{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vejsidesyn
  • #1   17. nov 2021 Selvfølgelig bliver det da godkendt.


  • #3   17. nov 2021 Hvor lang tid er der sat af til sådan et vejsidesyn?
    Jeg ville godt nok fortrække at bestille tid hvert andet år end at stå i vejkanten på vej på arbejde.


  • #4   17. nov 2021 Jeg har stadig ikke hørt nogle der er blevet holdt ind til et vejside syn

  • #5   17. nov 2021 #3 Klart du helst vil det. Men det løser jo ikke problemet med støjende udstødninger, for du monterer selvfølgelig lovlig på inden syn. Og monterer ulovlig på bagefter.
    Ved vejsidesyn smækker fælden.

    #4 Det er fordi de ikke er startet på at afholde dem endnu. smiley
    Hvis du læste lidt fra linkene ville du se, at synene først træder i kraft 1. januar, hvis ellers de tiltrædes.


  • #6   17. nov 2021 #5 jeg vil helst periodisk syn for at kunne bruge min mc på arbejde, for jeg gider ikke kører 20min før hver dag i tilfælde af et vejsidesyn.
    Hvis det bare er støj og lys så fint med mig men det lyder det bestemt ikke til at det bare er.


  • #7   17. nov 2021 Jeg forstår dig, men det kommer ikke til at ske med periodiske syn.
    Nu tvivler jeg på der kommer ret mange vejsidesyn om morgenen. Tror mere på eftermiddag, aften og weekend.


  • #8   17. nov 2021 Det er der jeg arbejder smiley

  • #9   17. nov 2021 Det jeg er mest betænkelig ved, er at der åbenbart ikke er mulighed for at klage over en afgørelse ved et vejsidesyn (§17)
    Det bliver altså små konger man slipper løs.
    Hvor blev retssikkerheden af ?


  • #10   18. nov 2021 Det er naivt at forestille sig, at man jævnligt vil blive udsat for et vejsidesyn (og bliver nødt til at tage tidligere afsted hver dag for ikke at komme for sent på arbejde)! Der er i forvejen mulighed for at blive standset i forskellige politirazziaer, spritkontrol osv.

    Angående retssikkerhed. Hvordan er forholdene ved et syn af en motorcykel hos en synsmand? Hvis motorcyklen ikke bliver godkendt, kan man så klage og få den manglende godkendelse omstødt?


  • #11   18. nov 2021 På denne side:
    https://www.fstyr.dk/da/Syn-af-koeretoej/Periodisk-syn#saadan-klager-du-over-syn
    Kan man læse hvordan man kan klage over et syn foretaget i en synshal

    Men bekendtgørelse om udførelse af vejsidesyn står:
    § 17. Færdselsstyrelsens afgørelser truffet efter denne bekendtgørelse kan ikke indbringes for transportministeren eller anden administrativ myndighed, jf. § 12 i lov om godkendelse og syn af køretøjer.

    I den nævnte paragraf 12 står:
    Transportministeren kan bemyndige andre administrative myndigheder under Transportministeriet til at udøve de beføjelser, som Færdselsstyrelsen er tillagt efter denne lov. De afgørelser, som træffes efter denne lov eller i medfør af denne lov, kan ikke indbringes for transportministeren eller anden administrativ myndighed.

    Her kl 6 morgen er jeg ikke helt skarp på, om det betyder at man ikke kan klage over selve synet, eller om det betyder at man ikke kan klage over at man bliver hevet til side og kontrolleret i vejsiden af en anden myndighed.

    Det er bestemt ikke uvæsentligt, for hvis man ikke kan klage over udfaldet af selve synet, risikerer ejeren af en lovlig MC at blive "dømt" til at foretage unødige ændringer og får måske tilmed en bøde for det "ulovlige" forhold, hvis politiet medvirker ved vejsidesynet.


  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 187
    #12   18. nov 2021 #11 Hvis der er en straf involveret, så kan du altid bringe den for retten.



  • #13   18. nov 2021 er det ikke lidt svært at måle støj ved en vejkant et tilfældigt sted ? smiley

  • #14   18. nov 2021 Nej, det er det ikke, for der står de skal medbringe udstyr til det.

  • #15   18. nov 2021 # 14 nå har de måleudstyr smiley efter hvad jeg kan se skal der måles/være 3 m til alle sider og der måles i 45 grader bag mc så man skal da hen på den nærmeste større p plads det blir lidt vanskeligt ved vejsiden , men måske er nye regler hvis det blir vedtaget

  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 187
    #16   18. nov 2021 #15 Hvis de synes den larmer for meget, så bliver du bare eskorteret et sted hen hvor de kan måle præcist.


  • #17   18. nov 2021 # 16 det skulle ikke undre mig , nå vi må se hvad det ender med smiley

  • #18   19. nov 2021 Men...
    Det er alt sammen faktisk noget de allerede kan og må gøre NU.
    Hvad er så forskellen?
    At de begynder at udøve denne ret/kontrol ?

    Vi har da aldrig måtte larme, fanden et øre af, eller køre på en gang skrammel uden lys eller bremser...


  • #19   19. nov 2021 Forskellen er at rød front kommer i bukserne over paragraffer der rammer folk der holder af motorkøretøjer, så derfor indfører de selvf. lige nogle ekstra love om det samme emne smiley

  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 187
    #20   19. nov 2021 #19
    Rød front har gjort det en interesseforening for folk, der holder af motorkøretøjer, foreslog.


  • #21   21. nov 2021 Så er det vist tid til at have et udskrift med sig hele tiden af den korrekte måde at måle støj på, ellers risikerer man jo bare at de gør det som det passer dem bedst i situationen

  • #22   22. nov 2021 Tror ikke det bliver så slemt med vejsidesyn de har jo altid kunne kalde os til syn

  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Svar: 61
    #23   24. nov 2021 Ja, de vil blive foretaget i vejsiden...

  • #24   24. nov 2021 Hvordan får man lavet en udskrift på en støj måling?

  • #25   25. nov 2021 Man bliver sgu´ så træt af alle de fordummede regler de opfinder hele tiden, udelukkende med det formål, at chikanere folket så meget som muligt, således at man kan få de lange fingre ned i vores slunkne tegnebog....

  • #26   25. nov 2021 Vi har selv bedt om det. smiley

  • #27   25. nov 2021 Jeg forstår ikke den der mavesure småborgerlige måde at se verden på ?
    Og jeg hygger mig kun ved lyden af en der buldre forbi, for mig er det sgu livsbekræftende og et tydeligt tegn på et menneske der hygger sig og har det fedt..
    På samme vis som hvis nogen ovre fra lufthavnen tosser rundt i en flyver, eller man kan høre knallertbanen i det fjerne, eller naboens unger der leger vildt og voldsomt.
    Men det bliver ham trådstarter og mig nok aldrig enige om, det handler om hvordan man ser på verden omkring sig og vise lidt storsind også til det der ikke lige er ens egen baghave smiley


  • #28   25. nov 2021 Nej, vi bliver ikke enige.
    Hvorfor bliver der nu måske indført vejsidesyn?
    Det gør det fordi rigtig mange er trætte af den evindelige støj fra motorcyklister der kun tænker på sig selv.
    Og jeg er selv ret godt tilfreds med synene nu måske bliver indført. Det er langt at foretrække frem for periodesyn.
    Havde folk kunnet overholde reglerne, så havde vi alle måske været fri for synene.


  • #29   25. nov 2021 Ok, så har jeg ondt i røven af dem der har ondt i røven og så håber jeg at jeg må være med i klubben ? smiley

  • Martin E
    Martin E Tilmeldt:
    maj 2021

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 187
    #30   25. nov 2021 I får ligefrem ondt i røven af hinanden?


  • #31   25. nov 2021 I får ligefrem ondt i røven af hinanden?

    Ja da Troll, jeg nærmer mig snart de 50 så der skal sgu ikke ret meget til ! smiley smiley


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Svar: 61
    #32   25. nov 2021 Undskyld mig et øjeblik, men helt alvorligt:

    På "min" villavej, der ved udviklingen efterhånden er en lige gennemfartsvej uden bump, promenerer 30 stk. glatrørede Harleyes i timen i sommertiden 24/7, frem og tilbage. Med en helt infernalsk larm, for fuld skrue i lavt gear.

    - Og jeg, der troede at en Harley er sådan en rigtig motorvejscruiser.

    - Hvad fanden gør de så på "min" villavej, dag efter dag, time efter time? - Det er de samme 20 gang på gang, frem og tilbage, frem og tilbage.

    Jeg er helt sikker på, at de skruer helt ned på vægen, når de nærmer sig eget villakvarter med blinde vejsystemer og kendte beboere/naboer.
    - Mange af dem skal vel have konen til at hjælpe sig af "vidunderet"!

    Jeg har selv 3 gamle engelske klassikere fra 60'erne, som jeg naturligvis godt kan li' at lufte og "brænde af" på små øde veje uden midterstriber og med masser af gode sving. Herligt...

    Men for harleyejere er den største fornøjelse åbenbart at gøre opmærksom på sig selv i tætbebyggede områder. - Med kysen trukket godt ned over egne øren!

    Hilsen
    En rigtig gammel gnavpot (og motorcyklist i 52 år).


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Svar: 61
    #33   25. nov 2021 #25:

    Så vidt jeg kan se, er din model da en rigtig vejsidebombe???

    Så jeg kan godt forstå dit synspunkt...

    Men uanset om synet foretages i en synshal eller på en rasteplads, skal køretøjet vel overholde reglerne?

    Hvis det foretages på rasteplads, med alvorlige anmærkninger, undgår du helt sikkert ikke at stille til syn på et fast godkendt synssted, hvis du da vil køre videre på dit lyserøde vidunder.

    Tror du ikke selv det?


Kommentér på:
Vejsidesyn

Annonce