2.158 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
17 Svar
Udlejning af MC (gerne Intruder / Marauder) i næste 1 eller 2 uger Udlejning af MC (gerne Intruder / Marauder) i næste 1 eller 2 uger
Hejså,
Jeg kunne godt tænke mig at leje en motorcykel i uge 25 og måske også uge 26. Gerne en Intruder eller en Marauder.
Jeg har tidligere ejet og kørt på en Kawasaki ZL600. Så noget i den klasse (chopper ca. 600-900 kubik) kunne være interessant.
Københavnsområde eller Sjælland fortrukne men hvis det rigtige kommer, tager jeg også til Fyn for at hente og aflevere.
Glæder mig til at høre fra jer
De bedste hilsner
Arnold
1 synes godt om
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
jun 2020
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Det er bestemmet en lækker kværn, men jeg bryder mig virkelig ikke om betingelserne. Og så synes jeg det er stjernehamrende dyrt med en tudse per dag, for 14 dage. Det er jo mere en enkelt dags pris. Så nej tak.
Dbh
Arnold
feb 2009
Følger: 3 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 657
https://www.stevensmcshop.dk/udlejning.aspx
nov 2008
Følgere: 62 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.105
jun 2020
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
@Bertil: ja, det er nok det, tom forslår i virkligheden.
Er der andre bud?!?
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
PS. Det er selvfølgeligt med fri km. Du får nemlig ondt i røven af det sæde der er på nu, så du kører nok ikke så langt
mar 2016
Følger: 1 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 4
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Der kommer helt nyt bagdæk på inden den kommer ud og køre.
40787875
jun 2014
Følger: 1 Følgere: 29 MC-er: 3 Emner: 26 Svar: 296
jan 2015
Følger: 1 Følgere: 18 Annoncer: 1 Emner: 4 Svar: 707
"Følgende dækkes ikke
.....
• skade, der sker, mens motorcyklen er udlejet."
Så hvis der sker en skade er der ingen anden dækning end den lejeren kan give.
Og i og med, at man ikke lige kan tage en kreditvurdering eller for den sags skyld gider bøvle med en advokat for at få pengene hvis der sker noget - ja så bliver betingelserne et sted som her at man lægger cyklens værdi som depositum.
Det er så bare heller ikke nok....
Hvis der sker en ansvars skade - som er dækket - så vil der være en selvrisiko der skal betales. Og ejeren af motorcyklen ryger nogle trin op på skalaen, og skal de næste år betale mere i forsikring - det skal også dækkes for at holde udlejer skadesfri.
Så jeg vil faktisk mene at cyklens værdi + selvrisiko ved ansvarsskade + værdi af annicitetstab ved forsikringen + leje er det mindste beløb man skal tage i depositum ved udlejning for ikke at risikere at ende med håret i postkassen.
Og ja skader sker selvfølgelig kun for andre - men det hænder at vi selv eller den man lejer ud til er "andre".
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 11 Svar: 455
Hvis man laver en købsaftale på den MC man lejer, og undlader at omregistrere, det har man jo 3 uger til helt lovligt.
Så er det vel ikke "sælgers" problem hvis lejer laver en skade.
Fartbøder mm kan man også trygt overlade til ordensmagten at inddrive ved den nye ejer.
Spørgsmålet er så bare om man når at blive bekendtgjort med diverse fartbøder, inden lejeforholdet bringes til ophør.
jan 2015
Men det er da en smart måde at få solgt sin cykel på.
Pengene i hånden og en købskontrakt - så er den ged barberet.
Og 3 uger efter "Hvem er du? Nej - jeg er ikke interesseret i at købe en MC".
nov 2008
Følgere: 62 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.105
Alene det ny mand på fremmed mc giver altid lidt mere usikkerhed og slitage på maskineriet + nogle mennesker er bare sindsyge når de kører mc !
jan 2015
Og i respekt for den andens MC kørte man selvfølgeligt pænt.
Men en dag byttede jeg med en som tæskede min MC så meget at jeg simpelthen var bange for at vi ikke kom hjem. Aldrig har jeg set en køre så råddent - og så på en lånt/byttet MC.
Det fik mig til at forstå at referencerammer er forskellige. Og siden har ingen anden end mig selv siddet på min MC.
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 923
Hvis han bad om at leje jeres koner uge 25 og måske uge 26 tror jeg han fik flere positive svar.... og er der kontrakt på udlejningen er der også styr på buler der kommer senere
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.299
Derfor - kontrakter mellem private kan være gode til at afklare juridiske detaljer, men det er altid noget bøvl (og ikke så meget værd), hvis disse kræver betaling mellem parterne efter der er opstået en konflikt.
mar 2016
Følger: 5 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 6 Svar: 923
Udlejning af MC (gerne Intruder / Marauder) i næste 1 eller 2 uger