{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
614 visninger | Oprettet:

Daniel L
Daniel L
Tilmeldt:
11. jul 2020
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Hage tæt på hjelm? {{forumTopicSubject}}

Hej MC Galleri!
Jeg har købt mig en Shoei NXR/RF1200 i medium. Hjelmen sidder fremragende på hovedet og i kindpuder.
Jeg føler dog at "chinbar" på hjelmen er rimlig tæt på min hage. Jeg kan, hvis jeg skyder underbidet frem, ramme hjelmen. Hvis jeg trækker hjelmen helt tilbage vandret på hovedet, så kan jeg kysse chinbar? Er det normalt?

Mvh en ny motorcyklist ??


Kommentarer på:  Hage tæt på hjelm?
  • #1   11. jul 2020 Lyder som om du har fundet en dejlig hjelm der passer dig fint, - den skal sidde TIL.. smiley
    Hellere lidt til den stramme side når man handler.. smiley
    - men selvfølgelig må hagen ikke støde på hjelmen, heller ikke v motorvejskørsel, sådan forstår jeg dig heller ikke..


  • #2   11. jul 2020 Jeg har ikke underbid, men kan da også lige røre hjelmen med hagen, hvis jeg skyder underkæben frem. Det er på min Caberg flipup hjelm. På min billige MT fullface, kan jeg ikke ramme med hagen, kun med læberne, hvis jeg prøver.

  • Daniel L
    Daniel L Tilmeldt:
    jul 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #3   11. jul 2020 Henrik A - Ja den sidder dejligt tæt i selve hjelmen, men kan faktisk røre chin bar med mine læber når jeg har den på som den rigtig skal sidde, hvilket jeg måske tænker er lidt for tæt måske? smiley

  • #4   11. jul 2020 Nogle hjelmærker har forskellig skal-størrelser og det tyder på du har fået en med for lille skal.

  • #5   11. jul 2020 har du ikke en kæreste som du kan kysse på ??

  • #6   11. jul 2020 Hvis det r ubehageligt eller du får ‘Klaus’ af at have den på.. smiley
    må du en skal størrelse op.. (@ Matthias) eller skifte mærke.?

    En subjektive ting..!
    (Kæresten ville sige det r en ‘subjektiv føøølelse’.. smiley )


  • Daniel L
    Daniel L Tilmeldt:
    jul 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #7   11. jul 2020 Ja den må jeg lige vende med fruen ?? - har prøvet Large og den var for stor i selv hovedet. Kunne vrikke den for meget fra side til side. Den sidder som hånd i handske i selve hjelmen. Kan stikke en finger op mellem hage og mund. er det ikke fingerreglen sådan ca.? smiley

  • #8   11. jul 2020 Umiddelbart lyder alt til at være fint..
    Men det er jo dig der skal køre rundt m gryden.. smiley


  • #9   11. jul 2020 Kan det tænkes, at du bare skal skubbe hjelmen længere ned i panden, så toppen af synsfeltet flugter med øjenbrynene?
    Der er jo nogle, der har tendens til at sætte hjelmen (cykelhjelmen f.eks.) således at panden næsten ikke er beskyttet.


  • #10   11. jul 2020 Har både en shoei XR 1000 og XR 1100, 1000'eren sidder tættere på mundtøjet end 1100, og de er samme størrelse, så der er store forskel på hvordan de passer, selvom det er samme mærke.
    Men jeg ville ikke være nervøs for at bruge den, hvis den passer godt alle andre steder, du må bare huske at børste tænder inden du kører en tur smiley


Kommentér på:
Hage tæt på hjelm?

Annonce