{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.599 visninger | Oprettet:

Køb af MC, som aldrig har været indregisteret {{forumTopicSubject}}

Er ved at købe MC (EURO 4), årgang 2018, som aldrig har været indregisteret. Sælger er ikke sikker på, at den kan indregisteres fordi MCen "kun" er EURO 4.
Men når den er fremstillet i 2018 og EURO 4 godkendt, vil det så være et problem. Takker for svar

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af MC, som aldrig har været indregisteret
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #1   16. maj 2021 Hvilken MC?

Hvis den er typegodkendt til gadekørsel, kan den blive indregistreret. Der står noget andet på magacin.dk men det er danmarks mest upålidelige medie.

Min KTM 450EXC fra 2013 kan sagtens, og der skal jeg blot have original salgskvittering, samt godkendelsesmærket på stellet. Min er dansk solgt fra ny, men har aldrig været registreret før.

• #2   16. maj 2021 Der er tale om Benelli TNT 125 (undskyld, hvis jeg burde have skrevet "knallert".. smiley )

• Sajmon ™

#3   16. maj 2021 Bare den har typeskiltet og du har slutseddel - så kan du søge om at stille til toldsyn.

• #4   16. maj 2021 Takker for svaret Sajmon (Hvad er MCG uden vores hjælpeadministrator smiley )

• #5   16. maj 2021 Toldsynet er vel ikke nødvendigt, hvis alle papirer er i orden og den ikke har været indregistreret i et andet land.
    Der følger et stykke papir med et nyt køretøj, jeg kan ikke lige komme på hvad det hedder, men det er fabrikantens/importørens dokumentation for at køretøjer et legalt og typegodkendt mm. Med det i hånden går du til Skat, betaler afgift og får nummerplade med hjem. Sådan var det ihvertfald da jeg gjorde det i 2009 ish.

• #6   16. maj 2021 Jeg kender ikke reglerne i dag, men for en del år siden købte jeg en ny Geely til stærkt nedsat pris lige før nytår det pågældende år.
    Hvis ikke den var blevet indregistreret før nytår, kunne den ikke indregistreres på grund af nye EURO regler der blev indført efter nytår.
    Sådan en regel kan en EURO 4 cykel vel ikke falde ind under endnu?

• #7   16. maj 2021 Dokumentet hedder en COC og er en godkendelse der følger en mc som ikke har været indreg før.

• #8   16. maj 2021 du skal have et gyldigt coc dokument på maskinen med i synshallen. Den skal også synes selvom det er første gang. hiv fat i din lokale synsmand og forhør dig. Har selv fået processen skåret ud i pap af den lokale synsmand og de ved selvfølgelig hvad der skal til

• Sajmon ™

#9   16. maj 2021 Alt hvad der skal indregistreres, skal toldsynes og afgift vurderes. Altid - medmindre det er helt nyt.

CoC dokument er ikke nødvendigt, hvis der blot er en E godkendelse på typepladen på stellet.

#6 - Ja det passer så ikke, men det var hvad magacin.dk skrev på deres hjemmeside. Så kan man som udgangspunkt altid regne med at det modsatte er sandheden.

• #10   16. maj 2021 Hvad jeg skriver er helt sikkert rigtig. Men det ligger så nok også ca. 15 år tilbage.

• #11   16. maj 2021 #9
    Præcis og hvis den aldrig har været indregistreret er den jo helt ny.
    Så er toldsyn ikke nødvendigt, det var det ihvertfald ikke i mit tilfælde, selvom det var 4 år siden mc var trillet af samlebåndet.
    Det samme gør sig jo gældende for de såkaldt overgemte, som har stået hos en forhandler og samlet støv, indtil de bliver solgt.

Kommentér på:
Køb af MC, som aldrig har været indregisteret

Annonce