{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
992 visninger | Oprettet:

Køreglæde {{forumTopicSubject}}

Køreglæde!?
Det her har jeg haft lyst til at spørge om i et stykke tid nu.
Er der nogen af jer, som har oplevet, at lysten/køreglæden steg og det hele måske faldt lidt mere i hak, ved at i fandt den rigtige cykel?
Køreglæde er 2 hjul, fart og vind, så langt så godt!. Men som jeg har det, så har jeg mest lyst til bare at være i nærheden af min Suzuki gs 850.
Den blev vist købt mest fordi, jeg syntes den er flot og det er vel osse okay.
Har kun haft naked maskiner og vil gerne prøve noget andet, måske så jeg har nemmere ved at klæde om og komme afsted.
Har prøvet en Moto Guzzi California, den blev jeg ikke helt dus med.
Det er selvfølgelig individuelt og svært at stille et skema op, om hvordan man har det.
Løsningen er selvfølgelig at komme ud og prøve en masse forskellige cykler og der fandt jeg så ud af af forhandlere, har sat selvrisikoen op
pga de nye regler om vanvidsbilist lov... Så lægger du den ned, så ryger der en god sat af udbetalingen!
Tror som ikke rigtig det er et nemt svar og ved heller ikke om det er det jeg søger.
Men bare lige et spørgsmål og lidt betragtninger.


Kommentarer på:  Køreglæde
  • #1   20. apr 2021 Kørte i 10 år og så forsvandt glæden stille og roligt. Det er ved at være en del år siden jeg har haft mc nu og det kribler endnu ikke i fingerne. Jeg kigger jævnligt motorcykler men har ikke fundet noget som jeg føler at jeg bare skal eje.

  • #2   20. apr 2021 Køreglæde for mig, kom da jeg "knækkede" koden til at komme hurtigt og sikkert gennem sving. At kunne holde et højt "pace" på de krogede veje uden at bremse/accelerere hele tiden, er kilden til mange timers underholdning i sadlen uanset om du har 20 eller 200 hk.



  • #4   20. apr 2021 #3 Jo vil prøve noget andet.

  • #5   20. apr 2021 Morten KD:
    Hvem eller hvordan lærte du det men sving hastighed? Mvh.


  • #6   20. apr 2021 #5 trackdays er en genial måde at blive bedre på, har selv været afsted 4 gange
    https://www.trackdayguiden.dk/kalender.html du kan evt kigge der på de forskellige events der bliver holdt.


  • #8   20. apr 2021 #5 Hey martin.. godt spørgsmål.. tror at det er en kombination af mange ting.. men i bund og grund er det vel at gøre svinget så stort/bredt som mulig - i sin egen vognbane selvfølgelig smiley

  • #10   20. apr 2021 Det kan være fint nok af og til at holde en konstant fart rundt på mere eller mindre krogede veje, men det største kick er nu alligevel den fantastiske fornemmelse af acceleration ud af en kurve, eller ud ad et stykke lige vej. Nedbremsninger og følelsen af centrifugalkraften rundt i kurver er selvfølgelig også virkelig fed, når vej- og oversigtsforhold er i orden vel at mærke!

  • #11   21. apr 2021 Ja kan kun tilslutte mig koret der siger et par svingerkurser og trackdays om året er det der skal til, - og for mig især en eller to længere udenlandsture om året..

    Efter jeg solgte min bil i 2012 fordi den bare stod.. og... stod..? smiley
    har jeg bare glædet mig til hver eneste tur jeg skal afsted på, året rundt (minus sne/is dage smiley )

    Jo MC’en betyder noget.. og jeg tænkte jeg skulle tage den lidt med ro da jeg solgte min elskede v-strom.. fordi jeg blev fascineret af en lille underpower Honda med DCT gearkasse.. Og så er det bare gået stik modsat.. endnu mere køreglæde mere sjov, længere langture, - flere folk der vil snakke mc drømme.. osv..osv.. mere af al det jeg elsker ved mc kørsel smiley smiley

    Håber du finder en mc du føler dig tryg og sikker på, for det gør man slapper af.. og det forstærker kun trygheds fornemmelsen yderligere. og bla.. bla.. smiley smiley


  • #12   26. apr 2021 Selvrisikoen hos forhandleren bør da ikke afskrække dig fra at prøve 100 forskellige motorcykler.. Det koster at vælte. Så enten betaler man ellers lader man være med at vælte smiley

Kommentér på:
Køreglæde

Annonce