{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Ja så var der dagens nyhed
  • #2   30. sep 2021 Det er helt i orden.

  • #3   30. sep 2021 Et gammelt kinesisk ordsprog siger: Jo mere larm, des mindre pik...!

  • #5   30. sep 2021 År men for fanden, må vi snart noget som helst? Vi skal vel også snart have gule veste gule hjelme og have abs på alle vores mc'er. Gør vi ikke det såååå kommer svinene efter os......
    Som skrevet længere oppe, skal de der så udfører denne test. Også være uddannet i det, ikke ligesom idag hvor Gert og Helge ikke fatter hvad de laver i forhold til gældende lovgivning i synshallen.


  • #6   30. sep 2021 Jeg har arbejdet med lyd i mange år. Hvis der er noget der er svært at måle præcist, så er det lydtryk, fordi akustik og refleksioner omkring lydkilden har så meget at sige. Jeg kan ikke se hvordan de vil lave en pålidelig kontrol i vejkanten. Medmindre de har en særligt indrettet og valideret trailer med, hvor de kan rulle cyklen op i og lave kontrollen i. Det virker ikke særlig gennemtænkt. Den går ikke i retten, med en normal DB måler ude i den frie natur. Det er cirka det dummeste forslag jeg nogensinde har hørt.

    Det skal lige siges at jeg ikke er særlig fan er MC larm. Men det handler ikke om larm, det handler om at lade folk tænke selv, i stedet for at tænke for dem.


  • #7   30. sep 2021 Det bliver nok bare en vurdering, så kan man møde op i synshallen inden for en måned og se om den kan synes med "larmen"

    PS: Det forslag rager mig en pind, det er nok lidt mere træls for dem der har eftermonteret "et eller andet"


  • #8   30. sep 2021 Kan man så ikke bare køre i synshallen og få lavet en dB måling filme den, og betale sig fra en udskrift / billede med dato. Og fremvise den, hvis de mener den larmer for meget??

  • #9   30. sep 2021 Jo, det bliver sikkert sådan noget, men hvad nytter det at sende folk til syn. Så stikker man en DB killer i eller hvad ved jeg, og bliver godkendt.

  • #10   30. sep 2021 En almindelig synshal kan ikke måle korrekt heller, så vidt jeg ved er der meget få steder der bliver lavet korrekte målinger, det står beskrevet et eller andet sted at der ikke må være høje bygninger i nærheden under målingen... og vi har ikke engang snakket temperatur og luftfugtighed endnu.
    Husk de måler A vægtet så det handler jo bare om at dæmpe de høje frekvenser, de dybe frekvenser tæller næsten ikke


  • #11   30. sep 2021 ´Støj er en "sjov" ting. Leg lidt med de tal her : En benzinplæneklipper må larme max.98DB.(Den kan du så køre i cirkler med og genere naboerne i timevis), En trackday på Padborgpark er støjgrænsen 99DB(Ligger langt ude på landet). En motorsav larmer105 DB(Er der nogen der laver brænde hele weekenden ?). En grædende baby fyrer så 110DB afsted(Den er nok svær at gøre noget ved). Hvad jeg prøver at sige ? Der er sgu plads nok til os alle sammen hvis man udviser hensyn og tolerance.
    Bonusinfo til dem der bor i tætbebyggede områder og tror de kan få samme ro som på landet : Der bliver ikke kørt meget mc de næste måneder smiley

    PS. Tallene er fundet efter 5 min. søgning på nettet, så om de stemmer......


  • #12   30. sep 2021 Det er egentlig ret interessant at det er færdselsstyrelsen og ikke politiet der skal stå for denne opgave. Så bliver det måske en slags taskforce som får stillet 1-2 bil(er) til rådighed i denne prøveperiode på 12 måneder?

    Jeg tror i praksis det kommer til at fylde meget lidt i den almindelige motorcyklist hverdag. Men hvis der kan slåes effektivt ned på f.eks choppere der kører med 'rent rør' og sportmotorcykler med Toce lign.-"potter", så fint for mig.


  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 187
    #13   30. sep 2021 De behøver vel ikke nødvendigvis at måle specielt nøjagtigt?
    Ved hastighedsmålinger er der også lagt ind sikkerhedsmargen ind.


  • #14   30. sep 2021 #13 - Lyd opfører sig ret sært. Man kan ikke bare lave en margen og trække et par procent fra. Lyden kan måles lavere under nogle akustiske forhold og samtidig kan den også måles ALT for høj under andre, fra den samme lydkilde. Der er så mange faktorer der spiller ind. Underlag, overflader, hjørner, materialer, temperatur, anden støjforurening og mange mange andre ting. Lydbølger er en videnskab. Det kan man ikke stå og afgøre i vejkanten.

  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 187
    #15   30. sep 2021 #14 Nogen er som udgangspunkt uenige med dig i muligheden: https://ing.dk/artikel/trafikstoej-draeber-stoej-radar-skal-bekaempe-ulovlig-larm-motorcykler-biler-248725

    Jeg ved godt at lyd kan være en videnskab, men i en lovtekst kan man sagtens forsimple det og basere det på et statistisk gennemsnit af målinger af lovlige køretøjer og så lime en margen på.


  • #16   30. sep 2021 #6
    "Men det handler ikke om larm, det handler om at lade folk tænke selv, i stedet for at tænke for dem."

    Det holder jo bare ikke, fordi folk tænker forskelligt, nogen kun på sig selv, andre stort set ikke.

    #12
    Færdselsstyrelsen er i forvejen allerede ude på vejene i samarbejde med politiet for at tjekke bl.a. erhvervskøretøjer.


  • #17   30. sep 2021 #15 nu har jeg ikke lige tid til at læse hele linket. Det vil jeg gøre senere. Har skimmet det igennem. Jeg er helt delvis enig i at hvis man har kalibreret måleudstyret og opsat det til at lave målinger på helt bestemte steder, så ville de være mere brugbare med en margen der tager højde for akustiske ændringer i miljøet. Desuden lader det ikke til at det udstyr de taler om, rent faktisk er godkendt til det endnu .. (at det nu skal tjekkes efter, om støjradarerne møder de tekniske kriterier, og hvorvidt de er i stand til at identificere ulovligt støjende køretøjer med præcision) og det tror jeg bliver svært, især det de taler om i trådstarters link, med at de bare lige hurtig vil lave et tjek i vejkanten. Det er selvfølgelig dem der laver reglerne der bestemmer i sidste ende og ingen af os har hverken resurser, tid eller penge nok til at modbevise dem og deres måleudstyr. Så vi må nok bare larme mindre eller æde bøden når alt kommer til alt. Synes bare det er irriterende at det skal være sådan. Igen, det er ikke fordi at jeg er larme typen at jeg protesterer, men jeg bliver sentimental omkring det, fordi det her samfundet bliver mere og mere monotont og lineært dag for dag med nye love og dummebøder.

  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 187
    #18   30. sep 2021 #17 Nogle af de der rygmærkeknallerter er jeg ret sikker på man kan få høreskader af. Jeg kan ikke se problemet i at den slags bliver begrænset.
    Jeg kender en, der fik at vide af synsmanden at hans nyimporterede Harley ikke ville gå igennem syn selv med db-killer i, så han måtte ud og låne nogle andre potter. Synsmanden lavede den bedømmelse udelukkende med sin egen hørelse. Så kan man muligvis klage over synsmandens skøn og mens ens MC har kørselsforbud, kan man så vente på at blive indkaldt til en statsautoriseret måling.

    Jeg forstår problemet med "støj-radaren" som at den skal kunne pege på det rigtige køretøj, ikke så meget som at den ikke kan måle støjen korrekt.


  • #19   30. sep 2021 Jeg forstår hvad du mener med rygmærkerne hæhæ, Da jeg var knægt, boede min forældre og jeg, hæk til hæk med en bandidos borg i rigtig mange år. Shit der var larm på. Når hele holdet kørte forbi mit værelsesvindue sådan en sommermorgen, hvor man lægger der og prøver at sove brandert ud,. Det var så mine vinduer og ting stod og vibrerede på værelset. Det er lidt i overkanten, men på den anden side, var det ikke fordi det var noget der plagede os til hverdag og ikke noget vi ikke kunne leve med (vi havde heller ikke et valg kan man så sige haha)

    Hvis du kigger lidt på lydrefleksioner, ophobning af bestemte frekvenser, hvordan lydbølger flytter luftmolekyler i alle retninger mm. vil du forstå hvor komplekst det er at lave et måleapparat der kan tage højde for alt det og give et validt svar, i vejkanten.

    Jeg var engang inde hos Brüel & Kjær i praktik. Der var jeg inde i deres lyddøde rum, med en der viste mig rundt. Hun forklarede mig at de brugte det rum til at validere deres målemikrofoner og lave andet præcist kalibreringsarbejde. Når man stod med ryggen til hinanden i det rum og talte normalt, kunne man faktisk ikke høre hvad den anden sagde. Alt var dæmpet i sådan en grad at det var lidt ubehageligt og en vakuumagtig fornemmelse. Der gik det op for mig hvor meget lydbølger bliver påvirket af det fysiske miljø og overfladerne omkring os. Især dybe frekvenser kan virkelig rykke nogle molekyler rundt. Hvis de ikke bliver absorberet af noget, reflekterer de frem og tilbage i lang tid og kan nemt hobe sig op.

    Lad os vente og se hvad der sker. Jeg spændt på hvad de finder ud af i hvert fald.


  • #20   30. sep 2021 Rigtig mange af de støjende motorcykler støjer så meget, at måleudstyr slet ikke er nødvendig.
    Jeg håber reglerne bliver lavet således, at hvis man bliver idømt en bøde for for meget støj, så vil det også medføre et kørselsforbud lige på stedet.

    Spørgsmål til jer der gerne vil støje? Hvorfor skal det støje så det er en plage for så mange uskyldige medborgere?


  • #21   30. sep 2021 Man kan ikke lave alle regler ud fra hvad der plager nogen folk eller hvad de føler er ubehageligt. Så der skal målinger og tal på bordet. Jeg synes også det kan være irriterende når ungen sover i klapvognen udenfor og der blæser en eller anden spasser forbi på MC og vækker ham. Men mine følelser er ikke en valid markør for hvad der er rigtigt og forkert. Der skal tests, tal, facts og kompatibelt udstyr til. Alt andet er noget fis. Enten kører man det stramt og præcist ellers finder man et andet problem man bedre kan løse og på en videnskabeligt måde. Især når problemet ikke til fare for nogen. Der er mange problemer større end MC larm efter min mening. Men igen, min mening er ikke en valid markør smiley

  • #22   30. sep 2021 En gammel englænder lyder som den nu engang lyder og det er højt, men den er født sådan og den skal sgu ikke kastreres og laves om. smiley
    For som de sagde i England : "Lyd redder liv" smiley


  • #23   30. sep 2021 Færdselsstyrelsen/politiet får vel bare det samme udstyr, som politiet i Tyskland anvender (eller tilsvarende), så måler de i den afstand, som en eller anden norm angiver og ved en eller anden form for omdrejninger. Hvis lyden ryger over en bestemt grænse, får du et bødeforlæg. Så kan du vælge at tage den i retten og komme med alle mulige indvendinger om akustik og Brüel og Kjær.... og fanden og hans pumpestok, men være hundrede procent sikker på, at dommeren dømmer til anklagerens fordel. Medmindre du kan bevise, at målingen er udført helt forkert (f.eks. hvis mikrofonen er stukket helt ind i lydpotten).

  • #25   30. sep 2021 Det er jo præcis det jeg skriver, hvis du ellers havde taget dig tid til at læse hele tråden smiley Jeg skriver netop at de færreste har resurser til at modbevise sådanne ting i retten. Det nytter ikke noget at tale om akustik og praktikforløb i retten, det ville du finde ud af hvis du endag finder dig selv i en retssag. De vil have facts og facts koster penge. Mange ting bliver gjort på en meget banal måde og det er for nogen helt acceptabelt. For mig er det en total uacceptabel målemetode at stille sig lidt væk fra en udstødning, ved en vejkant med en DB måler og tro at det er en korrekt aflæsning man får. I øvrigt er der masser sager som politiet ender med at tabe.

  • #26   30. sep 2021 Loud pipes had never ever saved a life, - never ever..

    Men giver sure miner og med til at skabe fordomme om MC’ister generelt
    Bare så træls..

    Og så er vi ikke engang begyndt og snakke om de områder hvor alle MC’ere nu slet ikke er velkomne pga. støj.. osv..osv.. og bla. bla..
    blot på grund af de få der syns den lyder fed mæ hul i potten…

    Årh. Pliise så stop det dog…

    Og omvendt.. hmm.. så er jeg heller aldrig blevet overhalet af en mc der larmer mere end min.. smiley

    Men man fægter jo mod vindmøller I know..

    Og a’pro’pos syn..??
    Glem det.. lige om lidt har du vejside syn.. på stedet!
    Og så uddør fænomenet ‘loud pipes’ vel helt af sig selv..!


  • #27   30. sep 2021 Rigtigt, at der er større problemer her i verden end MC-larm. Men problemer er altså pænt stort, når vi alle bliver lagt for had, selvom vi kører på en model, der hvisker. Det skulle nødig ende som visse steder i Europa, hvor MCér ikke må køre i weekender. Eller at samlingsstederne i DK skulle blive lukket på grund af nogle få store V2-motorer med kort rør uden dæmpning eller megafon.
    Argumentet med "larm redder liv" skulle så betyde, at store touringscykler (BMW, Goldwing osv.) er farlige at køre på! Det er der vist trods alt ingen, der for alvor tror på....


  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 187
    #31   1. okt 2021 #29 "De få" var bare den berømte dråbe. Vanvidskørsel har været et problem og genstand for debat om øgede straffe i årevis.
    Efter min mening burde der lægges en straksdom oveni den nuværende straf.


  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 187
    #33   1. okt 2021 #32 Du viser statistik til og med 2020. Den nye lovgivning trådte i kraft i 2021.
    Jeg har ikke et problem med folks frivillige skatteindbetalinger.


  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 187
    #35   1. okt 2021 #34 Men du kan sguda ikke bevise at en lovgivning ikke har effekt med statistisk materiale fra før lovgivningen trådte i kraft.
    Hvis du vi påvise denne lovgivnings effekt med en trend, så kommer du til at vente nogle år endnu.


  • #37   1. okt 2021 OU812: det har intet med kommunisme at gøre. Loven om "vanvidsbilisme" blev støttet af et bredt flertal. Det samme bliver tilfældet med vejsidesyn omkring støj.

  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 187
    #39   1. okt 2021 #36 Kan du ikke forsøge at overveje dit brug af statistik?
    Det lader til at du kører efter "løgn, forbandet løgn, statistik"-metoden og så lige giver den en tand til.


  • #41   1. okt 2021 #38 og det er der skræmmende mange der har det helt fint med. Så længe de idiotiske tiltag og regler bliver kamufleret med lidt flere gode, så æder vi dem råt.


  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 187
    #42   1. okt 2021 #40 Nej, jeg siger du enten ikke forstår tallene eller også bruger du dem bevidst forkert.
    FDM's tal viser et kraftigt fald i 2021 - hvilket også står i deres tekst: "Det er et dyk på 36 procent fra ’normalåret’ 2019 og 25 procent fra 2020". Og som de skriver, så skyldes en del af faldet sandsynligvis nedlukningen af Danmark.
    I samme artikel står i øvrigt det jeg også skrev tidligere: "Han runder af med at påpege, at der skal en længere periode til for at sige, om det er en blivende tendens.".


  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 187
    #44   1. okt 2021 #43 Hvis tallene for hele 2021 viser et fald, kommer du så til at synes det er en god lovgivning?
    Hvis ikke, hvad skal du så bruge tallene til?


  • #46   1. okt 2021 Omkring vejsidesyn er der denne artikel fra DR i dag.
    https://www.dr.dk/nyheder/indland/nu-skal-det-vaere-slut-med-ulovligt-stoejende-motorcykler-lov-skal-give-mulighed

    Omkring beslaglæggelser (i gennemsnit næsten tre køretøjer om dagen) er der denne fra DR:
    https://www.dr.dk/nyheder/indland/politiet-har-beslaglagt-510-biler-fra-vanvidsbilister-paa-et-halvt-aar


  • #48   1. okt 2021 Hvis man læser artiklen fra DR er der et lille fakta felt nede midt i. Hvis man læser det rigtigt slipper vi så for at skulle til periodisk syn da ministeren vurderer vejsidesyn til ar være en bedre løsning.... Og super for det, vejsidesyn er vel på politiets og medbragte myndigheders regning og ikke en betaling som periodisk syn

  • #49   1. okt 2021 Jeg ved ikke om der er en sammenhæng men synes det ville være smart hvis e-mærkede potter var godkendte. Så er det op til producenterne at lave potter indenfor gældende ramme.
    Omkring hele lovgivningsarbejdet og det formodede ekstraarbejde efterfølgende, så må man jo prise sig lykkelig over at vi er så lykkelige, at den lovgivende forsamling detaljelovgiver på støj fra MCer der sandsynligvis kører et yderst begrænset antal kilometre om året. Så kan der altså ikke være mange alvorlige ting tilbage.


  • #50   2. okt 2021 # 22
    Rigtigt , det er nok i en lidt anden boldgade, jeg cykler på arbejde, uden musik i ørene og SÅ kommer en af de fandens e-knallerter smiley fisende forbi " stille som en Ninja " og man får kraftedeme er chok når de passerer mig smiley .
    En almindelig knallert kan man da høre og forberede sig på forbikørsken smiley


  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 187
    #51   2. okt 2021 Er de nogle meget larmende eller bare meget langsomme cyklister I har der hvor du bor?
    Mig bekendt er cykler også ret lydløse, så de burde give dig samme forskrækkelse når de overhaler.


  • #52   2. okt 2021 #51 Hvis det er mig der kommer cyklende, så kan det høres i god tid, pga. den hivende vejrtrækning og højlydte stønnen. smiley
    Så jeg vil stadig påstå, at lyd er udmærket til at advare med. smiley


  • #53   2. okt 2021 #51
    Nej når jeg bliver overhalet af en med cyklist, så sker det stille og roligt, men når en e-knallert overhaler så er det med et woosh og man (jeg) får et chok
    #52
    smiley


  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 187
    #55   3. okt 2021 #54 Man kan ikke få en fartbøde på cykel.



  • #56   3. okt 2021 # 55
    Det kan vel sagtens ske hvis man overstiger den angivne hastighed og Lauritz betjent står med sin radar smiley


  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 187
    #57   3. okt 2021 #56 Nej, der er ikke bødetakster for hastighedsoverskridelser for cyklister.


  • #58   3. okt 2021 Ja så lærte jeg DET smiley

  • #60   3. okt 2021 Den tråd her er da efterhånden langt ude smiley #59 - fordi at en gut er kørelærer, er det vel ikke en garanti for at alt hvad han siger er rigtigt, eller at han ikke lyver ad helvede til smiley smiley

  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 187
    #61   3. okt 2021 #59 Det kunne jo være eleven, der var fuld af løgn.
    Faktum er, at der ikke er bødetakster for at overskride hastigheden for cyklister - og så kan man jo ikke få en fartbøde for det. Er det ikke meget logisk?


  • #62   3. okt 2021 #61 Aner ikke om det er logisk, logikken har for længst stemplet ud af denne tråd smiley

  • #63   3. okt 2021 I går gik er en historie, om en svensker, der havde fået en fartbøde. Det viste sig at være en and, men det er faktisk muligt, at få en venlig hilsen fra politiet, hvis du tramper lidt for hårdt i pedalerne.
    Cyklisterne undslipper nemlig ikke lovens lange arm, når politiet tjekker fartbøllernes hastighed med deres laserpistoler.
    At biler og knallerters fart bliver målt er børnelærdom, men de færreste ved, at politiet også er klar med måleinstrumenterne, når du suser forbi på din jernhest.
    Vicepolitiinspektør og leder af færdselspolitiet ved Midt- & Vestjyllands politi, John G. Christensen, har ikke tal på, hvor tit det sker, at politiet udskriver fartbøder til fartgale cykelbanditter, men bekræfter over for Newspaq, at det kan ske.
    Han afviser det dog som "rent teoretisk", at cyklister skulle blive registreret af politiets fotovogne

    Det er fra avisen.dk 2011... https://www.avisen.dk/du-kan-ogsaa-faa-en-fartboede-paa-din-racercykel_147688.aspx
    Her fra 2021 står der også om mulig fartbøde til cyklister (man kan ikke læse hele teksten uden abonnement, som jeg ikke har). https://nordjyske.dk/nyheder/aalborg/se-dig-for-her-risikerer-du-fartboede-paa-cyklen/0949ab42-b1f0-42bd-92a2-8d005a8fd2c8

    Jeg googlede "cyklist får fartbøde"

    Cyklistforbundet skriver dog ikke noget om fartbøder på deres side om bødetakster. https://www.cyklistforbundet.dk/alt-om-cykling/lov-og-regler/bodetakster/


  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 187
    #64   3. okt 2021 #63 Jeg tror på det den dag nogen kan fremvise en fartbøde givet til en cyklist. Eller bare nogen viser hvad bøden skulle være. Alle bødetaksterne er her: https://politi.dk/-/media/mediefiler/landsdaekkende-dokumenter/boeder/rigsadvokatens-bødetakster.pdf

  • #65   4. okt 2021 smiley


    profilbillede
  • #66   4. okt 2021 Jeg har engang næsten fået en bøde for at urinere op ad facaden på Ritzaus Bureau.
    Ordens magten måtte dog opgive, da omfanget af urinerende folk tog om sig.
    Listede stille af, da jyske Uffe forsøgte at få et par svenskere til at lyne op.
    Der var noget koncert på en beverding lige overfor, fri fadøl, musik og et tilstoppet pissoir var en skøn kombination.
    Men det havde da klart været pengene værd.


  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 187
    #68   5. okt 2021 #67 Finder du ikke lige bødetaksterne frem?

  • #69   5. okt 2021 Alle bør tro på noget, jeg tror jeg fortjener en kølig øl.

  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 187
    #70   5. okt 2021 Jeg tror jeg fortjener en våd og kølig tur på mc. Det er i hvert fald det jeg får.

  • #71   5. okt 2021 Dejligt at få ret smiley

  • #72   8. okt 2021 Så, trafikstyrelsen skal til at eftersætte nu?
    Det skal nok blive spændende.


  • #73   8. okt 2021 #72 de har nok repræsentanter fra ordensmagten med.

  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Svar: 61
    #74   8. okt 2021 Hvor svært kan det egentlig lige være, blot at køre med de lovpligtige potter (altså ikke kun til syn)?

  • #75   8. okt 2021 Jan S

    MEGET SVÆRT smiley så vi smider bare penge i statskassen, så har i andre lidt og gøre med


  • #76   8. okt 2021 MetteMink kan rende mig i røven smiley

  • Carsten J
    Carsten J Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #77   9. okt 2021 Det ville være fint om vi kunne få fjernet nogle af de forb...... stupide personer som ombygger køretøjer til larmende helvedesmaskiner uanset om det er mc, bil, knallert eller traktor.

  • #78   9. okt 2021 Stik snuden ind Carsten, du er med garanti også en idiot i en eller anden grad... smiley

  • #79   9. okt 2021 Jeg giver Carsten ret og håber det samme som ham.
    Har du en anden mening, så svar gerne på mit spørgsmål fra #20:
    Spørgsmål til jer der gerne vil støje? Hvorfor skal det støje så det er en plage for så mange uskyldige medborgere?


  • #80   9. okt 2021 Og straks antager du at jeg støjer, jeg er egentlig bare træt af at så mange har så travlt med alle andre end sig selv:). I er sikkert typerne der beklager sig over at der er nogle som har mere end salt til et æg, at vi prioritere vores penge anderledes.. og alligevel slår i selv græs på alle skæve tider hvor det er fucking træls ikke :D...

    at jeg har en bil som fra producenten siger noget mere end en "alm" økoslæde gør, kan jeg ikke se et problem i, den må du til producenten med....men hey, lad os da pege fingre af alle der har råd til det ikke...

    Dog vil jeg medgive at "race systemer" ikke hører til på gaden, men det får vi jo kolbøttefabrikken til at regulere nu ikke :)?


  • #81   9. okt 2021 Jeg antyder ikke du støjer.

  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 187
    #83   10. okt 2021 #82
    Der står ikke nogen bødetakst for fartbøder.
    Det andet link er fra Sverige og i øvrigt en and.


  • Carsten J
    Carsten J Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #84   10. okt 2021 Et stykke herfra modtog en landmand klager over støj efter at have haft en entrepenør til at udføre noget arbejde på gården, entrepenøren havde flotte traktorer som de "halvaber" som kørte dem havde forsynet med rigtig seje rustfrie polerede og larmende udstødninger. Da der næste år skulle udføres samme arbejde var dersat den betingelse for at få arbejdet i 100,000kr klassen at alle køretøjer skulle være forsynet med originale lyddæmpere, ellers ville arbejdet blive udført af konkurenten.

    Hvorfor syntes nogle at det er fedt at genere andre? Det er da topmål af dumhed


  • #85   10. okt 2021 Folk gør det sgu da ikke for at genere andre, de gør det for at behage sig selv.
    Har kørt med larme/brølpotter siden 1991, har aldrig modtaget hverken en bøde eller synsindkaldelse af den grund. Det skyldes måske held, men nok nærmere hensynstagen til hvor der brøles.
    De fleste høje lyde som os mennesker, ikke selv er herre over er ofte generende.
    Når ens egen lille Tjalfe og Vera jubler og skriger ude på trampolinen, så er det dog Gud så hyggeligt at ungerne har det sjovt. Men når naboens Bertil og Felix skriger, så er det fandme irriterende.
    Når man selv fyrer op for ens Soundbox med Rock Nalle, så er det fest, men sætter moster Beathe noget Kandis på, så bløder ørene.
    Når man bor i byen, så hører jeg ofte en racer maskine få lidt rigeligt øre, fedt tænker jeg,
    Men når jeg på nært hold møder en midaldrende mand på en Yamaha Viagra eller anden latterlig sushi chopper, så bløder mine ører også, Preben på Viagraen får sikkert kløe det helt rigtige sted når de to Kina potter buldrer.
    De seneste år er der i bybilledet også dukket nye typer op.
    Lad mig forsigtigt kalde dem folk i shorts, med ekstra brune ben. Her futter de rundt med en kort GP potte og forsøger at imponere pigerne i kjole.
    Tænk at have et hus med en lækker terrasse lige ud til en god mc rute. Bare sidde der med en stor sjus og høre på en masse sprøde motorcykler der får fuld ild. Sikke en fryd!
    Hvis der så weekenden efter var parade af hornblæsere eller sækkepibe nørder i stive 14 timer, ville end sjus så gå i den gale hals?
    Langt hen ad vejen er forbud og fokus på støj helt selvforskyldt. I dag slæber de unge deres store soundbox med, og kæmper om hvem der kan spille dak dak højest. Der er ingen hensyn til deres omverden, migselv og migselv.

    Om det er dak dak, tysk schlager, en brølende mc eller bil, naboens unger, genboens benzindrevne blommeplukker - så handler det jo om at det der er sød musik for en, kan være støj for en anden.
    Men selvom jeg har kørt mc i 30 år, så er det lidt komisk at se hvordan en stor række motorcyklister pludseligt piver og føler sig ramt.
    Fokus på miljø, bæredygtighed, trivsel har muligvis taget overhånd. Det har sager om krænkelse og så videre også. Vores opførsel i 90’er og 0’erne til julefrokosterne havde i dag nok fået en fængslet og kastreret.
    Alting var bare bedre i gamle dage, vi skal ikke længere end to dage tilbage hvor der var fredag..


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Svar: 61
    #86   10. okt 2021 Tænk nu, hvis alle billister kørte med glat rør?

    Sådan bare for at gøre opmærksom på sig selv???


Kommentér på:
Ja så var der dagens nyhed

Annonce