{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.067 visninger | Oprettet:

Begynder motorcykel til en fornuftig pris {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg starter på motorcykel kørekort jer til Marts og er så småt begyndt at kigge efter en god begynder cykel..
Jeg er mest til chopper modellerne, og har skævet lidt hen imod noget Suzuki Intruder, eller lignende..

Jeg er 35 år gammel, men har aldrig kørt motorcykel før. Jeg er semi god til at skrue på min bil, men har naturligvis ikke så meget erfaring med motorcykler.

Har i nogle gode anbefalinger til en moden nybegynder som mig?

Mvh. Thomas

Billedet er fra nettet og kun for at illustrere den stil jeg kan lide smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Begynder motorcykel til en fornuftig pris
  • #2   10. jan 2020 Kawasaki vn 800 er også den stil der, jeg tro at alle mcmærker har lavet sådanne modeller, har dog ingen ide om hvad #1 fabler om ?

  • #4   10. jan 2020 Det gør ingen skade at kigge på forhånd, men pas nu på med at låse dig fast på noget inden du har prøvet at køre, min bror var også helt og fast til easyridere, altså lige indtil han prøvede min kawasaki 1000. Så kom han tilbage og sagde det var det videste han havde prøvet, og de der choppere var jo græsslåmaskiner i forhold til. Så hvis du synes acceleration og lidt sving er sjove, så kunne du måske overveje at skæve til noget andet også, måske give noget en chance med en prøvetur før du vælger smiley god jagt uanset hvad du går efter, og velkommen til smiley

  • #5   10. jan 2020 Hvad er dit budget, det har jo en del at sige?

  • #6   10. jan 2020 Jeg kan se du er fra Aalborg, hvor skal du tage kortet?

  • #7   10. jan 2020 De fleste vægter stil og følelser mere end behov og fornuft når de skal vælge MC.
    Intruder modellerne er der masser af, og de kører som sådan en cykel nu kører.
    Selv har jeg den mindste LS650 (...som vel ret beset ikke er en Intruder...), og jeg hygger mig fint med de 31 HK.
    Før havde jeg en ZRX1200S, og før det en TRX850.
    Dem hyggede jeg mig også på. Men der kørte jeg langtur, det gør jeg ikke mere.

    Da du tydeligvis går efter at købe brugt, så prøv en Intruder hvis det er dem du synes er fede. Og så sælg den om 1 år hvis du vil prøve noget andet. Du får sikkert ca. det samme for den. De ligger meget stabilt i pris. Jeg ville gå efter en VS800


  • #8   10. jan 2020 Giver #7 ret. En VZ800 er en rigtig god og stabil cykel. Elsker min. Kik på min profil og se, hvad spray maling og lidt fones kan gøre.

  • #9   11. jan 2020 Min erfaring er bare at en intruder ikke er den letteste cykel at starte på eller en anden med så meget coaster på for hjulet. De er da lidt sværere at styre i lav fart og at manøvrere rundt med. Jeg ville personligt foretrække noget lignende det man tager kørekort på, lige til at få lidt erfaring og så gå over til de andre. Tænker da også der er en grund til at de fleste køreskoler ikke bruger den slags cykler. Dette er bare mine tanker, hvis i er uenige er det okay i behøver ikke bruge kræfter på at sable det ned det er bare mit råd til trådstarter.. ??

  • #10   11. jan 2020 Jeg ved ikke hvad "coaster" er, men jeg regner med at du hentyder til noget omkring styre-geometrien:
    https://www.datamc.org/downloads/motorcycle-rake-and-trail-calculator/

    Ja, længere efterløb, og mere flad vinkel på forgaflen giver en lidt mere ustabil cykel især ved meget lav fart. Når man holder næsten stille og skal dreje, så har styret en tendens til at "falde til siden" af sig selv.
    Jeg husker fænomenet tydeligt da jeg skiftede direkte fra min TRX850 og over på en VZ800.

    Til gengæld er disse cykler så lave, at man har meget bedre hold på dem.
    Og så synes jeg at det tager 10 minutter, så har man vænnet sig til hvordan den kører.

    Jeg skiftede også engang direkte fra TRX'eren og over på en BMW R1100S bokser.
    Det syntes jeg var en meget større forskel......Især da jeg kom tilbage på TRX'eren og endte 2 vognbaner ude i stedet for kun én da jeg skulle sætte i gang fra vejkanten.
    Han jeg havde byttet med sagde også at hjulene ligesom var "mere runde" på TRX'eren.

    Moralen er at - ja der er store forskelle på hvordan MC'er kører - men man vænner sig meget hurtigt til det. Og ingen standard cykler kører så ringe at det ikke kan håndteres med få minutters tilvænning.


  • #11   11. jan 2020 Til #9. Jeg er meget glad for min VZ800, den første jeg købte. Konen har en H&D 883 Sportster superlow, som jeg kørte på inden jeg fik købt min egen. Jeg foretrækker min egen. Den er let og lav lige min stil.
    God weekend og hygge til


  • #14   11. jan 2020 Køb dig en Virago 535 - det er en "skudsikker" maskine som bare kører og kører, og trods alt nemt topper 150 Kmt. - som er rigeligt for en begynder...
    Cyklen er komfortabel, og har gode køreegenskaber, og der er masser af dem på markedet som brugte.
    Et rigtig godt eksemplar bør ikke koste over 22-25.000 kroner.


  • #15   11. jan 2020 #14 der er vist noget med at 535'erne er lidt små, så hvis man er en voksen dreng så kan det knibe. Ikke sagt af erfaring, jeg har aldrig siddet på en smiley

  • #16   11. jan 2020 Tak for alle jeres svar!
    Jeg ville også bare stikke en føler ud for at høre hvad jeres erfaringer var..
    Det var en der spurgte hvor jeg skulle tage kørekort - det skal jeg hos Heinrich Nielsen i Aalborg.
    Jeg vil helt sikkert kigge efter nogle af de forslag i har givet her i tråden..

    Budgettet er ikke så vigtigt for mig.. Da det er min første motorcykel, vil jeg dog ikke bruge alt for mange penge.. Jeg tænker på omkring 50000 burde være fint til at få en god cykel..


  • #17   11. jan 2020 Super godt valg med kørekort hos Asger. Jeg tog kortet der i marts sidste år..

    Men tror du får lyst til en anden type cykel når du først har været på jyllandsringen med Asger.. Desuden vil du sikkert også gerne have en cykel med ABS. Hans argumentet overbeviste ihvert fald mig..


  • #18   11. jan 2020 Ja det sagde en af mine venner også til mig smiley men når jeg nu synes at det er de modeller som er pænest smiley

  • #19   11. jan 2020 Glæden var at køre motorcykel er altså forskellig.
    Nogen synes at det fedeste må være et bane-jern som kan skrabe fodhvilere på Jyllandsringen.
    Jeg har en også en BSA fra '62. Den kører ikke gerne over 70 og helst ligeud.
    Og den kabeltrukne forbremse, gør at bevægelser i forgaflen kan mærkes i håndtaget.
    (...kører lidt ind og ud under bremsning i takt med forgaflens bevægelser....).
    Og så har den vist 21 HK. Men den er altså sjov at køre på, og man sidder og smiler.

    Men ja, se hvad der tiltaler dig når du kommer i gang.......


  • #20   12. jan 2020 Uanset hvad du vælger kan du være sikker på en ting , Vi der har Mc skal nok hilse på dig alligevel ,
    Held og lykke med forhåbenteligt at få kortet i forsøg. smiley


  • #22   12. jan 2020 Jeg tog også kortet ved Asger i foråret, han er super dygtig, dog er hans korte og kontante lærestil ikke for alle. Men kan man leve med det bliver man en dygtig mc'ist!

  • #23   12. jan 2020 jeg har været ansat i forsvaret i 11 år... jeg kan omstille mig til de fleste lærestile smiley haha


  • #24   12. jan 2020 #23
    Haha, ja så tror jeg slet ikke det er noget problem!


  • #25   13. jan 2020 min første var / er også en vs intruder jeg er fint tilfreds smiley god begyndercykel

  • #26   13. jan 2020 #25
    hvilken motor havde du på den? smiley


  • Knud V
    Knud V Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Svar: 1
    #27   15. jan 2020 Hej Thomas jeg har en rigtig fin Suzuki VS 800 fra 93 med 52000 km på bagen, som er en rigtig fin begynder cykel. Jeg er bare mere til sportcykel. Mvh Knud

    profilbillede
  • #28   16. jan 2020 jeg har sådan en til dig, lige total gennem gået fra A til Z
    har også noget udstyr til den. Den er mont. med motorbøjler.
    Virago 1100 guld model årg. 1988


    profilbillede
  • #30   16. jan 2020 Det er en vs800 den i min profil smiley

  • #31   16. jan 2020 lidt flere billeder
    den har kun kørt 12000 km, har stået i lade i over 15 år,
    synes ved køb og er serviseret, har skiftet starterruller, nyt batteri, nye forgaffelmanchetter, nye dæk, de gamle var ikke op slidt men gammel DOT No. ekstra udstyr er ikke Mont. det er kun motorbøjler der er det, den kan blive på mit lager til foråret, det er gratis ved køb, jeg sørger for nummerplade og syn inden afhentning.
    Du kan betale et depositum og resten ved afhentning
    pris 38.500 kr. + 1100,- kr i levering


    profilbillede
  • #32   16. jan 2020 motorbøjler

    profilbillede
  • #33   16. jan 2020

    profilbillede
  • #34   16. jan 2020 dette billede er da jeg har hentet den i lade
    den så rimelig ud, monteret med udstyr, udstyr kan monteres efter aftale, ellers følger det selvfølgelig med


    profilbillede
Kommentér på:
Begynder motorcykel til en fornuftig pris

Annonce