2.158 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

letsfetz
letsfetz
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Udlejning af MC (gerne Intruder / Marauder) i næste 1 eller 2 uger Udlejning af MC (gerne Intruder / Marauder) i næste 1 eller 2 uger

Hejså,

Jeg kunne godt tænke mig at leje en motorcykel i uge 25 og måske også uge 26. Gerne en Intruder eller en Marauder.
Jeg har tidligere ejet og kørt på en Kawasaki ZL600. Så noget i den klasse (chopper ca. 600-900 kubik) kunne være interessant.
Københavnsområde eller Sjælland fortrukne men hvis det rigtige kommer, tager jeg også til Fyn for at hente og aflevere.

Glæder mig til at høre fra jer

De bedste hilsner

Arnold

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udlejning af MC (gerne Intruder / Marauder) i næste 1 eller 2 uger
  • #1   12. jun 2020 Du kan leje min VT 1100 - 1000kr. pr. dag, minimum 14 dage, depositum 35.000kr. Ødelægger du noget har du købt den for de 35.000kr. smiley

• letsfetz
    letsfetz Tilmeldt:
    jun 2020

#2   12. jun 2020 Tak for tilbuddet Tom,
    Det er bestemmet en lækker kværn, men jeg bryder mig virkelig ikke om betingelserne. Og så synes jeg det er stjernehamrende dyrt med en tudse per dag, for 14 dage. Det er jo mere en enkelt dags pris. Så nej tak.
    Dbh
    Arnold

• #3   12. jun 2020 Tror ikke at du finder nogle som vil låne dig deres motorcykel til billige penge..

https://www.stevensmcshop.dk/udlejning.aspx

• #4   12. jun 2020 Køb en og sælg den igen når du er færdig med at bruge den, det er jeg overbevist om er den billigste løsning smiley

• letsfetz
    letsfetz Tilmeldt:
    jun 2020

#5   12. jun 2020 @TheMan: Det er præcis der, hvor jeg har mit bud fra: når man lejer i hele 2 uger, burde prisen være tydeligt under 1000 kr pr dag. Desuden kræver de 7000 kr i selvrisiko, ikke 35.000 kr! smiley

@Bertil: ja, det er nok det, tom forslår i virkligheden.

Er der andre bud?!?

• #6   12. jun 2020 Du spurgte, jeg svarede, og det er vel ikke urimeligt dyrt. Jeg har ikke kasko, har jeg aldrig haft på nogen MC, og da jeg ikke kender dig er det vel fair at du som udgangspunkt betaler hvad den kunne sælges for???
    PS. Det er selvfølgeligt med fri km. Du får nemlig ondt i røven af det sæde der er på nu, så du kører nok ikke så langt smiley

• #7   12. jun 2020 Har en Honda rebel 250. Den kan du købe for 12000 og sælge igen når du færdig med den ?? kun kørt 7400

• #9   12. jun 2020 Har en CB500 fra 2005, den kan du leje for 5.000 i 14 dage, men du skal smide 20.000 forud og får så 15.000 tilbage når du afleverer.
    Der kommer helt nyt bagdæk på inden den kommer ud og køre.
    40787875

• #10   12. jun 2020 Jeg har en vs 750 intruder (se mit album). Kan som udgangspunkt godt undvære den i de to uger, men jeg ved ikke lige hvordan man løser problemet vedrørende evt. fartbøder og skader på cyklen i perioden, samt forsikring..

• #11   12. jun 2020 #10 Nemlig. I de fleste forsikringsbetingelser står under kasko:
    "Følgende dækkes ikke
    .....
    • skade, der sker, mens motorcyklen er udlejet."

Så hvis der sker en skade er der ingen anden dækning end den lejeren kan give.
    Og i og med, at man ikke lige kan tage en kreditvurdering eller for den sags skyld gider bøvle med en advokat for at få pengene hvis der sker noget - ja så bliver betingelserne et sted som her at man lægger cyklens værdi som depositum.

Det er så bare heller ikke nok....

Hvis der sker en ansvars skade - som er dækket - så vil der være en selvrisiko der skal betales. Og ejeren af motorcyklen ryger nogle trin op på skalaen, og skal de næste år betale mere i forsikring - det skal også dækkes for at holde udlejer skadesfri.
    Så jeg vil faktisk mene at cyklens værdi + selvrisiko ved ansvarsskade + værdi af annicitetstab ved forsikringen + leje er det mindste beløb man skal tage i depositum ved udlejning for ikke at risikere at ende med håret i postkassen.

Og ja skader sker selvfølgelig kun for andre - men det hænder at vi selv eller den man lejer ud til er "andre".

• #12   12. jun 2020 Jeg er med på at det følgende grænser til forsikringssvindel..
    Hvis man laver en købsaftale på den MC man lejer, og undlader at omregistrere, det har man jo 3 uger til helt lovligt.
    Så er det vel ikke "sælgers" problem hvis lejer laver en skade.
    Fartbøder mm kan man også trygt overlade til ordensmagten at inddrive ved den nye ejer.
    Spørgsmålet er så bare om man når at blive bekendtgjort med diverse fartbøder, inden lejeforholdet bringes til ophør.

• #13   13. jun 2020 ....så må man da håbe at "udlejer" ønsker at købe sin cykel tilbage efter de 3 uger....
    Men det er da en smart måde at få solgt sin cykel på.
    Pengene i hånden og en købskontrakt - så er den ged barberet.
    Og 3 uger efter "Hvem er du? Nej - jeg er ikke interesseret i at købe en MC".

• #14   13. jun 2020 Jeg ville aldrig låne min mc ud til en fremmed, kun mekaniker.
    Alene det ny mand på fremmed mc giver altid lidt mere usikkerhed og slitage på maskineriet + nogle mennesker er bare sindsyge når de kører mc !

• #15   13. jun 2020 Nemlig - da jeg kørte i klub havde vi en vane med at bytte MC'er så man kunne prøve hinandens, og så kørte man en tur sammen.
    Og i respekt for den andens MC kørte man selvfølgeligt pænt.
    Men en dag byttede jeg med en som tæskede min MC så meget at jeg simpelthen var bange for at vi ikke kom hjem. Aldrig har jeg set en køre så råddent - og så på en lånt/byttet MC.
    Det fik mig til at forstå at referencerammer er forskellige. Og siden har ingen anden end mig selv siddet på min MC.

• #16   13. jun 2020 Tror sgu det er en troll drenge. Profilen er oprettet i går og har ikke været online siden.

Hvis han bad om at leje jeres koner uge 25 og måske uge 26 tror jeg han fik flere positive svar.... og er der kontrakt på udlejningen er der også styr på buler der kommer senere

• #17   14. jun 2020 Per: Måske har du en pointe... Men lige omkring kontrakter mellem private, der er den udfordring at man godt kan sikre sig juridisk, men hvis man får brug for at håndhæve den aftale så skal det ske igennem restsystemet som kan være noget bøvl. Hvis man så der ender med at få ret risikerer man stadigt at skulle slås meget for at få sine penge - det kan godt være at modparten bliver dømt til at betale, men hvis han/hun ikke vil så skal du efter vedkommende igen.

Derfor - kontrakter mellem private kan være gode til at afklare juridiske detaljer, men det er altid noget bøvl (og ikke så meget værd), hvis disse kræver betaling mellem parterne efter der er opstået en konflikt.

• #18   15. jun 2020 joew, nu tænkte jeg på bløde buler hvis man lejer konen ud smiley Der er vist noget med man skal kræve en DNA test snarest muligt, går der mere end et års tid er man "far" uanset hvem der har leveret

profilbillede
Kommentér på:
Udlejning af MC (gerne Intruder / Marauder) i næste 1 eller 2 uger

Annonce