{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.091 visninger | Oprettet:

Tomi J
Tomi J
Tilmeldt:
16. mar 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Suzuki SV 1000 S, hvad skal jeg kigge efter? {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Jeg solgte mit MC ca 10 år siden, og overvejer nu at købe 2005 Suzuki SV 1000, kørt 50000km
Har den model nogle typiske fejl, som jeg burde undersøge før køb?
Hvad skal jeg generelt spørge og kigge efter, når jeg møder sælger? (privat)

Jeg har ingen forstand på maskiner, så alle tips og input er velkommen.
Kan desværre ikke tage nogen med som kender motorcykler.


Lokale nyheder til DIN by
Du kan læse alle lokale nyheder fra Hadsund på url] https://vores-hadsund.dk// // Vores Hadsund[/url] Vores Hadsund er den nye lokale ugeavis som leverer lokale historier til lokale mennesker

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki SV 1000 S, hvad skal jeg kigge efter?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.850
    #1   5. aug 2020 Der er ingen deciderede problemer med dem. Kig kædekit efter, dækslid, bremseklodser og den slags.
    Den må IKKE dryppe olie fra nogen steder...

    Typiske fejl, er utæt slavecylinder. Manualen siger den skal have frisk væske hvert andet år - det skal halveres, så mindst hvert år... Ingen gør det.
    Utæt bagerste samling mellem forrør og mellemrør er også meget normalt. Pakningen koster 110 kroner og tager 1 time at skifte.

    Affjedringen må ikke være utæt. Forgaflen må ikke have rustpletter på kromen - så skal du bare finde en anden.
    Bagdæmperen bør man skifte uanset hvad, for den har alderen imod sig. En erstatning (YSS, Wilbers eller Nitron) koster ca 2500, og gør en verden til forskel for køreegenskaberne.

    Olieskift for hver 6000 km, og ventil kontrol for hver 24.000km - og det SKAL være gjort på den. Har han ikke kvittering eller bevis på det er gjort, så skal den ca 3500 ned i pris. Det er prisen for at få det lavet på værksted.

    Har du link til annoncen?

    Husk på at en 05 har sort stel.
    Har den du kigger på, gråt stel, så er det en 03 eller 04 - og så bør den koste under 33.000 alt efter udstyr.


  • Tomi J
    Tomi J Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   6. aug 2020 Tak for input.

    Stellet er grå, men den er godt nok 2005, har tjekket nummerpladen.

    Den har "Cordona Quick Shift" - hvad har I as sige om det...?
    Er det godt eller skidt? - tænker holdbarhed



  • #3   6. aug 2020 Når den har Quick shift så tænker JEG at den måske har været kørt lidt hårdt, måske mange banedage eller lignende.

  • #4   7. aug 2020 et rookie tip, men som er meget anvendeligt er at se en video omkring teknik til køreprøven i MC. se link. https://www.youtube.com/watch?v=QtozImyMPK0

    Det er mange ting, som normalt bliver overset, men som er mimimumskrav for overhovedet at måtte tage en MC ud på vejen.


Kommentér på:
Suzuki SV 1000 S, hvad skal jeg kigge efter?

Annonce