{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
774 visninger | Oprettet:

Shoei GT-Air 2 hjelm ikke god med vindskærm? {{forumTopicSubject}}

Så lige en YT video: https://www.youtube.com/watch?v=MdwNxTybOnw

Han siger at hvis man har vindskærm på cyklen er hjelmen ikke god, fordi vinden rammer oppe i toppen på kanalen.

Andre der har erfaringer med det? Har selv kun kørt med den på sportscykel, og er glad for mit indbyggede intercom, selvom det godt nok er svært at høre med alt det vindstøj og ørepropper.

Nogen anbefalinger?`

Kan man sætter tape over kanalen? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Shoei GT-Air 2 hjelm ikke god med vindskærm?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   22. sep 2021 Men du kan finde 200 andre videoer, som siger at det IKKE er noget problem.

    Prøv dig frem selv. Der findes ikke 2 ens MC'er, hoveder, kropsholdninger, siddestillinger eller mennesker.


  • #2   22. sep 2021 Jeg har haft GT air 2 skal det lige sige, og skal bare have ny pga. farveskift, men blev bare lidt i tvivl da jeg så videoen.

    Mit problem er at støjen kommer nedenfra, så når jeg løfter skuldrene er der nærmest ingen støj, og når jeg sænker dem igen er der ret kraftig støj. Jeg er ved at eksperimentere med en skumgummikrave osv.
    Der er nogen der har haft held med det.


  • #3   22. sep 2021 Du har valgt en hjelm til det forkerte formål. GT-air er designet som en touringhjelm, dvs tiltænkt en anden siddestilling end på en sportscykel. Det betyder en del hvordan hjelmen er vinklet, for det flow der er hen over hjelmen.
    På en mc med mere oprejst kørestilling, vil lydniveauet sikkert være en del anderledes.
    X-spirit 3 eller NXR2 vil nok være et bedre valg, hvis du vil forblive ved Shoei


  • #4   28. sep 2021 Tak Jesper. Skifter til naked så det passer nok bedre.

Kommentér på:
Shoei GT-Air 2 hjelm ikke god med vindskærm?

Annonce