Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klipning af hæk 1.000 kr.
  • Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 800 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og billeder 900 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bedste MC, som 18 årig?
  • #2   5. aug 2005 ..og hvis du er smart, så snup pappet som 18-årig, så må du fjerne droslingen 2 år efter, altså som 20....(jeg glæder mig allerede enormt til min næste mc, KUN 1 år igen....JUHUUUU!)

• #3   5. aug 2005 jeg ville anbefale en suzuki Gs500e. forholdsvis billig både i dele og anskaffelse. havde selv sådan en som min første.... men det er også meget med smag og behag.
    heæld og lykke med at finde en der passer til dig.

• #4   5. aug 2005 det bliver sat op til 24 år om ik særlig lang tid smiley

• #5   5. aug 2005 Hvad med min mc? Det er en 2004 Gs 500 e. Kun gået 5500 km.

• #6   5. aug 2005 Hej Andreas.

Mener du det med de 24 år?? Og i så fald, har du et link, så jeg kan læse lidt om det???

/ Niels

• #7   5. aug 2005 Andreas M: Hvor har du hørt dette? Har du evt. et link?

• Bo H
    Bo H Tilmeldt:
    aug 2005

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 5
    #8   5. aug 2005 Startede selv på en Suzuki GS 500E og den har jeg været MEGET glad for! Den kan jo både drosles lidt ned og når du må så er det bare om at give den gas :O)
    Den trækker fint og er styrevillig. God begynder cykel....

• Bo H
    Bo H Tilmeldt:
    aug 2005

#9   5. aug 2005 Ja jeg har faktisk stadig min GS500E... Den må du gerne købe.... Vi kan jo nok finde en god pris! ring 23232811 hvis du er interesseret :O)

• #10   5. aug 2005 Tjaee.... jeg plejer ikke at råde folk til at købe en GS'er. Og der gør jeg heller ikke denne gang.
    Prøv at se dba igennem for GS'ere, og du vil finde ud af at udbudet er en del støøre end efterspørgelsen. Det er selvfølgelig godt hvis man er køber, men skidt når man står som sælger.
    Jeg ville gå efter en Honda CB500, Kawasaki ER5, Kawasaki GPZ500s eller en Yamaha XJ600 Diversion.
    Her får man meget mere for pengene.
    Hvis du vil have noget mere sjældent er der Aprilia Pegaso 650 eller Cagiva Canyon 500/600 og Cagiva River 500/600....
    Ville gå efter Cagiva'erne hvis jeg var dig. Nyprisen i dag er den samme som en GS500F men italienerne er en del sjovere.
    Brug nettet til at finde info om de forskellige maskiner, og vælg den du bedst kan lide.

/
    Jesper

• #11   5. aug 2005 det var noget jeg læste i Bike

• #12   5. aug 2005 Jesper: Korrekt at udbuddet er stort på dba.dk. Kan godt følge dig en smule i den teori.

Men... Du siger man får meget mere for pengene ved f.eks. at købe en CB500, ER5 eller XJ 600. Så vidt jeg kan se, så er alle af disse cykler også i en helt anden prisklasse. Derudover har f.eks. en CB500 typisk gået laaaangt flere kilometer end en Gs'er. (Uden dog at være faldet i pris). Dette øger risikoen for at cyklen skal repareres og at sliddele står for at blive skiftet. Endvidere bliver det også en problem at sælge en CB500, når man selv har kørt flere kilometer på den. (Folk gider typisk ikke spendere det vilde på cykler med 50-60.000 km. på bagen)
    Kiggede selv på CB500, da jeg skulle handle. Dels fordi den havde lidt flere HK, men blev dog hurtigt droppet da jeg så markedet. Forholdsvis ældre maskiner med mange km. til en (som jeg syntes) alt for dyr pris.

Hvad angår XJ 600 og Er5 har jeg ikke den vilde viden. Ved dog at en XJ600 er en helt anden mc, ligesom den også er af en helt anden prisklasse. (Afhænger self af årgang og km.)

Når man skal anbefale en (begynder) mc er man nødsaget til at vide hvor hvilken prisklasse man er villig til eller kan betale. Som oftest, specielt når man er 18-20 år, skal det ikke være det vilde mht. pris og her mener jeg en Gs'er er perfekt. Men ser man en på en 30-40 årig mand, så kan en Fazer 600 osv. være et oplagt bud på en fornuftig begynder cykel.

Nå... Men alt det her er ikke skrevet for hverken at sælge eller forsvare min nuværende Gs'er. I sidste ende er det jo også godt man er af forskelling holdning smiley

• #13   5. aug 2005 Forresten... Som opfølgning til udbud/efterspørgselskurven, så afhænger det jo også af om man køber en Gs500 fra 98 eller 05. Det vil jo alt andet lige betyde at udbuddet af en Gs'er af nyere årgang er mindre (til en vel acceptabel efterspørgsel) i ølge min knold smiley

• #14   5. aug 2005 Der er som nævnt flere muligheder. Der er ingen af de hidtidige indlæg der beskæftiger sig med cruisere, så jeg vil da lige nævne, at f.eks. Kawasaki VN 800 kan rigges op som lille cykel og siden rigges tilbage. Så har du en "voksen" MC med det samme smiley

• #15   5. aug 2005 Suzuki GS500e

• #16   5. aug 2005 Jeg ved at man i tyskland kan købe CBR 600 F som er droslet til 34HK - Den er sikkert dyr i anskaffelse men når så tiden er så har du en fed maskine.

• #17   5. aug 2005 Jeg er enig i at GS500e eller GS500f er nogle gode begynder-cykler, men igen, det er en smagssag. Jeg startede, som det fremgår af denne hjemmeside, på min lille Honda CBR 125R, og jeg er virkelig tilfreds. Jeg var ude efter noget der så godt ud, noget der mindede om race, jeg VILLE have noget med kåbe på og jeg ville gerne have en maskine der ikke var alt for gammel, men den måtte heller ikke være for dyr og eftersom jeg ikke havde haft kortet i 2 år, måtte den ikke have for mange heste kræfter. Jeg havde MANGE krav og var derfor på jagt i laaang tid, men det endte som sagt med min "baby-cbra" og jeg kan kun anbefale den. Den er billig (nypris: 30.000) og kører langt på literen.
    Så fik du lige min mening også smiley

Held og lykke med det

Heidi

• #18   5. aug 2005 Thomas S: Ja selvfølgelig er en CB500 dyrere end en GS500..... En mercedes er jo også dyrere end en skoda....
    Priserne for en CB500 ligger fra midten af 30'erne og opefter.
    Kawasaki ER5 ligger på det samme.
    Og tro ikke en Diversion 600 er i en anden klasse..... Har en artikkel liggende med en CB500s og en Diversion600s på langtur. Honda'en rykker fra Yamaha'en. Selv med fuld oppakning...

Bike har også lavet en test af de 3 500ccm'er og her gør de klart at de 2 vandkølet modeller er klart bedre.

Men hvorfor skal man holde sig fra en CB500 der har gået 50-60.000Km?? Det er en motor der ved alm. vedligeholdelse holder min. 200.000Km.
    Kender et par tilfælde hvor en GS'er motor har været brændt af meget tidligere....

Men jeg holder mig stadig til mine tidligere bud. Dog med tilføjelse af en Yamaha TDR125.... En FUN-Bike :o)

• #19   5. aug 2005 Jubiii... Min tidsmaskine virkede!!!

Eller er det her bare en ny post om et emne der har været vendt og drejet 1000 gange her inde ? smiley

• #20   8. aug 2005 Jesper: Dvs. at du anbefaler en "Mercedes fremfor en Skoda" til nybegyndere.

Som skrevet tidligere, så har jeg ikke den vilde viden omhandlende Diversion. Og ikke mindst CB500... Så det skal nok passe det med Bike's tests. Meen... At den kan gå 200.000 km? Det kan godt være (tvivler), men jeg skal dælme ikke røre ved sådan en bike med så mange km på bagen.

Gs'eren er også billigere i reservedele, som vel også er en vigtig faktor med en begyndercykel (lære at kravle, før man kan gå) smiley

Nå... Vi er af forskellig holdning, hvilket jo kun er godt. smiley

/thomas

• Bo H
    Bo H Tilmeldt:
    aug 2005

#21   9. aug 2005 Det er da ikke så mærkeligt at der er mange GS 500 til salg! Den har været en af de mest solgte mc'er i en del år!!! Så selvfølgelig er der mange på market. Suzuki kan deres kram.... Det er selvfølgelig min egen mening, så det bedste råd kan vel kun være at springe ud i det og tag en prøve tur på de forskellige mc'er du er blevet rådet til og se hvad der er bedst for dig selv!
    God fornøjelse her fra :O)

Kommentér på:
Bedste MC, som 18 årig?

Annonce