeg en MC trailer til leje i Kolding området smiley
    $$$$$


  • #10   16. dec 2019 Kørsel med trailer: https://www.youtube.com/watch?v=fWd8ml9mFMo
    Måske aktuel for den læsning Marcus har lavet. smiley


  • #11   16. dec 2019

    profilbillede
  • #12   16. dec 2019 Når vi tager på crossbanen er det bare op i hjørnet med forhjulet, og så en strop ned og frem på hver side, fra styret.

  • #13   17. dec 2019 Kørte hjem fra Stockholm med denne - no problem.
    En strop i hver ende så affjedringen er spændt ned og ikke på centralstøtteben


    profilbillede
  • #14   17. dec 2019 @Michael H - netop Guzzi har jeg lidt dårlige erfaringer med... jeg strandede med min SP1000 for år tilbage og samlede den op i en cargo trailer. Jeg kørte den op i hjørnet og spændte den ned i gulvet, men den SATANS støttefod bukkede (og klappede op bagefter) så cyklen lagde sig ned. heldigvis blødt op ad siden, men træls alligevel

    Sidestøtten (i hvert fald på min) var noget skrammel, så jeg endte med at købe een Kawasaki (tror jeg) på nettet og lave et custom beslag til bagerste motorbeslag.


  • #15   17. dec 2019 #14 - uha, tak for tippet.

    Må også indrømme det er noget af et større dyr at hive derop end min gamle 50-70 kg lettere Yamaha SRX jeg havde før som jo nærmest vejede som en tung crossmaskine.
    Jeg tænker også på at købe nogle støtteskinner til forhjulet fremover.


  • #16   17. dec 2019 Engagementet på den her hjemmeside er suveræn!

    Tak for de mange svar, folkens. I er fandme dejlige.

    Burde man købe nogle bøjler den kunne stå på?

    #2 Super. Hvad er centerfoden? Er det støtte benet? Kan den stå på støtte benet i traileren?

    #8 Kender desværre ikke nogen med erfaring eller transport.

    #9 Kommer fra Sorø, så det vil nok ikke være det bedste, men hvad ligger prislejet ca. i?

    Tak for alle billederne og videoerne også smiley


  • #17   17. dec 2019 Centerfoden er som ordet siger, centralt placeret under cyklen og løfter som regel baghjulet fra jorden.
    Fint nok at stille den på sidestøttebenet mens du klargører spændestropper, men den står bedst lodret når den er spændt ned i affjedringen


  • #18   17. dec 2019 Sådan en satan her til forhjulet, og en løfter på baghjulet med et par strips om bobbinsne
    En strop om kronrøret så du kan komprimere den i affjedringen, og en strop over sædet, så kan traileren/varevognen stå på hovedet om det skulle være smiley


    profilbillede
  • #19   17. dec 2019 person ligt ville jeg foretrække en kasse bil...
    hvor har du købt cykel og h ad er det for en. Kan evt. hjælpe dig


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #20   17. dec 2019 #18 - Nej... Bare nej. Det er et ret dårligt råd, det der... smiley

    Brug ALDRIG en løfter under bobbins hvis man trækker cyklen ned med stropper - de er kun lavet til at bære cyklens vægt, og vil knække før eller siden.
    Jeg tror jeg har svejset dem på måske 10 cykler gennem tiden. smiley

    Forhjulsholderen er god, men så lader man cyklen stå på bagdækket, og trækker den ned med EN strop i HVER side, som trækker lidt fremad så forhjulet ikke drejer sig.


  • #21   17. dec 2019 #20

    Nånå, jeg mener selvfølgelig ikke at den skal jernspændes i bag, det giver vel sig selv at bobbins ikke kan holde til det smiley

    Men hvorfor vil du sætte en i hver side i front? Hvad skulle der være i vejen med at en enkelt strop over kronrøret imellem tank og styr? (Og så til hver sin side af bilen? )


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #22   18. dec 2019 Problemet er at når man lægger belastningen på bobbins, ved man ikke hvad der er meget eller lidt, når man spænder stropperne ned.

    Ikke i front - ca midt på.

    Cyklen kan flytte sig fra side til side under en enkelt strop - det kan den ikke med en på hver side. Der er plastik hjul på løftere - og der er gummi hjul på en MC. Gæt hvad der står bedst fast af de to... smiley


  • Tom B
    Tom B Tilmeldt:
    dec 2019

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 2
    #23   18. dec 2019 Hej Magnus.
    Jeg flytter mange motorcykler om året, og har tillige en lille flytteforretning, af og til med flytning på tværs af landet.
    Skriv evt, når du har fundet den rette mc, så kan vi nok få det til at passe.
    Mvh Tom


  • Kjeld K
    Kjeld K Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 1 Svar: 10
    #24   18. dec 2019 hej Magnus det allerbedste og nemmeste er en kassevogn eller en cargotrailer det koster kun ca 150-200 kr på en tankstation glem åben MC trailer på denne årstid når der er salt på vejene det er noget forbanede svineri salttågen kommer ind overalt

  • Kenneth G
    Kenneth G Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Svar: 50
    #25   18. dec 2019 Hentede for et år siden min DL1000 på Amager - bor i Varde.
    Lejede en ordentlig lukket trailer, hvor lågen også var kørerampe.
    Købte 2 gode spændestropper hos trailerudlejer, samt lånte en forhjulsholder.
    Satte den helt uden støttefod i hjulholderen, og spændte den godt fast med stropperne.
    Stoppede for aftensmad på hjemvejen i Nyborg, og her tjekkede jeg stropperne.
    Kørte kun de lovlige 80 kmt hele vejen.
    No problem.


  • #26   18. dec 2019 Hej Magnus
    Jeg købte en mc i Kbh og fik den til Aalborg for 1.000kr på hjemmesiden fragtpriser.dk. Det var en lille lastbil med lift og den var pakket pænt ind. Mvh Martin


  • #27   18. dec 2019 Hej jeg bor i Hedensted i Jylland jeg kan godt hjælpe dig med spendere din mc på træller jeg har en mc træller som du kan låne den hvis du kan kommer med den tilbage

  • Knud
    Knud Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 37
    #28   19. dec 2019 Der er ikke den store forskel på en crossmaskine og en gaderacer, bortset fra vægten. Der er ikke noget at være bange for, - en crosser bliver fragtet 2 gange hver gang den bliver brugt!
    Den bedste og billigste er i en varevogn, hvis du ikke har en helårsforsikring.
    Men husk: ingen brug af støtteben,
    du spænder styret fast til indersiden af bilen så forhul og styr ikke kan røre sig.
    Men du må ikke ligge pres på vandkøler eller kåben.
    Resten af cyklen flytter sig ikke under transporten.
    Du skal også bruge en bræt på 5*20*150 cm til at køre/trille den ind i vognen.


  • Jesper H
    Jesper H Tilmeldt:
    dec 2019

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 1
    #29   19. dec 2019 Heste trailer - Jeg er så heldig (eller uheldig) at min hustru har heste, heste traileren er fin at transportere motorcykler i. Jeg spænder den fast ud til siderne med 4 stropper. Det fungerer. Der er en bom i traileren, så når det er en mc med kåbe skal den bakkes ind.
    Hilsen Jesper


  • #30   19. dec 2019 @ Jesper... genialt, jeg vidste der var NOGET godt ved en hesteinteresseret kone... kunne bare ikke komme i tanke om hvad.

    Forer du så traileren med hø så MC'en står trygt og varmt smiley


  • #32   23. dec 2019 Dejligt med de mange bud.

    Det er for dyrt at leje en kassevogn og kender desværre ingen som har en. Det samme med fragtmand. Jeg er også glad for dit tilbud #27, men det vil også være for dyrt at komme tilbage med den smiley
    Fragtpriser.dk får jeg kun dyre bud også.

    Jeg tænker at jeg vil leje en gratis lukket trailer og købe nogle baggage remme og en spændestrop til styret.
    Hvordan lyder det?

    Behøver man en holder til forhjulet?


  • #33   24. dec 2019 Du skal have 4 stropper. Ikke noget med bagage remme.

  • #34   24. dec 2019 Bare 4 stropper og forhjulet helt frem mod fronten. Husk at sikre dig, at der indvendige spændeøjer i traileren. God tur

  • #35   24. dec 2019 Hvis du låner hos freetrailer, så er der øjer inde i traileren.

  • #36   25. dec 2019 Tak folkens.

    Jeg køber de stropper som man med en mekanisme kan stramme op. Er ikke sikker på hvad de hedder.
    Det er fra free trailer, at jeg låner den smiley


  • Knud
    Knud Tilmeldt:
    mar 2013

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 37
    #37   25. dec 2019 Det hedder stropper med skralde https://www.harald-nyborg.dk/p5495/bagagerem-m-skraldeopstram

  • #38   26. dec 2019 # 37 ej det hedder "Bagagerem med skraldeopstrammer" --- det står selv i dit link.... smiley

    Men kært barn har mange navne... Båndstrammer er en anden af dem, eller båndsurring, laststrammer, skraldestropper


Kommentér på:
Transport af MC

Annonce