{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  udluftning af for bremser?
  • #1   29. jan 2008 Daniel W. hey. skal jeg så bare åbne begge udluftning skruer og så bare lade den stå til i morgen med håndtaget i bund?

  • #2   29. jan 2008 Daniel W: jeg har ordnet bremser kaliber. og den er helt tom for væske. men har fyldt op igen. hehe. så de er fyldt med luft

  • #3   29. jan 2008 Daniel W. der kommer ikke noget ud. heller ikke selvom man tager skruerne helt ud.

  • #4   29. jan 2008 Daniel W. hehe. har jeg desværre også prøvet.

  • #5   29. jan 2008 det er en gammel suzuki gsx 750. fra år 82.

  • #6   29. jan 2008 Torben(Odense) F: hey-. jeg takker mange gange for tippet. hele systemet var var blevet tømt. så nu skal der væske gennem hele systemet igen,. har du ellers et forslag? på forhånd tak,

  • #7   29. jan 2008 Prøv og gå på apoteket og køb en engangssprøjte..... Du sprøjter bremse væsken ind via udluftningensskruen, så kaliberen fyldes....

    Så skulle det vist være lettere og få tryk på igen...

    alternativt, låne en vacumpumpe og sug bremsevæsken ud med den.... og udluft bagefter på alm. vis.


  • #8   29. jan 2008 Det ka' godt være lidt tricky og kræver tålmodighed!
    Luk begge udlufningsskruer og fyld væskebeholderen helt op. Så pumper du ellers stille og roligt indtil det begynder at svinde i beholderen.
    Når det begynder at svinde, kan du åbne begge udluftningsskruer og så stripse grebet til i nogle minutter.
    Så lukker du igen og fortsætter med at pumpe.
    Når du efterhånden begynder at mæke "modstand" i grebet, så tager du en side af gangen.
    Pumper 5 gange, holder tryk på grebet, åbner for udluftningsskruen kortvarigt og lukker igen, pump 5 gange.....og sådan fortsætter du indtil der ikke kommer mere væske med ud i begge sider.
    Værs også opmærksom på, at der kan være en lille luftlomme oppe ved væskebeholderen, hvor bremseslangen er monteret.


  • #9   29. jan 2008 hej det kan godt drille nogle ange med at få væsken til at pumpe igennem igen hvis det hele har været skildt ad du kan bruge den her http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=9044&n=20100 til at suge væsken igennem systemet ved at løsne udlufte skruen lidt også montere suge slangen på den så suger du bare til væsken er kommet igennem men husk at holde øje med beholderen hele tiden så den ikke løber tør og når så væsken er kommet igennem så udluft som beskrevet af Torben(odense)F

  • #10   29. jan 2008 korrektion!!!

    "...og sådan fortsætter du indtil der ikke kommer mere LUFT med ud i begge sider."


  • #11   29. jan 2008 Det der med at lade den stå med pres natten over e rkun når bremser er udluftet ordentligt først smiley Dvs hra du skiftet væske skal der være tryk på kaliber inden tricket virker.
    Men det er et godt tric, det presser de sidste små bobler op til overfladen, men fjerne ikke større lommer


  • #12   29. jan 2008 Som Erling skriver kan det være en god ide at fylde med en sprøjte nedefra udluftningsskruen.

  • #13   29. jan 2008 Erling (Billund)´s tip med engangsprøjten kan jeg helt tilslutte mig. Virker næsten altid når man ikke kan få væsken til pumpe gennem systemet på normal vis. Bare husk at holde øje med at væsken ikke løber over oppe ved reservoiret.



  • #14   29. jan 2008 Fik du det løst??? Hvilken maskine er det... Jeg kunne måske gøre det for dig...!

  • #15   29. jan 2008 www.bikesbybruun.dk .det er en gammel suzuki gsx 750. fra år 82.. jeg har prøvet at puste bremsevæske gennem (huset på en kuglepen) gennem det hul der er bunden af bremse beholderen. men det virker sku heller ikke.

  • #16   29. jan 2008 havde det samme problem på min R6'er. Prøv at fylde beholderen op med bremsevæske. Sørg for at alle udluftningsventiler er er lukkede. løsen så den der er længst væk fra grebet. tryk bremsen langsomt ind, og luk ventilen før grebet er helt i bund. slip grebet og start forfra.. Det var den eneste måde jeg kunne få min til at pumpe væsken ud i systemet. Håber det kan bruges.

Kommentér på:
udluftning af for bremser?

Annonce