1.527 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Kørsel med mc med dk plader i Guds land Kørsel med mc med dk plader i Guds land

Hej venner
Har I erfaring med at få fragtet egen mc med danske nr. plader til USA i en længere periode. Min hustru og jeg ønsker at køre USA igennem på 80 dage (visum gælder i max 90 dage) og vi kan ikke rigtig finde et svar på om vi må trille rundt der ovre på dk plader. Selvfølgelig ved vi at forsikringerne skal være i orden.
Mange hilsner
PM

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af elpære 250 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.250 kr.
  • Cleaning 205 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Samling af ikea kommode 700 kr.
  • fjerne ukrudt 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kørsel med mc med dk plader i Guds land
  • #1   26. feb 2020 Jeg følger en engelsk YouTuber som havde importeret sin egen Ford GT til usa, det giver en del bøvl med Polisen da det er en fremmed nr plade og de fleste betjente ikke kender til deres egen turistvisum for køretøjer så forbered dig på at skulle forklare det :), jeg har lige skimtet et par af hans videoer fra hans usa tur, desværre kan jeg ikke finde et link eller navnet på den virksomhed som hjalp ham med selve importen processen, jeg ved dog han nævner dem før eller siden men der er flere timer at se igennem smiley

• #2   26. feb 2020 Spørg Harley klubben, de har haft flere ture derovre (på egne cykler) første gang i 2003 til HDs 100 år jubilæum.

Check deres hjemmeside http://www.hdc.dk/ eller Carsten Bøttern på facebook https://www.facebook.com/profile.php?id=100000513960273

• #3   27. feb 2020 Min tidligere kollega har gjort det flere gange, og politiet var bare nysgerrige for at høre hvilket land de kom fra...

• #4   27. feb 2020 Ingen problem jeg har gjort det 4 gange. Dog kan det være en lidt tung proces mht ind/udfortoldning af mcen samt det grej i evt sender med den.
    Vi har købt forsikring ved et Canadisk selskab, da din egen forsikring ikke gælder derovre.
    Hvor er du fra i landet ?

• #5   27. feb 2020 Tusinde tak alle sammen for jeres svar ??.
    Til dig Michael: du spurgte hvor jeg bor. Jeg bor på Sj. Odde. Jeg vidste heller ikke, at mit danske forsikringsselskab ikke kan dække i USA. Jeg vil undersøge hvilke vilkår det Canadiske selskab stiller.

Jeg vil også kontakte Harley klubben som anbefalet af dig Per.

Det vil være så fedt at køre den tour på min egen mc.

Mange hilsner
    PM

• #6   27. feb 2020 Det er lovligt og min makker Finn har vidst gjort det 2 gange.
    MC med fragtfly fra Hamborg og så selv med en anden flyver, og husk de rigtige papirer.

• #9   28. feb 2020 Jo lettere, men også meget dyrere, her får du en mc du kender, de dæk du kender osv.
    Papirarbejdet skal være 100% korrekt, ellers risikerer du ikke at kunne få din mc med hjem igen.

• #10   29. feb 2020 Lettere og lettere -- til en 15-dages mc-tur her i høst kontaktede jeg pr email EagleRider i Howard Beach nær JFK om deres udvalg af mellemstore Honda m.fl.. De svarede aldrig, og inden jeg fik ringet dem op i stedet, fblev eg tilbudt at låne en VF1100S som min egen kvit og frit af en anden på mailing-listen, der boede lidt længere ude på Long Island og skulle til samme træf smiley

Sågar med samme, derovre lidt sjældent anvendte Metzeler radialdæk, blot med en typisk amerikanervindskærm, der varmede benene vel rigeligt på de varmeste dage. Det gik dog an og rigtigig nok skønt at køre en +4.000 km-mctur på en mc, jeg kendte ud og ind. Kunne også fristes til at tage egen mc med til en tur på 3-4 uger eller mere smiley

• #11   29. feb 2020 Helt klart, kan du leje en mc privat, så er der det aller smarteste, bare den så ikke går i stykker eller noget, så har man jo en helt anden situation.

• hakon R
    hakon R Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 19
    #12   4. mar 2020 Hvad er prisen ca. for at få en voksen MC frem og tilbage ? Fly lyder dyrt !

• #13   4. mar 2020 Fragtfly kører med andre priser.
    Skal lige spørge mig for.

• #14   4. mar 2020 1996
    Kr 12.000 tur/retur

Kommentér på:
Kørsel med mc med dk plader i Guds land

Annonce