{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.424 visninger | Oprettet:

Carsten J
Carsten J
Tilmeldt:
12. maj 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35

Rimelig service fra autodoc {{forumTopicSubject}}

Jeg har netop forsøgt mig med en klage til Autodoc over et nyt fordæk til min MC, som jeg netop har købt og monteret, dækket kræver 70g vægtklodser for at komme i (statisk) ballance hvilket jeg finder helt uacceptabelt, det gamle dæk var afballanceret med 15 gram ca 170 grader forskudt for de nuværende.

den første jeg chattede med afbrød da jeg gik ud for at tage billeder af dækket, derfor måtte jeg starte igen, her er chatten.

Chat startet
God morgen! Venligst skriv dine spørgsmål her og vi vil med glæde besvare dem.
09:27
Jeg sendte en klage og modtog så en mail om at jeg ville modtage en mail om at starteen klage hvordan gør jeg det
09:28
Christine Parker forbundet
Godmorgen.
Jeg er klar til at hjælpe dig.
Hvis din henvendelse handler om valg af reservedele, skal du have køretøjsdata parat.
Hvis du har en forespørgsel om en ordre, du har placeret, skal du have dit ordrenummer eller kundenummer parat.
09:29
Godmorgen.
Jeg er klar til at hjælpe dig.
Hvis din henvendelse handler om valg af reserveret, skal du have køretøjsdata parat.
Hvis du har en forespørgsel om en ordre, du har placeret, skal du have dette ordrenummer eller kundenummer parat. (oversat)
09:29
| Dit kundenummer: 5511519 |
> | Dit ordrenummer: 50128395 |
09:29
May I know your name please .
09:29
Må jeg kende dit navn. (oversat)
09:29
Carsten Arvid Jensen
1 i installed the tyre
WIN_20210713_09_22_12_Pro.jpg

the milage is 2 km for a test drive
the problem is that there is not enugh space for weigthbloc to get the wheel in ballance 70G is needed
WIN_20210713_09_22_19_Pro.jpg

the wirchle is a BMW
09:33
Carsten Arvid Jensen is the tyre damged , do you want to open a warranty ?
09:34
Carsten Arvid Jensen er dækket dæmpet, vil du åbne en garanti? (oversat)
09:34
the tyre was delivered from you damaged in production
yes i warnt another tyre i do not accept to buy useless new tyre
09:36
provide this information !
1) Complaint reason
2) Damaged area (e.g. protector, sidepiece, etc.)
3) Who mounted the tires: tire shop/yourself
4) Quantity of tires you're claiming
5) mileage of claimed tires, km
6) Protector/tread depth, mm - at the time of fault detection
7) Photos where the tire damages are clearly visible
8) Do you want to get a replacement: Yes / No
9) Car manufacturer
10) Vehicle model and engine type
09:37
give disse oplysninger!
1) Årsag til klage
2) Beskadiget område (f.eks. Beskytter, sidestykker osv.)
3) Hvem monterede dækkene: dækbutik / dig selv
4) Mængde dæk, du hævder
5) kilometertal af påståede dæk, km
6) Beskyttelses- / mønsterdybde, mm - på tidspunktet for fejlregistrering
7) Fotos, hvor dækskaderne er tydeligt synlige
8) Ønsker du at få en erstatning: Ja / Nej
9) Bilproducent
10) Køretøjsmodel og motortype (oversat)
09:37
please look at the information i gave to miss HILL in a chat she ended when i vent out to take a picture of the tyre
09:38
provide please , all above information
09:39
give venligst, alle ovenstående oplysninger (oversat)
09:39
Complaint reason
heawy unballance from factory
damaged area no wissible damage
I mounted the tyre in my shop
The quantity is 1 front tyre for a motorcycle
milage is about 2 ore 3 for a test drive
Thread depth 100%
WIN_20210713_09_22_12_Pro.jpg

yes i warnt another tyre
producer BMW
09:45
the pictures that you sent are not clear
09:45
de billeder, du sendte, er ikke klare (oversat)
09:45
can we have a clearly one ?
09:45
kan vi have en klar en? (oversat)
09:45
Model K100 RS engine type 4 cyl
i can send another but you can as well use one from your catalouge , it is brand new without WISSIBLE damage
09:47
we need at least a video so we could understand the faulty
09:47
vi har brug for mindst en video, så vi kan forstå det defekte (oversat)
09:47
or clearly pictures
09:47
eller tydeligt billeder (oversat)
09:47
Please look at the invoice and notice the age of the tyre
09:47
in order toprocess with the warranty as above, we require pictures or video to understand the faulty and process with the warranty case
09:48
for at behandle ovenstående garanti, kræver vi billeder eller video for at forstå det defekte og behandle med garantisagen (oversat)
09:48
i wil go out and sent all the pic you warnt
09:48
yes please , take your time
09:49
ja tak, tag dig god tid (oversat)
09:49
WIN_20210713_09_50_33_Pro.jpg

WIN_20210713_09_50_25_Pro.jpg

WIN_20210713_09_49_57_Pro.jpg

WIN_20210713_09_22_19_Pro.jpg

WIN_20210713_09_49_57_Pro.jpg

ofcause those pic do not help at all
09:52
we will forward the information to department in charge
in case if we need other information we will get in touch with you
09:52
vi videresender oplysningerne til den ansvarlige afdeling
hvis vi har brug for andre oplysninger, kontakter vi dig (oversat)
09:52


Kommentarer på:  Rimelig service fra autodoc
  • #1   13. jul 2021 Hvor er den synlige skade?

  • #4   13. jul 2021 Hvad er det vi skulle kunne se på det billede du poster?

  • #5   13. jul 2021 Nu kører jeg ikke BMW men jeg kender en del som gør og jeg har set meget mere vægt på nogle af dem - helt op til 110g..

  • #6   13. jul 2021 har du prøvet at rotere dækket i fælgen? har været ude for noget lignende med et bagdæk, men efter det blev roteret en halv omgang skulle det have omkring 30 g.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 277 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.632
    #7   13. jul 2021 Hvad går den her tråd ud på?

    Spørger om du det er rimelig service, eller konstaterer du at det IKKE er - eller konstaterer du at det ER?


  • #8   14. jul 2021 Derfor bruger jeg den lokale mc pusher, god faglig service, og skal der klages er det face to face - hen over disken.
    Al den tid du har brugt på den angivne korrespondance, kunne du sikkert uden problemer have tjent til et nyt bagdæk også..
    Du har ikke sparet en skid, når det kommer til stykket..


  • #10   15. jul 2021 Det er altid rugbrød i plastikglas der gør forskellen på farvepigmentet. Det gør nok ingenting i relation til hårdheden på træet, men kan nok lige gå an i gråvejr. smiley
    - Håber det gav mening i forhold til opslaget smiley


  • Carsten J
    Carsten J Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #11   19. jul 2021 Min pointe med opslaget er at jeg ikke syntes at en ubalance på70g er urimelig, et metzler er jo ikke noget discountprodukt.
    Når der så reklameres kunne man da i det mindste svare på om de syntes det er ok med så skæve dæk eller om det er mig som er hysterisk, men det har de altså ikke nosser til.

    De har sendt klagen videre til Metzler for behandling og der kan gå flere uger før de svarer. Det som for mig syntes helt hen i hampen er at de ikke kan sige om de sender et nyt dæk eller jeg skal købe et andet- alternativt bruge lortet med et helt frimærkeark.

    At tjene til et nyt bagdæk også på den tid jeg bruger er nok lidt knebent, desuden trøster det mig at det er mindst lige så dyrt for dem at spilde tiden på den sag som det er for mig. --- det kaldes skadefryd


  • Matthias K
    Matthias K Tilmeldt:
    jul 2021

    MC-er: 1 Svar: 8
    #12   19. jul 2021 Det du skriver, kan jeg godt nok ikke læse ud af korrespondancen. Men der kan jo være forskel i dæk, bl.a. dækkenes vægt der kan være med til at der er et andet vægtklods på? Hvis jeg ikke tager fejl, tager man også højde for ventil.

    Jeg tror ærligt talt at modtageren ikke har forstået problemstillingen. I hvert fald kan jeg ikke læse din problemstilling på baggrund af chatlogs som du har indsat.

    Umiddelbart kan du spørge den lokale MC-forhandler om en tjeneste, og se om der reelt set er ubalance i dækket. Alternativt må du bare sende den retur?

    Det, at retur koster et helt frimærkeark er jo den omkostning du må tage selv, hvis du sender det retur, og eventuelt tage det som lærepenge: At det ikke altid kan betale sig at købe dæk hos et eller andet udenlandsk selskab. Det nok er penge godt givet ud ift. klager, ved at købe hos den lokale forhandler. Derimod vil jeg eks. ikke være så rej for at købe lygter, spejle eller andet som typisk ikke medfører problemer i udlandet.


  • #14   19. jul 2021 Du synes ikke en ubalance på 70g er urimelig, og derfor reklamerer du over det. Giver ingen mening…

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 277 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.632
    #15   19. jul 2021 Men er dækket skævt?

    Eller det i ubalance?

    Det er to VIDT forskellige ting.

    Det første dur ikke. Det andet er komplet ligegyldigt. 90% af tiden er det fælgen og ikke dækket som er skyld i ubalancen.
    Når jeg skifter dæk for folk, lader jeg altid balance klodserne sidde fra det tidligere dæk, og for det meste skal de enten kun flyttes en lille smule eller måske skal der 5-10 gram af eller på.


Kommentér på:
Rimelig service fra autodoc

Annonce