{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.125 visninger | Oprettet:

Spørgsmål mht ikke godkendt pot på ny mc {{forumTopicSubject}}

Hej.
Har ofte tænkt på en ting.
Min Suzuki jeg købte i 2018, det var en såkaldt yoshimura edition. Da jeg skulle igennem Tyskland sidste sommer kigger jeg på potten, ser at der ingen ce mærkning er men tilgengæld er der en klistermærke bagpå der nævner at den kun er til banebrug.

Hvis man havde været ude i god tid, ville man så ikke have krav på at få en godkendt potte (de findes) til maskinen? Man må vel antage at en fabriks ny mc man køber på plader er lovlig.

Fik original potten med men stadig, de reklamere jo med yoshimura edition.


Kommentarer på:  Spørgsmål mht ikke godkendt pot på ny mc
  • #1   9. feb Hehe, er der direkte et mærkat med, kun til bane brug, på din gade cykel?
    Leveret fra forhandler/ importør? På plader?



  • #3   9. feb Korrekt, altså på bagpoten

    profilbillede
  • #4   10. feb DET er fandme et sjovt emne !!
    Jeg tror ikke potten er streetlegal, og er sikker på der er forskel på om en forhandler sælger og monterer en potte på en kundecykel. Eller de sælger en ny mc uden der medfølger udstyr der gør den lovlig at kører på.... Prøv at høre forhandleren smiley


  • #5   10. feb Du må så ikke bruge den i USA... eller i de stater der håndhæver disse krav. Jeg har samme model, dog fra 2019. Der følger også en db killer med, som kan eftermonteres. Jeg fik også den originale potte med, og har sat den på cyklen. Ikke fordi jeg er nervøs for at bryde støjgrænsen, men fordi jeg ikke havde kørt på motorcykel i mange år og var bange for at lave en begynderfejl... og vælte på potten smiley

    Det er Suzukiimportøren, Reinhardt, der står bag Yoshimurakampagnen.


  • #6   10. feb Den er heller ikke godkendt herhjemme Claus.

  • #7   10. feb Det var lige godt satans.


  • #8   10. feb Spurgte ved mch motorshow der sagde han de havde haft lidt problemer hvad det så skal betyde.

    Yoshimura edition er ikke kun i Danmark men i alle lande der har en Suzuki forhandler efter hvad jeg har set ihvertfald. Kigger man på deres hjemmeside så den godkendt den der sidder på modellerne nu.


  • #9   10. feb Hvis du har en dB killer i, så larmer den jo ikke legering du får næppe problemer.
    Jeg synede min gamle r1er med komplet arrows system. Spurgte synsmanden om det var for meget, han vippede gassen et par gange og sagde at den måtte larme meget mere.


  • #10   10. feb Men hvis den er solgt som gade klar med den potte, så må der jo forelægge en skrivelse hos importøren som du kan få med når du køre.

  • #11   10. feb Med en bøvler tysk betjent nede på auto strada'en kan man så nemt havne i saksen med en sådan støjdåse.
    Ja det kan man også ved de danske synsmænd, de er bestemt ikke lige nemme alle sammen.
    Kørte for en 5 år siden min gode gamle XTZ750 til syn, den havde en fin Gianelli udstødning med en DB killer i. Den lød som en symaskine svøbt i en edderdunsdyne.
    Men nej den gik altså ikke fister! Trods der ikke er krav om at udstødningen skulle være E godkendt for så gamle motorcykler, ja så dumpede den sgu.
    Han var helt uden for rækkevidde og gad ikke stå og diskutere med ham, heldigvis havde jeg den originale udstødning og en ekstra bunke 100 kr. sedler.

    Man burde sgu på din Suzuki kunne få en "bytter" så den var lovlig som solgt, men på den anden side så skifter gud og hver mand jo gladeligt til en "brøl potte" ... ja også mig selv. Når den originale er medleveret har man jo altid den til dårlige tider.


  • #12   10. feb #11 Når du "ikke gider" at diskutere med en synsmand der helt åbenlyst ikke kender de regler han skal lave sit arbejde ud fra, og bare smækker hælene sammen og gør som geniet forlanger (og endda betaler ham ekstra!) er det sgu svært at have medlidenhed med dig! Du skulle jo have klaget over keglen, også for dem der kommer efter dig, ikke bare for din egen skyld. Det må være hårdt at være SÅ doven smiley

  • #13   10. feb Tom nu siger jeg noget der virkeligt pisser dig af smiley
    Jeg har flere penge end tid når det kommer til den slags.
    For de 250 kr. det kostede gad jeg ikke skulle til klage her og der.
    Ville meget hellere blot have synet grisen så den nye ejer kunne køre afsted mod solnedgangen.
    Men godt du fandt noget du igen kunne få ondt i røven af og brække dig i endnu et indlæg. Tal med nogen om dine problemer, det nytter ikke noget læsse dem ud på et udemærket forum der handler om motorcykler.


  • #14   10. feb #13 Bevares, du plejer jo ellers nok at kunne klage! Du har vel brugt din kostbare tid på at skifte udstødning for at tilfredsstille din ven synsmanden, så det argument lyder lidt hult! Men du har sikkert ret, det har du jo altid, siger du smiley

  • #15   10. feb Pot og motorcykler er generelt et No-Go! smiley

  • #16   12. feb Min ebay Kina potte giver hverken bøvl i Sverige, Danmark eller Tyskland smiley

  • Strøm
    Strøm Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 13
    #17   12. feb # 15 lige mine ord, hahaha.
    men alt hvad der er sjovt er vel snart ved at være forbudt - eller noget


  • #18   13. feb Jeg havde for nogle år siden en Fireblade med en yoshimura cabon only for race, og uden CE. mærkning der var heller ikke mulighed for montering af Db. killer. Jeg havde kun Firebladen 1 år nåede ikke at afprøve det tyske politi´s evne til at inddrage nøgler til MCér der larmer for meget. Såhvidt jeg er informeret kan udstødninger der ikke har CE. mærkning synes.

  • Kåre L
    Kåre L Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 37
    #19   15. feb Bedst af alt er, at potten ikke må bruges på danske baner under alm. træning pga. nabohensyn. Hvis det var sandt, at højere lyd gav højere fart, var der jo ingen af om, der nogenside kom omkring en gammel Land Rover.


Kommentér på:
Spørgsmål mht ikke godkendt pot på ny mc

x