1.293 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Mohawk Mohawk

Ha hahaha...næh, hvor er jeg glad...
Har lige købt en mohawk til min hjelm...i aqua-farvet...det har jeg ikke set herhjemme endnu. Gad vide hvornår den kommer?

Ved i hvor længe de normalt er om at fragte fra USA???

I øvrigt købt på: www.a-dsafety.com

Hvor de faktisk har nogle ret fede ting, som man ikke ser så tit herhjemme....Men gad vide hvad er DOT Certified hjelm er? Er det godt eller skidt??? mon....

Knuser Mette, der glæder sig til sin mohawk...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mohawk
  • #1   23. feb 2008 de ting jeg har fået fra usa, har typisk været omkring en uge undervejs..

DOT-certifikation er bare endnu en hjelmgodkendelse... den er dog ikke så skrap som de danske.. man kan for eksempel købe en "millitær hjelm" som er dot certificeret.. det er producenten sel der bestemmer om de vil kalde den dot... men der er ingen instans der rent faktisk prøver hjelmen..

• #2   23. feb 2008 Tak tak....

Mikael: er faktisk lige præcis pga farven jeg købte den der. Ellers ville jeg have haft en pink, da der ikke er mange der har nosser til at køre med en pink...men aqua-farvet er da vildt blæret...netop fordi jeg endnu ikke har set nogen med den farve i dk.

Så hvis i ser en aqua-farvet mohawk på en matsort hjelm er det mig... og med en sart lyseblå jakke med snøre bagpå...thats me.

Regner med at købe et par sorte kørebukser når vi kommer til Frankrig til sommer. kender i nogle gode mc-tilbehørs-butikker i Alsace? Evt lidt ligesom HG?

• #3   23. feb 2008 dot certificeringer kan du ligeså godt som alle andre give en hjelm.. det er bare at sætte klistermærket på... hvis man skal have ordentlige hjelme i usa hedder det en "snell" certificering.. og hvis de ikke kan opnå kravene der, får den bare et DOT klistermærke:S

sindsygt men sandt.. men i mange stater i usa, må man jo køre helt uden.. sååe.. en dot er vel bedre end ingenting..

• #4   23. feb 2008 haha, har du tænkt dig at bruge den som hjelm? smiley

• #5   23. feb 2008 Jesper....øh, altså den sidder jo ovenpå min hjelm...ej, ok tror vidst jeg blev for meget blond der....øv.

Mikael: Alsinger og alsinger...hmmm, altså jeg har jo lissom sagt ja til en alsinger, men selv er jeg opvokset på Rømø...pudsigt nok.

• #6   23. feb 2008 mente nu mere om michael ville bruge r1'eren som hjelm nu han havde "DOT-certificeret" den smiley

kender nu godt hanekammene til hjelme smiley syntes bare at de rigtige er sjovere smiley

• #7   23. feb 2008 Jesper: hanekamme, eller? Tvivler nu på at jeg vil være særligt lækker med hanekam...skal jo også giftes...

• #8   23. feb 2008 tjaa, resten af stilen skal jo passe til "ægte" hanekam smiley og så er den jo ligegyldig når man kører.. der kan man jo så passene købe en plastik-protese til hjelmen smiley

• #9   23. feb 2008 Exactly my friend....lige mine ord...

JEG VIL HJEM I SENG!!!!!!!

• #10   23. feb 2008 Hjelme i USA skal nu også testes hvis de skal bære DOT mærkatet, dog er testen ikke lige så krævende som den europæiske CE. Så hvis man kan komme til det skal man have en SNELL som du nævner. SNELL certifikatet udbydes af et privat firma, der tager lidt gryn for at teste hjelmen og se om den overholder deres krav.
    http://www.jatech.ca/leather_motorcycle_jackets/DOT_helmets.htm
    Siden overdriver vist lidt, men bekræfter at hjelmene skal testes...

• #11   23. feb 2008 den hjemmeside du fandt er vist lidt farvet af at de selv sælger DOT hjelme..

her er hvor jeg fik min info fra smiley
    http://4wheeldrive.about.com/cs/beginningatv/a/atvriderhelmets_4.htm

Kommentér på:
Mohawk

Annonce