{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.098 visninger | Oprettet:

Nic J
Nic J
Tilmeldt:
10. sep 2020
Følgere: 13 Emner: 5 Svar: 20

Køb af afmeldt MC {{forumTopicSubject}}

Go Lørdag aften,
Jeg har købt en MC uden plader/afmeldt og kørt den hjem på et prøvemærke. Den skal til syn, men hvordan fungerer det så med registrering? I nogle synshaller skriver de syn af mc (inkl ejerskifte) - er det dækkende for at jeg kan få sat nummerplade på?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af afmeldt MC
  • #1   12. sep 2020 Ja !

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #2   12. sep 2020 Syn den først - og så kan du købe nummerplade i samme synshal, hvis du har valgt den rigtige.

  • #3   13. sep 2020 Nej!
    Du skal syne den i en synshal der er nummerpladeoperatør og ligger inde med friske nrplader, ejerskifte kan du klare hjemme i sofaen (hvis syn er i orden) det betyder bare at du overtager registreringen af den nrplade der sidder på den i forvejen.
    Du skal bruge en ny nrplade, så ring i forvejen og sikr dig at de har en nrplade klar du kan få på med det samme smiley


  • #4   13. sep 2020 Når du kører i synshallen, og synet er godkendt kan du købe en nummerplade, så er cyklen registreret.
    Dog plejer syndhallen ikke være behjælpelig med at montere nummerpladen på stedet.


  • Nic J
    Nic J Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 13 Emner: 5 Svar: 20
    #5   13. sep 2020 Tak for input smiley Kender i til en god synshal i København? Gerne i Søborg?

  • #6   13. sep 2020 Her kan du finde synshaller via postnummer.
    https://tjekbilsyn.dk

    Hvilken cykel har du købt?
    Og tillykke med den.


  • Nic J
    Nic J Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 13 Emner: 5 Svar: 20
    #7   13. sep 2020 Tak Mads Blå. Med god synshal mener jeg en der ikke er alt for emsig??vil gerne undgå omsyn. Aprilia Pegaso 650 trail. Den kørte fint hjem fra Horsens, men ingen servicebog, så det bliver spændende hvad mekanikeren siger??

  • #8   13. sep 2020 ...... og hvis tidligere ejer havde stået for syn, så måtte synsmanden godt have været emsig ???
    Der er kun een person der har ansvaret for at motorcyklen ikke ender i omsyn og det er ejeren.
    smiley


  • Nic J
    Nic J Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 13 Emner: 5 Svar: 20
    #9   13. sep 2020 Nej James smiley

  • #10   13. sep 2020 Selv ville jeg være mere tryk ved at synsmanden gør et godt stykke arbejde. Bliver en vigtig detalje overset, så kan det blive farligt på et senere tidspunkt.

  • Nic J
    Nic J Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 13 Emner: 5 Svar: 20
    #11   13. sep 2020 Det har du helt ret I Matthias og jeg er selvfølgelig ikke interesseret I at køre rundt på en dødsmaskine til fare for nogen. Med emsig mente jeg også bare at der mangler en refleks bagpå og det ene sidespejl hvis ikke kan klassificeres som entakt (sorte skjolder i bunden af spejlet). Nu vi er igang da jeg ingen historik har på den vil det så være smartest at tage den på værksted først og bede dem om at få den klar til syn eller tage den til syn få afvide hvad der er galt og så tage den til værksted? Tænker jeg kan undgå et omsyn ved at lade værkstedet kigge på den først.

  • #12   13. sep 2020 Som jeg har forstået det, så er det blevet sværere at klare et syn med små fejl. De vil i dag medføre et omsyn, så når du allerede nu ved der mangler en refleks, så er det nok værd at få en monteret. Et omsyn er langt dyrere end en lille refleks.

  • Nic J
    Nic J Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 13 Emner: 5 Svar: 20
    #13   13. sep 2020 Refleks monteret smiley tror jeg prøver lykken. Den sorte 1-2 mm sorte rand i venstre sidespejl og lidt rust pletter på forreste skivebremse tænker jeg ik ødelægger festen. Sidst nævnte kan vel bremses væk inden jeg ruller ind i synshallen.

  • Nic J
    Nic J Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 13 Emner: 5 Svar: 20
    #14   14. sep 2020 Den strøg igennem syn smiley

  • #15   17. sep 2020 Velkommen på landevejen, ses derude smiley

Kommentér på:
Køb af afmeldt MC

Annonce