{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki vl800 volucia
  • #1   6. apr 2020 yamaha alti alti:);)

  • #2   6. apr 2020 Jeg har lige sat min Volusia fra 06. Det er den mest stabile mc jeg nogensinde har haft (71 år gl). Alt efter, hvor rolig du er på hånden, min var med indsprøjtning, går den fra 17-22 km/l. Smækker du den op på 150 med bagage, ryger den hurtigt ned på 12.
    Jeg modificerede luftfilterkassen og monterede K&N filterelement, som gjorde en verden til forskel. Jeg skar fronten ud af dækslet til kassen og monterede et pyntedæksel over, med afstandsbøsning, så der er et gab på 10 mm. Den skal have åndedræt. Passer du den holder den evigt.


  • #3   6. apr 2020 tror gerne det er en god mc men en dragstar slider du aldrig op medmindre den ikke er vedligeholdt. mere moment lig med bedre bundtræk og bedre økonomi med tungt læs

  • #5   6. apr 2020 Min kører også lige omkring 20 km/l

  • #6   8. apr 2020 Suzuki Intruder motoren som sidder på VL800 er meget bedre bygget end XVS1100. De er fyldt med fejl lige siden Virago kom til markedet... Så vil ikke tænke i kubik, men byggekvalitet.

    Suzuki har lukket kardan konstruktion, det er et stort plus når man har et kardan træk.

    Jeg er ikke enig med LilleKim, jeg har i hvert fald en helt anden erfaring med XVS1100 jeg selv har haft, der stod som et velbevaret bolsche. Tons af fejl heletiden på elektronikken og en syg starterkobling der ikke kan blive fejlfri. Alt for dyrt at holde den kørende. Mislyde og mc ferier der gik i vasken flere gange. Fejl der går tilbage til Virago XV750-1100. De er meget kendte for sygdomme, men deres ejere forsvarer dem (naturligvis).

    XVS1100 er til trods for sin motor størrelse ikke en lav-rpm motor. Den er overkvadratisk og vil gerne op i omdrejninger, hvilket igen stammer fra Virago konstruktionen/ kørekarakteren. Det passer bare dårligt til cruiser stilen.

    På XVS1100 har den en kedelig resonans ved kraftig acceleration, som testkørere også bemærkede på maskinen, hvilket skyldes en svag bagsvinger opbygning. Det sitre i fodhvilerne og man mærker det ret tydeligt.

    Flot design har Dragstar, men en syg åben kardan konstruktion gør, at du med garanti får vrøvl hernede. Skidt og vand pisser ind igennem en skrabe ring der ikke tætner for skidt, men er delvis åben. Dernæst en fjeder på skraberingen som over tid skær sig igennem gummiet og barberer en fed ridse ned i din kardan aksel.

    Skal du have dragstar, er XVS650 bedre da den har oprindelse fra Virago 535 som er meget driftsikker. Den er bare under poweret og lavt gearet.

    Gå efter Suzukien, hvis det er valget mellem de to, det er mit råd. Jeg vil anbefale dig Honda...


  • #7   10. apr 2020 Tak Kjøller det blev suzuki vl800 volusia

Kommentér på:
Suzuki vl800 volucia

Annonce