{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.448 visninger | Oprettet:

Beklædning til begynder {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Så er tiden kommet til at jeg skal have min første MC, og kortet står for døren når sæsonen starter igen til foråret.

Mc'en er fundet, og jeg har erhvervet mig en Suzuki GS500 ES fra 1995, som skal have en kærlig hånd her hen over vinteren.

Mit spørgsmål går egentlig på beklædning. Jeg skal have et helt sæt:
Bukser, jakke, handsker, sko/støvler, hjelm og rygbeskytter.

Indtil videre har jeg sjusset mig lidt frem til et sæt på Thansen's hjemmeside, det render op i 3700,- inkl. alt. Synes egentlig det virker som en ok pris.

Jeg kunne forestille mig det måske var en idé at gå ind til en forhandler og prøve tøjet? Har det stor betydning?

Jeg ser frem til at høre fra jer alle.

Rigtig god aften derude.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Beklædning til begynder
  • #1   2. nov 2020 Selvfølgelig er du nødt il at prøve før køb. Du aner ikke om hjelmen og støvlerne passer, hvis ikke du prøver først. Især er det vigtigt at hjelmen passer lige til dit hoved. Og selv om støvlerne har den rette størrelse, så kan det godt ske de trykker og du får behov for at gå et nummer op.
    PS: Du kigger på jakke i str. M men rygskjold i str. S ??


  • #2   2. nov 2020 Ok, det må jeg gøre i en nær fremtid så. Hvad med pris? Er det ok, eller skal man slippe mere hos en forhandler?


  • #3   3. nov 2020 Du kan vel sige at du får hvad du betaler for.

  • #4   3. nov 2020 Der er ikke meget sikkerhed i softshell. Så vælg en anden jakke og bukser.
    Vælg textil i cordura eller læder


  • #5   3. nov 2020 #3 derfor jeg spørger hvad man normalt kommer af med. Er med på at en hjelm til 12,50 kr måske ikke hjælper særlig meget, men er sådan noget her godt nok?

  • #6   3. nov 2020 Det er billigt for et komplet sæt, jeg har haft tøj fra Hansen, det var ok til prisen.. Men skal du have et komplet sæt i god kvalitet så regn med det koster mindst det dobbelte.. Held og lykke ud i denne dejlige mc-verden. Og pas nu på, du bliver først en god rytter efter 3-5 år og minimum 10000 km smiley

  • #7   3. nov 2020 hjelm alene koster omkring 4.000, det selvfølgelig op til dig, hvor meget du synes dit hoved er værd

  • #8   3. nov 2020 #7 det var sådan noget jeg tænkte på. Altså hvis en hjelm koster 4k så gør den jo bare det, det er absolut ikke noget jeg vil slippe billigt om, men jeg behøvede måske ikke den nyeste smarte hjelm med indbygget nøddeknækker og højtaler hvis du forstår hvad jeg mener. Det er derfor jeg spørger

  • #9   3. nov 2020 Hvis du på nogen måde kan komme afsted med det, så kør en tur med et par hjelme i forskellige prisklasser. Der er enorm forskel i komfort og støj.
    Jeg ved ikke, hvor grænsen til snobbet går, men jeg ville ikke køre i så billigt tøj. Tøjet er måske godt nok at køre i til dagligt, der opdager man først forskellen, når man prøver det mod asfalt. Hjelmen lægger man rigtig meget mærke til hver dag, så den synes jeg, skal være i orden.

    Men til dit spørgsmål om hvorvidt det skal prøves kan svaret kun være; "ja"


  • #10   3. nov 2020 Emnet hjelm har været oppe at vende mange gange. Prøv at bruge søgefunktionen for forum.

  • #11   3. nov 2020 En hjelm koster ikke nødvendigvis 4.000kr
    Du kan sagtens finde en hjelm (bla i t-Hansen) som får 4 eller 5 stjerner i Sharp.
    Pris og sikkerhed hænger ikke sammen, men det kan pris og kvalitet godt gøre.
    Og mht Roleff som T-Hansen sælger, så er det det mærke, som ghost rider kørte med.


  • #12   3. nov 2020 Mht tøj - så kig også godt på facebooks markedsgrupper og DBA - der kan fås meget godt tøj til ikke så mange penge. Jeg gav 2000 (kan ikke helt huske det) for et sæt 1 år gammelt og ikke slidt godt sæt lædertøj fra Revit læg dertil 500 for et par støvler og en ny hjelm til omkring 2000 (Nolan købt ved forhandler efter prøvetur med flere forskellige).

    Det giver samlet omkring 4.500 for et komplet sæt kvalitetstøj som kan bruges i mange år (granted - det tager lidt længere tid at finde det rigtige sæt i den rigtige størrelse)


  • #13   3. nov 2020 Køb nu noget kvalitet og noget du bliver glad for og bruger længe.
    Hvis du bruger 4000,- på noget low end udstyr nu, bruger du garanteret 8000,- på at opgradere om et år, så er de 4000,- spildt
    Softshell og korte støvler er no go.
    Brugt tøj og støvler uden synlige skader kan være ok.
    Har set og prøvet røvture, jeg kører ikke i textil hvis det kan undgåes.


  • #14   10. nov 2020 Jeg har aldrig været glad for thansens tøj.
    Har et par handsker der stadig holder, men pasformen er ringe.
    Havde et par andre handsker der faldt fra hinanden i syninger efter halvanden sæson.
    Havde en hjelm hvor skyggen gik og indlæggene ikke helt passede til hinanden så det vandrede lidt.
    Havde et mc overtræk hvor elastikken mistede elasticiteten.
    Men de har nogen ting der holder, som ikke nødvendigvis er mærkevarer.

    Hjelm kan sagtens findes for under 2000.
    Derover er det primært livskvalitet du betaler for, ikke sikkerheden så meget.

    En gs500 ser jeg mere som en knallert end som en superbike.
    Komplet læderdragt med rygskjold og store støvler virker overkill til en pendler cykel.

    Nuvel jeg kørte i en periode med hjelm npr jeg kørte bil.
    Mest fordi den larmede pga huller, men også fordi det var sjovt at se folks forbavselse.
    Og så selvfølgelig fordi bilen var uden gardinairbags osv. Og jeg ku godt lide at køre sidelæns sååå.

    Prismæssigt ville jeg sætte 5000 af til det uden rygskjold, men med bukser jakke ankelhøjde støvler, et par rigtig gode handsker og en halvlækker hjelm.
    Rygskjold mjaaa. Jeg har kørt i 18 år og bruger kun rygskjold offpiste. Dvs til enduro og trackdays, samt enkelte gange på svingture med de kvikke drenge.
    Og så på skiferier downhill mtb o.lign.
    Jeg har sådan en brynje der også beskytter nyrer, skuldre albuer underarm og brystkasse.
    De koster lidt mere end sådan et skildpadde rygskjold.
    Til gengæld får du større frihed til at vælge jakke


  • #15   11. nov 2020 #14: Men hvilke mærker af tøj og hjelm havde du købt? De sælger trods alt flere mærker.
    MT bruges af enkelte racerkørere, og Roleff tøj var godt nok til ghostrider


  • #16   11. nov 2020 Det er jo ikke blot mærker/fabrikater der gør at det er T Hansen, men en ting der vil være udslagsgivende for at jeg IKKE ville handle mit tøj der - ja det er deres komplette mangel på at være i stand til at rådgive + deres manglende service niveau ved en evt. reklamation.
    Men man skal jo trods alt starte et sted, og det er noget af en udskrivning når man mangler ALT! Nu fremgår det ikke af dit indlæg af hvor du faktisk bor, måske en sådan oplysning kunne hjælpe folk til at anbefale et andet sted en Tante Hassan.
    Der er meget godt butikker i Tyskland lige nord for grænsen, det er dog jo lukket land lige nu, der er også eksempelvis https://www.motohaus.dk/ som har et ret godt udvalg af især lidt prisvenlige mærker.


  • #17   11. nov 2020 "butikker i Tyskland lige nord for grænsen" ????
    Fortæl fortæl.
    Er grænsen blevet flyttet eller hvad er der sket? smiley


  • #18   11. nov 2020 #15
    Hiparts handskerne bl.a. ka ikke huske hvad de handsker jeg smed ud hed. Men det var ellers den dyre budget handske smiley
    Ja mt og roleff laver også kvalivarer, udover de kinavarer de lægger navn til, til gengæld for en del af avancen.
    Nu var det ikke ment som en kritik af varer der føres i thansen, men mere en opfordeing til at se sig godt for.
    Derfor jeg afsluttede thansens tur over knæet med Men de har nogen ting der holder, som ikke nødvendigvis er mærkevarer.


Kommentér på:
Beklædning til begynder

Annonce