{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.349 visninger | Oprettet:

briller og hjelm ? {{forumTopicSubject}}

hej jeg har lige fået mig en fantastisk schuberth hjelm men mit problem er at når jeg kør eller bare har hjelmen på general og i sær når jeg holder i krys, bliver mine briller dukket til så jeg ikke kan se en skid, kan kun ane hvis der er grønt eller rød. nogle der har en løsning på problmet eller en ide til at løse det. jeg kan ikke køre uden briller da jeg så ikke kan læse skiltene


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  briller og hjelm ?
  • #1   3. aug 2022 Kontaktlinser.

  • #2   3. aug 2022 I "gamle dage" brugte jeg rent sulfo / opvaskemiddel på visiret, smurte det på og polerede det tørt , men ved ikke om der kan bruges på briller?

  • #3   3. aug 2022 Har jeg problemet, så åbner jeg visiret mens jeg holder stille.

  • Steen N
    Steen N Tilmeldt:
    dec 2020

    Følger: 1 Svar: 4
    #4   3. aug 2022 åben hjelm lige før du når lyskryds

  • #5   3. aug 2022 Åbner nærmest altid visiret i et kryds, inde i byen kører jeg lige så tit med visiret 1 hak åbnet.... Sådan lidt afhængig af humøret tror jeg smiley
    Jeg bruger så ikke briller

    Og nævnte "old school" fidus med opvaskemiddel nævnt herover virker endnu, tror så ikke det går med briller, kun visir


  • #6   3. aug 2022 Evt afmonter hvis hjelmen har et gardin under hagen.

    Er jeg godt pakket ind og kører med solbriller i hjelmen dugger de til ved lav fart.
    Det er mine udåndinger der bliver sendt op i brillerne på mig. Vind forhindrer duggen, så det er kun ved lav fart.

    Hvis udåndingerne har et andet sted at fise hen reducerer det tildugningen.


  • #7   3. aug 2022 Jeg kører også med Schuberth. Jeg har ofte haft problemer med dug når visiret er helt lukket. Åbnet i første hak giver ofte for meget træk, især når det er koldt. Derfor fandt jeg ud af, at hvis man monterer et lille stykke hård plastik forneden på kanten hvor visiret lukker ned mod, så lukker det ikke helt tæt. Man får nærmest et halvt hak.
    Plastikstykket er monteret med en lille skrue, så det kan drejes ind i hjelmen og visiret kan lukke helt.
    Håber man forstår forklaringen.


  • #8   3. aug 2022 Kender ikke hjelmen, men kan man ikke få Fogoff eller Pinlock til den?

    Jeg bruger briller, har en Pinlock installeret og det dugger aldrig - heller ikke om vinteren.


  • #9   3. aug 2022 Jeg har også Pinlock, men det er brillerne der dukker.

  • #10   3. aug 2022 Forresten jeg rykker solbrillerne langt ud på næsetippen, når de dugger.
    Det er forskellig fra hjelm til hjelm hvor ens udåndinger bliver vinklet hen. Men der plejer at være et punkt hvor brillerne sidder så jeg ka se igennem dem, uden de dugger ret meget smiley
    Har aldrig prøvet sådan en hjelm specielt indrettet til brillebrug. Gad vide hvad de gør med udåndingerne


  • #11   4. aug 2022 #10 det jeg kender til brilleegnede hjelme er noget med at polstringen ikke er så tyk, der hvor brillestængerne går ind, således at brillerne ikke sidder så stramt og er lettere at tage af og på med hjelmen på.

  • Carsten J
    Carsten J Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #12   11. aug 2022 Åbn visiret en smule det plejer at hjælpe, men i fugtigt vejr eller hvis det er meget koldt kan det sjældent klare problemet.

    Et helt sikkert trick som virker 100% uanset vejret er et som jeg brugte til "Skagen sne rally" et DNT løb i januar 1983 hvor der var -23grader C er følgende tape plastic omkring hjælmen, sæt det ind under jakkens halsudskæring så der er så tæt som muligt, tag en snorkel fra dit dykkerudstyr og lav et lille hul den kan stikke ud af omme ved nakken, hold snorklen i munden og træk vejret ind gennem næsen, ånd altid kun ud gennem munden-snorklen så al varm og fugtig udåndingsluft ender udenfor hjælmen, det giver dig helt klart visir altid.


Kommentér på:
briller og hjelm ?

Annonce