{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
757 visninger | Oprettet:

Conti Road Attack 3 {{forumTopicSubject}}

Nogen der kender til Continentals ContiRoadAttack 3? Har siddet og kigget på forskellige sport touring dæk. Road Attack er måske lidt dyrere, men skulle have gode egenskaber... men så dukker der pludselig en video op med en tysker, hvor slidbanen på baghjulet ryger af ved 220 km/t på autobahnen! (Videoen er fra MotoVibes kanalen og han kører på en KTM 1290).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Conti Road Attack 3
  • #1   24. jun 2020 Kør selv med det. Og er meget tilfreds med der

  • #2   24. jun 2020 Har en kammerat der kører på andet sæt, han synes de er rigtige gode, helt ud til kamterne også gode når det er vådt. Og 220+ er prøvet af

  • #3   24. jun 2020 Tak for info. Der er stadig de fabriksmonterede Dunlop Roadsmart Sportmax 3 på min SV650, men fordækket er ved at være nede efter godt 12.000 km. Bagdækket er ikke tæt på slidindikatorerne endnu.

  • #4   24. jun 2020 Forstår jeg dig ret..?
    Du slider mere hårdt på fordækket end bagdækket..? smiley
    (Ingen af dækkene har været skiftet endnu..?)

    Det r Omvendt hos mig, - jeg skal være glad hvis bagdækket holder 12-15kilo.. eller Ca. 6 mdr.. smiley fordækket skiftes 1. Nov.. så det er skarpt til vinteren.. smiley


  • #5   24. jun 2020 fordækket bliver primært stresset mens det er oprejst. Og kontaktfladen er den del mindre.
    Det kan forklare at det er slidt mere på midten end bagdækket er på midten. Som vel er der man måler mønsterdybden.
    Men har aldrig selvt oplevet at mine fordæk blev slidt hurtigere end bagdækket smiley
    Sikker på du ikke kører med lige lovlig højt dæktryk?

    Ang tyskeren kan dækket meget vel have kørt stunt med lavt dæktryk og været udsat for en brænder eller to, og så have udviklet den fejl.
    Jo lettere et dæk er jo mindre styrke er der som regel i det tænker jeg. Ikke at jeg har personlig erfaring med det.
    har bare været motorsportsinteresseret siden første episode biker mice fra mars smiley


  • #6   24. jun 2020 Tyskens video er her: https://m.youtube.com/watch?v=ImWJbe-07as&t=61s
    Det var hans første tur på de nye dæk.
    Ang. mine egne dæk undrede det mig også, at fordækket er mest slidt. Jeg er genstartet med mc i høj alder og har ikke erfaring med slid, skift og holdbarhed af moderne dæk - endnu.
    Såvidt jeg ved har fordækket samme, bløde gummi på hele profilen, mens bagdækket har hårdere compound i midten. Bagdækket er en anelse kantet pga af ligeud-kørsel og ellers slidt til ca 0,5 cm fra kanterne i begge sider (chicken strips), men stadig med fin mønsterdybde hele vejen over. Fordækket har lidt bredere chicken strips men er stadig pænt rundt i profilen med en anelse cupping eller scalloping nogle steder.
    Dæktrykket er som anbefalet i bogen 2,25 og 2,50... sikkert med små variationer gennem det lidt over et år, jeg har haft mc'en.


  • #7   24. jun 2020 Har du fået stillet fjederen i hende?
    Ellers ku det godt tænkes hun var stram i bagenden.
    Har selv lige fået ny enduro kværn sidste efterår og har måtte justere forspændingen næsten helt i bund bagtil for at komme i nærheden af ok rider sag.

    Forgaflen var fin. Så forstår jeg bedre han solgte den med så få km på tidligere ejer. Og at fordækket er så slidt nu jeg tænker over det faktisk. Har ikke tænkt særligt over det, studsede bare en enkelt gang over jeg ikke synes det plejer at være så slidt efter 5000km på en fjervægt 2t knoldhopper.

    Jeg skal have en blødere fjeder i. Eller simpelthen skifte hele støddæmperen.
    Det er vist fordi den er godkendt til at køre med passager. Så er de jo nødt til at have en fjeder i der er til den hårde side for at den er en god mellemting mellem at køre solo og køre med lillemor på.

    Ved ikke om det ku være årsagen i dit tilfælde?

    Ang continental. Har googlet lidt men ikke fundet noget om recall af dæk med prod dato koden 0420. Har ikke set andre have problemer. Har du set hans update video hvor han har fået svar fra conti? uploadet 13. juni

    Jeg hælder mest til at dækket har kørt pænt varmt, tungt lastet på den 1300cc adventure bike, og så kørt 200 km/t over noget i stil med en lille bunke sikkerhedsglas tern der er efterladt fra en fender bender tidligere på dagen.

    Bare min mavefornemmelse. Har ikke lige noget konkret at basere det på. Men jeg ville ikke afholde mig fra dækket pga videoen alene i hvert fald.

    Man sku tro det er løgn, men jeg har også engang hørt om en rc36 der var sluppet gennem hondas kvalitetskontrol med en fejl smiley smiley


  • #8   25. jun 2020 Ang. affjedring så kan forgaffel ikke justeres. Den er nok til den bløde side. Bagfjeder har jeg vistnok sat til næsthårdeste spænding, trin 6 ud af 7 (vejer ca 80kg netto). Kører ikke med passager eller tungt læs.
    Jeg har set begge videoer. I den første er der en kommentar om, at den slags skader også er set med andre dækfabrikater. I opfølgeren nævner han, at Continental vil undersøge dækket i deres afdeling i Hannover. Jeg er heller ikke stødt på andre negative ting omkring RoadAttack 3. Generelt svinger folks vurdering af forskellige dæks holdbarhed meget. Det der "kun" holder 5.000 km hos den ene er nærmest uopslideligt hos den anden pga køretøj og kørestil osv.
    Der er en anden tysktalende youtuber, KurvenradiusTV, der tester og tæsker dæk på bjergveje i Schwartzwald (vistnok), som også er begejstret for RoadAttack 3.
    https://m.youtube.com/watch?v=IZF-EzWntKI


  • #9   25. jun 2020 Nu har jeg selv ejet over 30 motorcykler, og haft flere mellem hænderne.
    Men der gik lang tid før jeg begyndte at tage affjedringen alvorligt.

    Det seneste jeg husker er en gut på nærmere 100kg der har en forholdsvis lille maskine som han så har opgraderet støddæmper bagtil på. Til en mere justerbar og finere model.
    Jeg prøvede maskinen og tænkte hvad pokker er der galt her.
    For jeg havde prøvet maskinen med standard affjedring og der synes jeg den kørte fint når man rev den lidt rundt med mine knap 80kg.

    Jeg tjekkede om dæktrykket var i orden og om den var for lang den støddæmper bagi.
    Så bemærkede jeg at det stationary sag var nærmest ikke eksisterende, så kiggede ned og så han havde sat forspændingen næsten helt op.
    Han vejede altså kun ca 15kg mere end mig og kørte aldrig med passager eller oppakning.
    Og så mange G ku han slet ikke smide i den affjedring rund i svingene.

    Jeg spurgte om han ikk var ok med jeg lige justerede den lidt ned og prøvede om jeg synes den blev mindre, som om man sad på en maskine der kørte ned ad bakke, men som opførte sig som om man kørte op ad bakke... meget svært at sætte ord på.

    Det fik jeg lov til og pludselig kørte den som den skulle igen. Faktisk virkelig dejlig når man flickede den og i det hele taget bedre.
    Jeg spurgte om ikke han ku se hvor meget mere plantet den var når jeg zigzaggede på den og han sagde han også lige ville prøve en tur.
    Ka ikke huske om han lod den indstilling være til han solgte maskinen men han var i hvert fald glad for det længe.
    Jeg ville have sat den lidt blødere men jeg presser normalt også maskinen mere ved lave hastigheder, og har kørt så meget offroad at jeg ikke vil kompromittere at affjedringen er i sit sweetspot ved lavere hastigheder for den øgede stabilitet ved højere hastigheder.
    Jeg kan godt håndtere at bagenden danser lidt, også ved 200

    Vil ikke lægge hovedet på blokken og sige det er der den ligger.
    Men er ret sikker på setting 6/7 til en 80kg pilot uden bagage eller passager er den primære årsag til dit abnorme dækslid


  • #10   25. jun 2020 Tak for inspirationen. Jeg vil da gå ud og sætte spændingen et par klik ned, inden jeg skal på en længere tur i morgen. Sadlen på en SV650 er rimeligt hård i forvejen, så det kan måske gøre cyklen mere komfortabel. (Mener jeg satte spændingen op fordi jeg havde set og hørt en del om at standardmaskiner blev leveret med alt for blød bagaffjedring).

  • #11   25. jun 2020 Rettelse: forspændingen bagpå stod faktisk kun på 5 ud af 7. Så den har altså ikke været ekstremt hårdt spændt op.

  • Lasse N
    Lasse N Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
    #12   25. jun 2020 Bridgestone Battlax T31 er også et rigtig godt sporttouring dæk, jeg har været glad for det i de 8000 km jeg kørte på det

  • #13   25. jun 2020 Ja alle sport touring dæk fra de større fabrikker er vel ganske okay (T31, Road 5, Angel GT II, Metzeler Roadtec 1 osv, ja også Dunlop SportMax 3). Der var bare noget ved det helt enkle mønster i RoadAttack 3, der fangede min opmærksomhed. Og på trods af mønsteret beskrives det jo som fremragende i regnvejr... hvor andre producenter nærmest går amok med sindrige kanaler, fordybninger og andet hurlumhej for at lede vandet væk.

Kommentér på:
Conti Road Attack 3

Annonce