{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
521 visninger | Oprettet:

Reservedele (Corona) {{forumTopicSubject}}

Hej Forum,
Så blev også forumsiderne tildelt et emne gennemsyret af corona.
Er der andre (end mig) der har oplevet at det tager grotesk lang tid at skaffe reservedele hjem fra de udenlanske grosisster ?
Ikke at jeg ikke har tillid til at min pusher gør hvad han kan . Oppe mod corona og et dumt skib i Suezkanalen ...

Jeg har en benzinpumpe i bestilling til min XVS 650 og foreløbig melding siger slut juni - altså 5-6 ugers ventetid.
Man føler jo fanme at hele den gode motorcykel-tid passerer forbi mens dyret holder stille og ser sørgmodig ud ....

Kommentarer på:  Reservedele (Corona)
  • #1   9. jun har du kigget på Ebay ?

• #2   9. jun umiddelbart er der masser til salg på Ebay rundt om i Europa

• #3   9. jun God pointe. For mit vedkommende er det meste af ventetiden forbi. Jeg regner med at min pusher får del hjem om en god uges tid. Men en anden gang vil jeg da prøve selv at lege importør smiley

Spørgsmålet var mere om andre har oplevet lang ( dvs meget længere end normal ) ventetid på simple sliddele...?

• #4   9. jun bare nysgerrig, hvad skulle din pusher have for sådan en pumpe ?

• #5   9. jun Det er vist to varianter som passer - ved ikke hvad for en han har lagt billet ind på.
    Endelig pris har jeg ikke fået . Han skal også montere for mig.

• #6   9. jun Tillykke, du er kommet i kløerne på en af de typiske dovne danske værksteder. Ordet "restordre" har jeg hørt fra mange værksteder.

Ved www.mandp.co.uk kan du både få en ny pumpe, men også nyt kontaktsæt, som er det der oftest fejler på de japanske benzinpumper

• Leo P
    Leo P Tilmeldt:
    apr 2021

Følger: 1 Svar: 6
    #7   10. jun #6
    Nu er det jo ikke partu sådan at et værksted er dovent fordi deres leverandør har noget i restordre.
    Reservedele og lign kan jo, som flere nævner, næsten altid findes et eller andet sted på “nettet”, men den mulighed har et værksted jo sjældent, da de jo ofte bruger en eller flere faste leverandører for at få lidt rabat, så de kan overleve. Skulle vi som kunder betale værkstederne for at “surfe” efter reservedele på timeløn eller betale for en vare som måske ikke passer eller ikke skulle bruges alligevel, løber værkstedsregningerne jo noget op.

• #8   10. jun #7: Nej dumme mig. Bare fordi jeg engang fandt ud af, at de ting der et værksted meddeler er i restordre, kan et andet værksted sagtens få hjem fra importøren. Værst var da min XBR500 i 2 måneder ventede på en knastkædestrammer, som jeg så efterfølgende selv fik originalt fra et andet værksted.

• Leo P
    Leo P Tilmeldt:
    apr 2021

Følger: 1 Svar: 6
    #9   10. jun Jeg påstår jo heller ikke der ikke findes dårlige oplevelser med værksteder, selvfølgelig gør der det. Jeg påtaler nok mere generaliseringen “de typiske dovne værksteder” . I dette tilfælde kunne der jo måske være en god grund og fakta er, at der både i mc og Auto branchen er massive leveringsproblemer pt, grundet Corona og til dels også Brexit . Det er vel egentlig leveringsproblemer spørgsmålet går på !

• #10   11. jun ja og vi i cykel branchen. har op med 1år og 3 måneders ventetid på reservedele. alt er bestilt, men kommer når det kommer. der er flere gange de rykker datoen på tingene. men det er jo fra rå materialet til slutbrugeren, som har været sendt hjem

• D. M
    D. M Tilmeldt:
    dec 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 27
    #11   12. jun Jeg har nu arbejdet på flere værksteder, og ordet restordre blev til brugt af cheferne når de havde travlt og pressede kunderne ind for at kunne følge med og "redde" sig den kunde, og når kunden havde afleveret deres bil så lavede de et hurtig fejlsøgning og ringede kunden op og brugte frasen restordre, selv om de allerede havde delen liggende på bordet.
    De havde bare ikke tid

Kommentér på:
Reservedele (Corona)

x