{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.818 visninger | Oprettet:

Motorcykeler som stiger i værdi !? (Helst sportsmodeller) {{forumTopicSubject}}

Hej.
Hvis man interesserer sig nok for det, og køber de rigtige modeller kan man i dag tjene penge på ure, whiskey, vin, mønter, you name it.

Hvis man køber de rette motorcykler vil de også stige i værdi.

Kan du lokkes til at skrive hvilke modeller du påtænker vil stige i værdi mest over de næste 10-30 år fx. (Helst sportsmodeller)

Jeg tænker:
Suzuki GSXR 1986 LTD
Suzuki GSXR 1989 RR
Suzuki GSXR 1994 750 SP

Har Honda og Yamaha lavet noget lignende? - Hvad ja, hvad hedder de modeller? - OG hvilket årstal blev den lavet?

Jeg er knap så interesseret i Lauge Jensen motorcykler osv. over 200.000 kr. Da det er ude for min rækkevidde.
Men hvis du har lyst så skriv dem da på listen.

Jeg glæder mig til at høre jeres inputs! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte to stikkontakter og tilkobling af en yderligere stikkontakt med lyddæmper. Desuden tilkobling af tre spotlys. Jeg laver selv huller til spot og køber materialer. Hvad er prisen? 1.500 kr.
  • Hækkeklip 750 kr.
  • Tilslutning af elkomfur 600 kr.
  • Trimme træer til 1.000 kr.
  • I need someone to fix the light cables (remove one and install 3 others) 730 kr.
  • Opfyldning af sand i højbede 890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motorcykeler som stiger i værdi !? (Helst sportsmodeller)
  • #1   21. apr 2020 Hmmm. Det må være en baneracer. En specifik cykel, der har vundet et stort løb. En alm MC vil ikke holde prisen,

• Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

Emner: 11 Svar: 274
    #2   21. apr 2020 Honda CBX 1000 koster vist mere i dag end da den kom på gaden.

• #3   21. apr 2020 Honda RC30 - 750ccm
    Honda RC45 - 750ccm
    Honda NC35 - 400ccm
    Yamaha OW01 - 750ccm
    Yamaha OW02 - 750ccm

• #4   21. apr 2020 Hmm.. lidt retro artigt men MC’en der stadig fås.. og som kun vil stige..!! smiley
    alt der står Bultaco på.. (de originale)
    Montessa Honda..!
    Yamaha WR426..
    eller alt m to hjuls træk..!
    Kawasaki Z1R-TC..!
    BMW K1 (BMW’s sorte får)hadet dengang eftertragtet idag.. smiley
    Alt MV Augusta..
    Laverda’er..
    Og endelig kronen på værket..
    alt der står Maico på..

Og selvom det r over budget..:
    https://www.dba.dk/byd-hornsleths-ducati/id-1000704878/
    Og MTT YK2 smiley

Held m projektet.. smiley

• #5   21. apr 2020 Jeg tror ikke nogle af de nævnte gsxr cykler bliver penge værd. Med mindre de er sprit nye.
    Vil du have en suzuki sports cykel så er der nok kun rg500.

• #6   21. apr 2020 Måske er det lidt vovet at nævne sin egen motorcykel, men mit bud er en Husqvarna Nuda smiley

• Essob
    Essob Tilmeldt:
    maj 2010

Emner: 6 Svar: 188
    #7   21. apr 2020 Kig på DBA, specielt her om foråret er der rigtig mange hvor ejerne mener cyklerne er belagt med 24 karat guld og sætter priserne derefter smiley

• #8   21. apr 2020 #6: tvivler.

En original Ducati 916 eller M900.
    1992 Fireblade.
    ZXR750 RR. Muligvis også en ZX7-R

• #9   21. apr 2020 Kreidler RS og RMC-S

• #10   21. apr 2020 Denne her bliver penge værd smiley

profilbillede
  • #11   21. apr 2020 Kawasaki GPZ 750 Turbo

• #13   22. apr 2020 #10 HC
    Du er og bliver Kawa mand....:D:D:D
    Har du egentlig prøvet/overvejet at købe en ZZ-R 1400, de er efterhånden nede i et fornuftigt prisleje.
    Jeg er selv lidt i samme boldgade, har aldrig glemt min ZZ-R 1100, fantastisk maskine.

• #14   22. apr 2020 En rettesnor er, det der var dyr fra ny og derfor ikke blev solgt i store tal bliver ofte en fornuftig investering.
    Men de fleste japanere bliver fremstillet i store mængder, så selv om nogle af dem høre til i den høje ende prismæssigt, vil de næppe være en god investering.
    Der er en der har nævnt den mc jeg ville købe, hvis jeg var ung i dag BMW K1. Den mest klumpe dumpede og klodsede mc BMW har lavet. Men det er kram og kører fantastisk godt. Den kan findes til fornuftige penge endnu. En anden BMW som er et godt emne er BMW R100R Mystic den sidste 2 ventilede luftkølede. Den kører fantastisk og kan langt mere end de fleste har kørerevner til smiley .
    Er du under 45 så vil de to med garanti være med til at give dig et afkast der er bedre end din pensionsordning............ og så er den skattefri smiley

• Claus L
    Claus L Tilmeldt:
    aug 2006

Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 233
    #15   22. apr 2020
    Alle 6 cyl motorcykler der er lavet frem til ca 1985.. ( hvilket vil sige få )

Første årgange altid højst i værdi..

• #16   22. apr 2020 BMW K1
    Honda CBX1000

som er tidligere nævnt

Tænker også Kawasaki z1000 / H2 osv fra 70'erne

• #17   22. apr 2020 En original Nimbus Sport fra efterår 1936 til og med 1939 . Nå - okay nok ikke lige den slags sports cykel du leder efter. Men den holder både mekanisks og prismæssigt. både til dig og dine børnebørn.

• #18   22. apr 2020 RD 350, de falder ihvertfald ikke.

Overvejer at fyre den af og købe noget andet legetøj smiley

• #20   22. apr 2020 Yamaha R7, men den er nok et stykke over dit budget, og der er heller ikke så mange af dem, men det er en fed cykel.

Måske en Suzuki RG500 kunne være noget

• Rolf L
    Rolf L Tilmeldt:
    nov 2012

Følger: 2 Svar: 8
    #21   22. apr 2020 Kawasaki Z 900 fra miden af 70. Jeg har set dem til salgs for 140000kr.

• Lars J
    Lars J Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 2 Svar: 3
    #22   22. apr 2020 Honda CB1100R 1981-83, produceret ca 4000 stk, og aldrig officiel exporteret til USA

• #24   22. apr 2020 Jeg ville nok købe en helt ny som ikke produceres i højt stykantal og så få den leveret i transportkassen og så lade den stå i kassen til den skal sælges.
    De kan selvfølgelig give problemer med indregistrering om måske 20 år, for til den tid hersker der helt sikkert andre regler. smiley

• #25   22. apr 2020 BMW 90 S, BMW R 100 RS. 90S er allerede nærmest ubetalelig, men jeg tror at RS vil følge efter. Den MZ ETS 250 jeg købte for 995 kr. bliver i dag solgt for 5000 til 8000 EUR. Jeg tror der kan laves en forretning ud af at sende MZ til tyskland.

• #26   22. apr 2020 #17 Der er en 37'er til salg i Classic Bike til 15.900 £ svarende til 135.000 kr. Da jeg var ung var valget mellem en MZ eller en Nimbus, når man kun havde SU til at betale med....

• #27   22. apr 2020 @ Edvard - det var altså også kongevalg..!

Jeg havde desværre ikke råd til nogen af delene..
    Rasser havde en gl. grøn håndmalet BSA der krævede et spark fra en hest for at starte..
    og Flemming havde en nimmerdreng med sidevognsgearing der sang ud over stepperne..
    Så jeg måtte ‘låne’ naboens Lambretta 2 en halv’er (efter kl 21 hvor de var gået i seng) for at kunne følge m drengene.. smiley smiley smiley
    (Det stod på hver we en hel sommer uden nogen opdagede noget som helst, - jeg kom aldrig benzin på og den blev efterladt beskidt og rygende varm tidlig lør og søndag morgen på sin plads i naboens carport..)

Jiiiisus... en fed sommer..!! smiley
    (Oss den.. smiley )

• #28   22. apr 2020 smiley

• #29   22. apr 2020 Spændende læsning. Men, hvis det skal holde vand rent økonomisk, skal værdiforøgelsen være bedre end af sætte pengene i banken. ??

• #30   22. apr 2020 #29
    Det koster 0,75% at have pengene stående i banken pt .......

• #31   22. apr 2020 Yamaha RD 500

• #32   23. apr 2020 Her kommer et vovet lang skud ^^ !!

Kawasaki's meget "oversete" z750 S 05 - 06
    Jeg har haft fornøjelse nok efter 3 år med en, at den er fast inventar resten af livet! Der er reservedele nok sku jeg mene, da Kawasaki's 750 03 - 06 passer på.
    Der kan skiftes dvs f.eks zx6r 636 04 - 09 og z1000 03 - 06.
    F.eks : forgaffel Upsidedown Og bagsvinger + støddæmper swap! I kan godt hører fremtidsplanerne ikke haha!
    Har endelige fået fat i et undertail udstødningen Fra Z750 03 - 06. "Har kigget jævnligt de sidste 3 år! Men tilbage på sporet :

TJEK linket : https://www.motorcyclenews.com/bike-reviews/kawasaki/z750/2003/
    Scroll ned til bedømmelser og vurdere selv smiley

Min runder 100000 i år!
    Dette er en Sport // turing
    Jeg mener den dækker perfekt de 2 verdener "dog med upsidedown forgaffel fra z1000 og komplet bagsvinger fra zx6r 636en
    Så er den klar til at vise dig verden smiley

Det min begrundelse for ihvertfald de holder prisen pænt ^^

profilbillede
  • #33   23. apr 2020

profilbillede
  • #34   23. apr 2020 #32
    Hvornår mener du brugtprisen på din fantastiske maskine overstiger nyprisen ??

• #35   23. apr 2020 #32: Så du mener, at hvis man laver en konstruktiv ændringen af den MC, så bliver den god?
    Men det er bestemt ikke en fremtidig klassiker, som stiger i værdi. Ja, den er overset, god og alsidig. Men det er dens konkurrenter også.

• #36   23. apr 2020 #34
    Hvor nævner jeg dog noget ang nyprisen. ^^ ?
    Jeg nævner at holde prisen.
    At jeg satser på den kan sælges for omkring tilsvarende pris i fremtiden.

Og kan godt skære det ud!
    Købte en Maxi 2 gear for 17 år siden for 750 kroner og en kasse bajer.
    Tjek prisen for dem idag, den står jo fint og tjene penge i værkstedet.
    Jeg går også ud fra det er det trådstarter mener.

• #37   23. apr 2020 #36

Sikke du puster dig op smiley

Kan da også godt skære det ud i pap hvis det er det du bedst forstår.

Hvilke motorcykler STIGER i værdi ???

At du har købt en billig maxi eller er super glad for din mainstream knallert er jo fløjtende ligegyldigt i denne sammenhæng...

Hvad for en specifik mc kan købes idag og altid sælges med overskud ???

• #38   23. apr 2020 #35
    Nej det rent kosmisk for mig.
    Kan ikke fordrage firkantet bagsvinger samt forgaflen der vender "forkert"

Jeg har ikke læst nogen som helst indlæg ud og trådstarter og for mig lød det på en maskinen der kan holde prisen og måske forøges.

• #39   23. apr 2020 #36 En Brough Superior. Den kan købes i dag, og prisen går kun opad...

profilbillede
  • #40   23. apr 2020 #37
    Hold da op XD
    vælter du også når det blæser?

• #41   23. apr 2020 Jeg fik for en 10 år siden en gammel Suzuki gt 380, det kunne da være lidt sjovt hvis den steg i værdi.
    Jeg er dog bange for at det nok mest er gt 750 og gt 550 der bliver de eftertragtede.
    Jeg håber da også min noget "nyere" zxr750r k1 kunne stige lidt men det ser også ud til at det er zx7rr N modellen der vinder der.

Hvis man kan finde en Yamaha yzf 750r/sp 93-97 kunne de måske stige lidt.

Som jeg forstår på tråd starter er det at finde en cykel som nærmest er værdiløs nu men om 5-10-15-20år pludselig er liebhaver/samler objekt?
    Lidt som 2cv, jagtvogn, mehari, vw t2 osv? da jeg tog kørerkort fik man dem kastet i nakken, ingen ville eje dem, nu bliver de ikke sådan bortgivet mere.

• #42   23. apr 2020 #41: GT380 er også begyndt st kravle op i pris.
    Når de større modeller bliver for dyre, begynder folk at lede efter de mindre og billigere udgaver.
    Det ses også med Kawasaki Z650

• #43   23. apr 2020 Jeg tror Yamaha's TRX 850 kunne gå hen og blive en klassiker i fremtiden. Første motorcykel med en 270 graders krumtap. Den var ikke nogen salgssucces, så der er ikke mange af dem. De koster ikke det store på nuværende tidspunkt.
    Designet var uden tvivl en kopi af ducati, hvilket yamaha nok ikke tør gøre igen.
    Den er blevet lovprist flere gange for sine køreegenskaber, men grundet mangel på hestekræfter er der mange der modificerer dem. Det gør en original mere sjælden, og sikkert også mere værd i fremtiden.
    Jeg solgte selv min, da jeg ikke sad godt på den, og første gear var aalt for langt til min kørsel.

• #44   23. apr 2020 SPS modeller fra DUCATI
    KR1R fra kawasaki
    OW fra yamaha
    NR750 HONDA
    RC 30 + 45 HONDA
    men de er nok også de modeller hvor du er 10 / 15 år for sent ude.... de er allerede oppe i pris.
    og i runde tal, så skal du nok hellere investere dine penge i din gæld (hvis du har nogen), der er du garanteret et afkast hvergang du afdrager.
    Personligt samler jeg på de maskiner jeg ønsker mig, og min næste drømmemaskine er HONDA RC-30 / 45 men en 45 er næsten umulig at opdrive til menneskepenge

• #45   23. apr 2020 #43: Meget godt bud.
    Yamaha TDR250 er ved at være sidste udkald hvis man vil have råd til sådan en.

• #46   25. apr 2020 Der er altså forskel på (forhandler)salgspriser og så, hvad der reelt sælges for.
    Og hvis og når den store krise i verden og arbejdsløsheden et tidspunkt rammer og pengene bliver mindre for folk, så er det sommerhuse, biler og motorcykler, der ryger først.
    Jeg tror kun på dyre og megasjældne motorcykler som Yam R7, Ducati SPS modeller o.lign. måske kan være “en investering” på lang sigt.

• #47   26. apr 2020 Jeg ved det - men skriver naturligvis ikke hvilke her i tråden, så farer I andre jo bare ud og køber for næsen af mig smiley

Kommentér på:
Motorcykeler som stiger i værdi !? (Helst sportsmodeller)

Annonce