{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Transport af mc
  • #1   2. apr 2021 Jeg har ingen anelse, men jeg ville ikke gøre det. Får gearkassen den nødvendige smøring når motoren ikke kører?
    Når man i forvejen har træk på bilen, hvorfor så ikke låne eller leje en trailer?
    Der er også vægten på max 75 kg. på krogen at tage hensyn til.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #2   2. apr 2021 Jeg tvivler på den er lovlig i DK - for teknisk set forvandler man jo MC'en til et påhængskøretøj i det tilfælde, så lyset og lygter skal som minimum virke sammen med det på bilen.

    Så kunne man lige så godt bare have en MC trailer hængende på krogen, hvor MC'en stod på. Hastigheden man må køre, er den samme - og så ødelægger man ikke MC'ens gearkasse ved at den render rundt sammen med baghjulet, uden motoren kører.


  • #3   2. apr 2021 Hej Simon. Du har helt ret. Der skal selfølgelig monteret lys på enden af mc som er koblet i trækket på bilen. Angående gearkassen tvivler jeg på det vil skade. Med mindre den er smurt af olietryk som på en lastbil. Olien vil jo løbe ned i gearkassen når motoren bliver tiltet bag over. Jeg har ikke kunnet finde noget nogen stedet omkring godkendelser.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #4   2. apr 2021 Simon? Hvem er Simon?

  • #5   2. apr 2021 Hej Mathias. Har aldrig hørt om et Max på 75kg på trækket. Har kørt med campingvogne i mange år, og der anbefaler man et tryk på kuglen med 75kg. Er ret sikker på trækket kan klare noget mere, desuden vil det aldrig blive mere end 50% af motorcyklens vægt.
    Desuden er jeg ret sikker på at prisen for sådan en er væsentlig lavere en prisen på en mctrailer. Desuden vil risikoen for styrt når cyklen staller halvvejs oppe af rampen på en mc trailer.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #8   2. apr 2021 Der er et teoretisk max på 75kg på krogen, men de fleste biler kan man løfte i anhængertrækket uden problemer, så det skal nok holde til mere.

    Min gamle kassevogn med min 2 tons kassetrailer efter, kørte stabilt med ca 180-220kg kuglevægt - hvor 75 var alt for lidt.

    #5 - Hvis du ikke kan få en MC op på en trailer uden at stalle den, får du den nok heller ikke op på et stativ uden at gøre det. smiley
    Men som sagt, har jeg ikke set sådan en på det danske marked. Behovet er der nok ikke...


  • #9   3. apr 2021 Teoretisk set slæber du jo et andet køretøj = 30 km/t
    Om det holder i byretten aner jeg ikke.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #10   3. apr 2021 #9 - Jeg tror nu bugsering er defineret ud fra om det kræver en eller to førere at komme frem - dvs med en snor eller stang imellem køretøjerne.

    Hænger man en bil i grillen bag på et fejeblad, så er hastighedsgrænsen den samme som med påhængskøretøj.


  • #11   3. apr 2021 Det har du sikkert ret i.


  • #12   4. apr 2021 Sajmon. Jeg har set flere vertioner på Pinterest hvor man bare køre frem i hjulholderen og der efter, mekanisk løfter anordningen og forhjulet op.
    Hvis du ser på youtube så er der masser af filmede eksempler på uheld hvor cyklen ikke kommer helt op ??, og så er der alle dem der ikke bliver filmet. Tror faktisk der kunne være et marked for sådan en, hvis den kunne godkendes her i Danmark


  • #13   15. apr 2021 Hvis jeg skulle gå i stå, overlader jeg det til Falck - dem har jeg abonnement hos til mc også.

Kommentér på:
Transport af mc

Annonce