{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.000 visninger | Oprettet:

Nic J
Nic J
Tilmeldt:
10. sep 2020
Følgere: 13 Emner: 5 Svar: 20

Forsikring og nul ancienitet {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Jeg har ringet en del rundt for at indhente forsikringstilbud på både ansvar+vejhjælp og kasko+vejhjælp. Da jeg ikke har nogen anciennitet at byde ind med har jeg modtaget kasko "tilbud" på alt ligefra 7700-14000 kr årligt med dertilhørende selvrisiko på mellem 5-7000 kr. Det syntes jeg dårligt kan betale sig taget i betragtning af min motorcykels værdi på ca. 30000 kr. Ansvar+vejhjælp svinger mellem 2200-4600 kr årligt, og jeg hælder derfor mest til denne model.

Kasko er dog klart at foretrække så er der nogen der kender til bedre forsikringer/priser end ovennævnte? Har læst at 123MC forsikring er billig, men dur de så også til noget når uheldet er ude?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring og nul ancienitet
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   15. sep 2020 Tryg tilbyder delkasko med vejhjælp. Det valgte jeg til min 30.000 kr KTM, da ekstraprisen over ansvar er minimal.

    Statistikkerne siger at det er kasko skader som koster alle pengene - dvs der hvor du taber cyklen og 2 dyre dimser knækker, så reparationen koster en formue.

    Derfor vælger jeg det fra, for jeg kan selv dimse maskinen hvis det sker.


  • Nic J
    Nic J Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 13 Emner: 5 Svar: 20
    #2   15. sep 2020 Har du et link? Det fremgår ikke af deres hjemmeside og tilvalg i deres prisberegner.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #3   15. sep 2020 www.ring til dem.dk smiley

    Kundeservice åben fra 8-17... smiley


  • Nic J
    Nic J Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 13 Emner: 5 Svar: 20
    #4   15. sep 2020 LOL smiley

    Jeg har talt med Tryg kundeservice idag. Super flink medarbejder men de var dagens dyreste kasko med 14000 årligt, og delkasko blev ikke foreslået. Tilgengæld billigst ift ansvar+vejhjælp ca 2200 årligt.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #5   15. sep 2020 Ok. Det skal lige siges at hele min forsikringsløsning er anbragt hos dem, så det er muligt de ikke tilbyder det hvis det kun er en enkelt forsikring du skal have hos dem. Spørg ind til det - de tilbyder det i højeste grad, for det har alle mine køretøjer (3 biler og 2 MC'er). smiley

    Ud over at jeg startede min tid som Tryg kunde gennem Nordea, og at det var en flok idioter som håndterede det, er jeg blevet meget tilfreds kunde siden.


  • #6   16. sep 2020 Har du heller ingen anciennitet fra bil?
    Har kørt på en del forskellige mc’er siden 1998, og i langt de fleste tilfælde, har Top Danmark med MC Touringklub rabat været det billigste for mig.

    Og hvis d et er til den Pegaso du tidligere har skrevet om, villle jeg også nøjes med ansvar


  • #7   16. sep 2020 Du bør også få et samlet tilbud på alle dine forsikringer - det kan drive prisen en del ned. MC kasko er nok en af de mere risikofyldte, så hvis de kan sikre sig lidt ved at have dine andre forsikringer med kan der ske en del med prisen. Faktisk bør man tage den rundringning hver 2-3-4 år for at få nye tilbud til alle sine forsikringer. Da jeg gjorde det fast var der en del at spare hvert år.

  • Nic J
    Nic J Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 13 Emner: 5 Svar: 20
    #8   16. sep 2020 Yes det er Pegasoen der skal forsikres smiley

    Pakkeløsninger er som regel billigere, men desværre ikke i mit tilfælde hos Lærerenes brandforsikring. De villle have 13000 kr årligt for kasko og der spurgte de ikke en gang ind til min anciennitet.

    Jeg har heller ikke anciennitet fra bil. Kun 25+ år på cykel smiley


  • #9   16. sep 2020 Du skal ikke bare acceptere den pris de giver dig, de driver en forretning, så du skal forhandle med dem! Fortæl dem om det "gode tilbud" du har fået et andet sted, med andre ord: lyv, digt og lyv lidt mere, så skal du nok få en very nice Price, only for you my friend smiley smiley

  • #10   16. sep 2020 #8: Så skal du have samlede tilbud alle de andre steder fra også for at se om det giver bedre samlede tilbud. Dette giver en del hvis dit "liv" har ændret sig, anciennitet/ejendom/bil/hus/børn/?. Det er meget forskelligt hvornår hvilket selskab er billigst.

  • #11   17. sep 2020 Du skal da Vælge Hey Forsikring ....... LooooooooooL smiley smiley smiley

  • Nic J
    Nic J Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 13 Emner: 5 Svar: 20
    #12   18. sep 2020 Det blev Topdanmark med MC touring medlemskab smiley

Kommentér på:
Forsikring og nul ancienitet

Annonce